Sara Geplaatst 7 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 7 februari 2011 De Kusvan Gustav Klimtblijft inspereren en boeien Blondie, heb geduld en je zult es zien hoe mooi het wordt!Bol je hebt gelijk, hier lezen van al die creatievelingen maakt kriebels los van binnen hihi.Maar ik ga eerst eens proberen of ik weer aan het lezen kan komen.Potverdikkie heb toch ooit De Slinger van Foucault gelezen èn begrepen.........Het boek waarin ik gestrand ben was "Imprimatur", dat is me nu nog n beetje te zwaar.Ga het proberen met iets luchtigers.Wie weet of ik ook ooit weer tot tekenen en schilderen kom?Mijn vader was er goed in en heeft een grote hoeveelheid nagelaten.Zelf was ik meer van het aquarel en de pen- of potloodtekening, heel gedetailleerd.Net als de macrolens bij het fotograferen.Ergens in een ver verleden heb ik een fototentoonstelling gehad over de griekse eilanden......Ben aan het kijken naar een simpel digitaal cameraatje en hoop ooit weer eens een goede aan te kunnen schaffen.Maar nu ga ik breiend tv kijken Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 8 februari 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 8 februari 2011 Nou kom ik vandaag nog niet klaar hé met het schiderij? Wat gaat het toch allemaal langzaam. Kan ook niet anders als je met het kleinste penseeltje schildert. Maar de visvrouw is in ieder geval klaar. Nu nog het zeewier, wat kralen en de vis die er voor zwemt, en klaar is de Bolle. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jim Geplaatst 9 februari 2011 Rapport Share Geplaatst 9 februari 2011 Ken je dit boekje Jane: Mandala's tekenen voor de beginner, de schrijfster heet Beika Kruid. Veel heb je niet nodig om een mooie mandala op papier te zetten, zeker niet met die handige tips en voorbeelden.succes,Jim Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 9 februari 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 februari 2011 Heb jij ook een hobby Jim? Heb je ook ooit mandala's geschildert? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 8 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 8 maart 2011 Dit moet maar hier.Ik heb wat nuttigs gedaan met mijn lege flessen.flessenlampEen positief bijproduct zullen we maar zeggen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 8 maart 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 8 maart 2011 Jemig zeg wat ontzettend leuk is dat en wat een goed idee? Kan hij ook echt branden? Misschien ook wel leuk om je oude wijnflessen zo te gebruiken. dan krijg je een heel ander soort licht.Zo heb ik van oude wijnflessen, katten gemaakt. Het lijf was de wijnfles en de kop, poten en de staart er omheen geboetseerd. Ik heb er geen foto's van jammer. maar erg leuk om te doen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 8 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 8 maart 2011 en gelukkig juist, waterflessen!maar plastic idd, kan het niet smelten?Laat je ff een foto zien waarop ie brandt jaap? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 8 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 8 maart 2011 Wijnflessen? Het zijn er 92! Dat ga ik maar niet opdrinken.Hier brand ie:brandende lampEr zit een spaarlampje in die wordt niet zo heet Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 28 maart 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 28 maart 2011 Als het goed is komt morgen mijn vriendinntje van 34 jaar. Ik ga haar leren schilderen. Een hele goede manier om mijn eigen schilderij ook af te maken. Zal blij zijn want dan is dat ook gebeurd. Raar hoor want dat is me nog nooit gebeurd dat een schilderij zo lang onafgewerkt ligt. Maar morgen ga ik er weer tegenaan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 9 mei 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 mei 2011 Even kijken of het lukt. Altijd een verrassing.http://img5.imageshack.us/g/dcfc0025b.jpg/ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gaby Geplaatst 9 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 9 mei 2011 Prachtig Bol!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 12 mei 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 12 mei 2011 Zo het voorste gedeelte van de vijver is af.Ik heb besloten om een natuurlijke manier van filteren te maken. Zo'n hele grote ton waarin het water gefilterd moet worden vind ik niet mooi in de tuin. Het staat veel mooier als dat op een min of meer natuurlijke manier gebeurd, heb trouwens nog rubber over.Ik ga dus achter de vijver een soort overloop, waterval maken. Een verhoging van zo'n 35 cm. Breed 2.70mtr br. en lang ongeveer zo'n mtr. of 3. diep ongeveer een halve mtr..Daar gooi ik dan substraat in. Dat zijn kleine steentjes die, doordat ze dicht tegen elkaar aan liggen een soort filter vormen. bovendien kan ik er nog planten in doen die nog eens extra filteren. Ook krijgen m'n vissen, door de waterval, genoeg zuurstof en koelt het water als het erg warm is, makkelijker af.Ben nu bezig een struik te verwijderen en dat is een grote klus omdat ik niet zo goed kan spitten vanwege m'n rug, maar dan doen we het gewoon rustigaan. Ik heb, nu ik niet meer drink, alle tijd en hoef niet te herstellen van een levensgrote kater:) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 12 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 12 mei 2011 In het weekend maar weer eens verder met mn schilderij, lekker buiten onder mn zonnekap (als het regent) dus ook geen stinkgeur van de olieverf in huis...Hoe vordert jouw schilderij Bol ? