Spring naar bijdragen

stoppen met alcohol: refusal, Revia of campral


Annesecond

Aanbevolen berichten

Graag zou ik ervaringen willen vernemen mbt het gebruik van revia (naltrexon) of campral. Zelf gebruik ik sinds enkele dagen campral, maar daar moet je zes stuks per dag van innemen. Hierdoor schijn je minder trek in alcohol te krijgen. Echter op de bijsluiter staat dat je dan geen alcohol meer moet drinken. Dat doe ik nu dus nog wel, zij het bewust wat minder.
Bij gebruik van naltrexon schijnt de alcohol geen uitwerking meer te hebben. Je voelt de roes dus niet. Dat lijkt mij ook een goed middel om minder te drinken.
Gebruik van refusal lijkt mij te heftig ineens, ook omdat je dan helemaal niets meer kunt drinken, terwijl je wel het "zucht" gevoel houdt. Bovendien ben ik bang voor de bijwerkingen van refusal, ook wanneer je niet drinkt (is het slecht voor je hart en vaten, krijg je een vieze knoflookadem?)
Alle tips en ervaringen zijn welkom!

gr Anne

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb naltrexon geprobeerd. Maar dat heeft bij mij een heel nare uitwerking. Ga ik me mentaal heel vreemd en naar door voelen. De arts vertelde mij dat dat bij een kleine minderheid van mensen voorkomt. Nu slik ik al een paar weken campral en merk, afgezien van de buikklachten, dat ik wel minder begin te drinken. Althans dat het makkelijker gaat. Ben benieuwd of dat zo blijft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Annesecond,

Ik heb een tijdje Revia geprobeerd. De werking hiervan is NIET dat je geen roes meer heb! Door Revia wordt de zucht onderdrukt, daardoor voel je je iets rustiger. Een ander effect van Revia is dat je de alcoholgewenning van je hersenen opheft en ik heb gemerkt dat dat bij een terugval er voor zorgt dat je jezelf helemaal niet meer in de hand hebt en je stomdronken wordt voordat je er erg in hebt (je kunt je quotum helemaal niet meer inschatten).

Ik heb zelf nog geen Campral of Refusal geprobeerd. Dat laatste met name om de reden die jijzelf ook al hebt aangevoerd (reactie op drank). Die bijwerkingen die jij noemt, daar weet ik niets van.

Ik weet trouwens niet of Revia een goed middel is om minder te gaan drinken, als je stopt, zak je volgens mij weer net zo hard terug naar het oude gebruikspatroon, vooral als het je om de roes gaat - je hersenen "herinneren" zich goed wat je in het verleden gebruikte en de "Gremlins" zullen toch weer meer willen hebben.

Ik hoop dat je wat aan mijn antwoord hebt.

Groetjes,
Anja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Annesecond,

Ik gebruik dus wel Refusal en de bijwerkingen hiervan vallen wel mee hoor!

Alleen als je alcohol consumeert heb je een groot probleem, de Refusal de naam zegt het al en is afgeleid van refuse zorgt er voor dat je je goed beroert voelt.
Het veroorzaakt hartkloppingen, rode ogen, een rode kop, het gevoel dat je kop uit elkaar spat, zweten, rode vlekken op het lichaam, benauwdheid, kortom dit doe je dus maar 1 keer.

Ik gebruik het uit zelfbescherming en wanneer je niets drinkt doet het middel ook niets.
Het is niet zo dat het de zucht onderdrukt of de behoefte aan een borrel.
Maar het beste middel om niet te drinken bestaat volgens mij niet, het beste om niet te drinken ben jijzelf.
Ik gebruik dus refusal zodat ik steun ondervindt om ook niet in de verleiding te komen.

Groetjes, Johnie Walker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

tja, als ik zo jullie reacties eens lees, houd ik het nog maar even bij campral. binnenkort moet ik naar de psych en zal ik refusal vragen. Revia lijkt met toch niets voor mij, zeker omdat ik echt geen maat kan houden als ik eenmaak begonnen ben met drinken. Op dit moment probeer ik geen drank in huis te halen. Soms lukt dat, soms ook niet. Gelukkig heb ik ook een echtgenoot thuis die me in de gaten houdt. (hoewel hij niet weet hoeveel ik eigenlijk drink, omdat ik vaak tussendoor ook stiekem bijschenk ed)

De knoflookadem van refusal schijnt trouwens minder op te vallen als je refufal voor het slapengaan inneemt. Ik ben zo bang voor de gevolgen van refusal/antabuse in combinatie met alcohol, dat ik zeker weet dat ik niet ga drinken, ook niet enkele dagen nadat ik bijvoorbeeld geen medicijnen heb ingenomen, omdat ik ook heb gelezen dat refusal wel twee weken in je bloed kan blijven zitten. Goede stok achter de deur vind ik!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Annesecond ik hab mij pas vandaag aangemeld ik lees dat je er over denkt om refusal te gaan gebruiken zo als je al zecht is het een mooie stok achter de deur ben het met je eens vooral als je leest wat er allemaal met je kan gebeuren als je toch gaat drinken ik ben zelf opgenoomen geweest en heb gezien wat er kan gebeuren maar wil je toch ook waarschuwen als je aan de refusal begind moet je ook eerst een medice onderzoek ondergaan om te kijken of je lichaam het wel aankan en ga je dan toch drinken kan het zijn dat ze de refusal meteen stop zetten om dat ze kans op herhaling te groot vinden dus als je het toch wil gaan gebruiken moet je echt een sterke wil hebben omdat het anders een groote deuk in je zelf vertrouwen op loopt en daar zit niemand op te wachten zelf gebruik ik revia en mij bevalt het erg goed min verslavings arts stelde mij voor om te probeeren zonder er weer te starten als ik tegen probleemen op loop ik ga dus 1 januari de stap zetten om te kijken hoe het gaat zonder ik wens jou veel sterkte en ga er voor in iedere drinken zit ook een stoppen verstopt
groetjes rob

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Blackdog,

Momenteel gebruik ik campral, maar ik krijg er hoofdpijn van, Bovendien moet ik daarvan 6 pillen per dag slikken (3 x 2) en ik heb de neiging ze af en toe te vergeten. Ik zit ook te denken aan revia, maar ik lees er verschillende dingen over.
Wat gebeurt er als je alcohol drinkt terwijl je revia gebruikt? De ene persoon zegt dat je dan geen roes meer voelt en de andere persoon zegt dat je juist heel snel aangeschoten raakt en dat dan het hek van de dam is. Of heb je gewoon minder zin om te gaan drinken, zodat je dat eerste glas niet zo snel neemt? Zoals met campral.
Ook heb ik gelezen dat de stof revia invloed heeft op de receptoren in je hersenen en dat sommige mensen daardoor ook hun eigen geluksstoffen niet meer voelen, zodat ze heel erg afgevlakt raken en nergens meer van kunnen genieten.

Tja, je merkt dat ik nogal twijfel tussen de mogelijkheden die er zijn. Het ene moment denk ik: revia/naltrexon en dan lees ik weer iets negatiefs en dan denk weer aan refusal.
Ik ga het internet nog maar eens verder afstruinen...

Ik wens je in ieder geval heel veel succes bij dit forum!

gr Anne

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb 2x de refusal gebruikt, 1x onder dwang, wat toen heel goed geholpen heeft. Ook ik was bang voor de gevolgen als ik alcohol en refusal tegelijk zou gebruiken. Ben nogal een control tiepje.... dus het idee de controle te verliezen bij die combinatie maakte me sterk genoeg om van de alcohol af te blijven.
Na een jaar stopte ik ermee en aantal maanden later dacht ik: goh 1 drankje moet toch wel kunnen, raak toch niet weer verslaafd????
Wel dus.
2de x refusal was op mijn eigen verzoek, maar de drang naar alcohol was zo groot dat ik na een paar weken gestopt ben. Was te bang dat ik het niet kon weerstaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik neem elke ochtend 1 Refusalen nu 2 Campral (want 4 was veel te veel)
Refusal maakt me erg versuft en moe en van de te hoge dosis Campral werd ik ziek (overgeven, diarree, obgeblazen gezicht, pijn in m'n benen (vocht vasthouden), ik zie erg slecht en kan me niet concentreren (boek lezen of ondertiteling van een film)
De trek gaat helaas nog niet weg en de rust in m'n hoofd heb ik ook nog niet, maar als de bijwerkingen ze snel gaan neem ik aan, dat de medicatie ook gaan doen wat er geschreven staat.
Gebruik geen Refusal in cominaie met alcohol, want de bijwerkingen zijn enorm!! Lees de bijsluiter maar!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Geneesmiddelen helpen niet tegen het gebruik van alcohol. Je onderdrukt met een medicijn alleen een deel van de hersenen, net zoals een psychiater met zijn medicijn weer een ander deel van de hersenen onderdrukt. Medicijnen worden gebruikt als lapmiddel, voor de personen die er snel vanaf kunnen komen, alleen moet een patiënt die het middel gebruikt zijn middelengever (ziekenhuis, tijdelijke opname, arts) duidelijk maken hoe hij/zij reageert op het middel. Dagen met ups/down is heel normaal, maar op een gegeven moment mogen er geen bijwerkingen zijn. Geneesmiddelengebruik reageert bij elk persoon anders en alleen juist gebruik in hoeveelheden, kan onderdrukken zonder bijwerkingen.

Omdat de psyche in de GGZ veelal uit praten bestaat, zou een juist gekozen behandelprogramma niet al kunnen gebeuren via internet of alleen de AA. Indien je het via internet/AA niet redt, dan moet jezelf hulp zoeken.

Indien je zonder medicijnen niet van de alcohol kan komen is een gedragsverandering de enige mogelijkheid om van de drank te komen. Een gedragsverandering kan je krijgen in een goede kliniek, die niet werken als een ziekenhuis (waar ZIJ je behandelplan bepalen), maar in een hiërarchische therapeutische kliniek (waar JIJ je behandelplan bepaald).

Als Jij denkt dat je het red met deze (lap)middelen, dan moet je het doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,
ik neem nu al 20 maanden Campral (3x2 per dag) en Antabuse (1/2 tot 1 per dag). Ik ben er erg tevreden over. Ja, met Campral maak ik soms wat meer winden, en soms heb ik er een lichte hoofdpijn van. Ja, van Antabuse heb ik soms een viese smaak in de mond en soms een slechte adem. Liever die kleine ongemakken dan te hervallen.

De medicatie heeft natuurlijk ook een placebo effect, so what! Als het mij maar helpt door lastige momenten te komen ;-)

Antabuse maakt de keuze voor mij makkelijk... ik kan gewoon weg niet drinken, zelf heb ik se ne keer vergeten!

Waarom zou ik niet alle mogelijke middelen gebruiken om nuchter te blijven, waarom arzelen, zoveel zijn er niet.
Dit is ook de reden dat ik nu hier terecht gekomen ben, ik ben op zoek naar andere, nog niet gekende tips en trucs, manieren om gelukkig nuchter te blijven.

Groetjes,

Joske

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit is mijn 3e stoppoging. Hoewel de vorige 2 eigenlijk pogingen waren om te minderen (mijn voorlaatste poging was juni 2008). . Dat minderen werkt bij mij dus niet; ik heb na een week of 2 alcoholvrij een keer een dagje dat ik er 1 of 2 drink, om vervolgens weer terug te vallen op 3, 4, 5, 6 etc.

Dat eerste glaasje dat drink ik inderdaad omdat het zo lekker is, bijvoorbeeld op een heel erg warme of juist verschrikkelijk koude dag. Even bijkomen. Maar vervolgens drink ik dan verder omdat ik een drankorgel ben. Als ik nuchter ben dan wil ik niet dronken zijn. Maar als ik een glaasje op heb dan wil ik meer en word ik het toch.

Daarom heb ik rond de kerst Refusal aan mijn huisarts gevraagd. Ik kan nu geen enkel drankje meer nemen, ook niet na het werk of bij een leuke film, of bij een etentje één wijntje. Ik kan niet meer verleid worden tot het nemen van een drankje, voor "de gezelligheid" of wat voor excuus dan ook. Want ik weet dat ik dan verschrikkelijk ziek word en daar heb ik geen behoefte aan. Dus neem ik het eerste drankje niet.

Dit doe ik nu 3 weken en dat gaat goed. Ik ga volgende week weer naar de huisarts een nieuw receptje halen.

Het enige probleem wat ik er mee heb is dat ik enorm veel dorst heb en zin in lekkere drankjes in het algemeen. Dus 20 soorten thee ingeslagen, Fanta Light, Cola, Ginger Ale, Yogo Yogo, Fristi, Tonic, jus, tomatensap, Rivella, div. limonades, etc. En toch steeds het gevoel dat ik niks lekkers te drinken in huis heb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Elvez,

je hebt een goede beslissing genomen met volledig nuchter te blijven. De juiste maat vinden is trouwens naar mijn gevoel veel lastlger. Voor mij was het zoeken naar een lekker en "bevredigend" alternatief voor alkohol heel belangrijk. So maakte ik zelf "ijsthee", fruitsapcocktails... ik heb zelf een sapcentrifuge gekocht (werd mogelijk door de besparing aan alkoholische dranken). Op het internet vind je van alles en het is bovendien leuk om met iets nieuws te experimenteren.

Groeten,

Joske

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Ik gebruik nu 6 dagen refusal. Ik heb veel slaap ben duf en een beetje misselijk, maar het wordt al iets minder. Ik heb niet veel trek in alc. Ikheb goede hoop dat ik hiermee verder kom. Het is wel een knots achter de deur, doodziek worden varlngt niemand. Groetjes Nellie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Hallo allemaal,

Ik gebruik nu bijna 4 wk. refusal, nu een 1/2 tabl. per dag.
In het begin deed ik niets dan slapen en was doodmoe. Ik hoef niet meer te werken, maar de eerste week met refusal had ik dat ook niet gekunt. Ik heb ook een 1/2 jaar nodig gehad om deze aanpak te kiezen want je zet jezelf wel voor 't blok.
toch ben ik blij dat ik het gedaan heb, de bijwerkingen zijn nu weg en het is ook wel een rustig gevoel. Ik kan niet drinken, dus ik hoef ook niet meer te piekeren zal ik wel of zal ik niet.
Als ik trek heb ga ik maar veel andere dingen drinken of iets eten, een lege maag versterkt het gevoel om te willen drinken. sucses allemaal groetjes Catie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vind het allemaal erg interessant, zoveel verschillende meningen! In 2002 was ik aan het twijfelen over de vraag van mijn psychiater of ik anti- depressiva wilde gaan slikken. Op allerlei fora de meest nare dingen gelezen, maar toch mar besloten om Citalopram te nemen, dat bleek het minst erg te zijn.
Ik heb nooit last gehad van bijwerkingen, ik denk dat dit voor iedereen anders is.
Wat ik gevoelsmatig bij Refusal heb is dat ik dan echt niet meer kan drinken... Daarom stel ik het volgens mij ook uit!
Maar ik wil het wel gaan proberen, in combinatie met ADB en AA. Ik hoop dat ik jullie binnenkort kan informeren over mijn ervaringen!
Groetjes en sterkte allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 7 years later...

Lars vraagt: "Zou je dit echt allemaal kunnen bestellen? Zonder recept?"

Bij de webshop die hier adverteerde (maar misschien wordt dat bericht nog weggehaald, ik heb het ook aangemeld met dat verzoek erbij) staat o.m. een aantal antwoorden op veel gestelde vragen. Daar blijkt uit dat ze zich wat dat betreft wel aan de wet houden en na je bestelling alsnog om een recept van een arts kunnen vragen voor ze het daadwerkelijk opsturen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 9 months later...

Beste allemaal, 

Ik gebruik zelf refusal z,n 9 maanden het verminderd de drang om te drinken enorm. Nou wilde ik dus is kijken wat er gebeurt als je refusal combineert met alcohol had er  voor mij zoveel indianen verhalen over gehoord ziek worden dit ziek worden dat en de bijwerkingen zouden naar zijn. Bij mij doet de combinatie alcohol en refusal dus totaal niks 0,0 op zijn hoogst een paar rooie ogen nou boehoe wat erg zeg. Nou vraag ik mij dus af of refusal wel werkt bij mij? En hoe kan het dat ik er niks van verneem als ik er wel bij drink op een paar knal rooie ogen net als of je een jointje hebt gerookt. Ik heb dit ook bij een verslavingszorg aangegeven zitten je alleen dom aan te kijken van wat lul je nou dat kan niet. Het kan dus echt wel. Hier door is mijn motivatie om te stoppen met refusal wel enorm toegenomen. Omdat ik nu weet dat het toch niet werkt. Waarom iets slikken wat toch niet werkt. Mijn vraag is dan ook hoe kan dit dat ik er verder niet ziek van word kan iemand mij dat vertellen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 months later...

Ga je echt betalen aan een volstrekt onbekende op internet om pillen te bestellen waarvan je niet weet wat het is maar die (als het al is wat het is) flinke lichamelijke effecten op je hebben en daarom alleen onder doktersbegeleiding gebruikt kunnen worden, en die dan gewoon maar in te nemen en zien wat er gebeurt? 

Zo ja dan pm ik je wel ff een rekeningnummer :P 

Zo nee, wil je dan verder praten over minderen en stoppen? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...