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 13 mei 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 13 mei 2011 Nee Blondie nog niets aan gedaan, maar dat komt dadelijk weer. Nu veel in de tuin met m'n vijver bezig.Ben zo benieuwd naar je schilderij. Maar gauw een foto plaatsen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 19 augustus 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 19 augustus 2011 Ben heel erg benieuwd hoe het met jouw schilderij is afgelopen Blondie? Is het af? De mijne nog steeds niet, 't is wat hé? Misschien toch in het najaar maar weer eens aan beginnen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 24 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 24 augustus 2011 Hihihi Bol...Moet met schaamrood op mn kaken bekennen dat ik nog geen steek ben opgeschoten met mn schilderij.Wel wat andere kleine doeken bekladderd maar dan met acrylverf...Geen geduld voor olieverf vrees ik... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gaby Geplaatst 19 september 2011 Rapport Share Geplaatst 19 september 2011 Wil iets leuks met mijn voortuin, iemand ideeen? Lijkt me leuk om tuinieren op te pakken, i.p.v drinken Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 20 september 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 20 september 2011 Blondie:) Gaby heb je een vijvertje in je voortuin? Heel makkelijk te maken hoor. als je wilt kan ik je er virtueel mee helpen;) maar heb je zelf helemaal geen idee wat je er zo willen doen? Hoe groot is het voortuintje? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gaby Geplaatst 23 september 2011 Rapport Share Geplaatst 23 september 2011 mijn voortuin is denk zo'n 4 bij 6 meter, ik heb besloten worteldoek te leggen en daar grind over te doen, alleen, is mijn tuin niet vlak, nu moet ik zeker eerst afvlakken, en iets van een rand maken (zodat het grind niet ''wegloopt''?) ik heb ook nog een mooie hortensia in de tuin dus daar zal ook een rand omheen moeten, ik hoop dat ik zoiet szelf kan, ben al even aan het googlen, maar kom er nog niet echt uit hoe of het moet, misschien morgen maar eens naar de grindboer, die zit hier vlak bij, advies vragen, zou het trouwens duur zijn, om dat te laten doen? want het lijkt me wel heerlijk, als het goed gedaan wordt en ik er dus in ene keer vanaf ben enne Bol, zit sowieso aan iets van een waterornament/mini vijver te denken, maar alles op zijn tijd, zit nu met zoveel half affe dingen, eerst maar eens proberen wat orde te scheppen, maar ben i.i.g nuchter Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 25 september 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 25 september 2011 Gaby grint is niet zo heel duur hoor. Een aanhanger kost hier zo rond de e50,--. En misschien heb je een halve aanhanger nodig. Maar ze zullen misschien ook wat grond moeten afvoeren, dat kunnen ze dan in een moeite doen. Ja en zo'n rand leggen is niet zo moeilijk je hebt een waterpas en wat touw nodig. Maar kun je geen advertentie zetten voor iemand die dat op zaterdag gaat doen voor je? Zijn zat mensen die voor een paar knaken willen werken voor je. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gaby Geplaatst 25 september 2011 Rapport Share Geplaatst 25 september 2011 oke Bol, bij deze dus een oproep! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 30 september 2011 Rapport Share Geplaatst 30 september 2011 Zelfde idee voor mijn tuin. Jammer genoeg geen achteringang bij mijn tuin, dus alles moet door mn woonkamer heen naar de tuin. Nu dus maar zak voor zak grind door de woonkamer heen tillen. Vrees voor mn arme ruggetje en mn laminaat:( Weet iemand hoeveel grind ik nodig heb voor een oppervlakte van 6 bij 4 meter ? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
luciene Geplaatst 30 september 2011 Rapport Share Geplaatst 30 september 2011 Hi Blondie, Hier wat info die ik toevallig tegen kwam: Hoeveel grind of split heb ik nodig?Wanneer U een tuinpad, oprit of parkeerplaats met grind of split wilt gaan aanleggen moet U uiteraard weten welke hoeveelheid U moet bestellen. Om uit te rekenen hoeveel grind of split U nodig heeft, heeft U de volgende gegevens nodig. • Lengte in strekkende meters • Breedte in strekkende meters • Aan te vullen hoogte in meters De lengte vermenigvuldigt U met de breedte. U heeft nu het aantal vierkante meters (m2). Het aantal vierkante meters vermenigvuldigt U met de aan te vullen hoogte in meters. De uitkomst van deze berekening is de benodigde hoeveelheid kubieke meters grind/split (m3). Een voorbeeld: U heeft een voortuin van 4m bij 5m. Deze wilt U gaan bedekken met 5cm grind of split. Om de benodigde hoeveelheid grind of split hiervoor uit te rekenen, doet U het volgende: 4m x 5m = 20m2. 20m2 x 0,05m = 1m3. U heeft dus totaal 1m3 grind of split nodig voor Uw voortuin in dit geval. Aanvullend kunt U de volgende informatie aanhouden: • U kunt uitgaan van 75kg per m2. U bedekt dus ±20m2 met 1m3 grind of split. Met 1 midibag a 1000kg bedekt U ±14m2. • De benodigde laagdikte is 5-6cm (voor meer informatie: Benodigde laagdikte). Legt U het dunner, heeft U kans dat U de ondergrond (anti-worteldoek e.d.) ziet. Legt U het veel dikker, dan wordt dit onprettig indien U er met de fiets of auto overheen rijdt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
luciene Geplaatst 30 september 2011 Rapport Share Geplaatst 30 september 2011 dus 6mx4m= 24 m2 x 0,05m = 1,2 m3 ... ik verveel me helemaal niet hoor hihihi Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 8 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 8 oktober 2011 Hihihi, als je je zo verveelt mag je ook komen helpen in mn tuin hoor:D Nog meer liefhebbers ? Aanmelden via PB;) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden