Spring naar bijdragen

Mijn partner is zwaar verslaafd aan alcohol ik heb het zo zwaar

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Wij, drankverslaafden, hier op het forum, zijn gewend om te praten over hoe we ons zelf in het gareel krijgen. Niets is zo moeilijk om te leven met een partner die drank belangrijker vindt dan een relatie. Ik denk dat het aan hem ligt of hij voor jou kiest, of voor drank. Als hij kiest voor de drank dan moet jij voor jezelf kiezen. Jij moet je niet oppakken, dat moet hij doen. 

Geplaatst
33 minuten geleden zei hub02:

Wij, drankverslaafden, hier op het forum, zijn gewend om te praten over hoe we ons zelf in het gareel krijgen. Niets is zo moeilijk om te leven met een partner die drank belangrijker vindt dan een relatie. Ik denk dat het aan hem ligt of hij voor jou kiest, of voor drank. Als hij kiest voor de drank dan moet jij voor jezelf kiezen. Jij moet je niet oppakken, dat moet hij doen. 

Ja hij kiest al jaren voor drank is vorig jaar in detox geweest maar 1 week later dronk hij weer hij ligt 24 uur p dag op bank te,drinken wast zich niet poept zich onder zucht🫣

Geplaatst
9 minuten geleden zei marjoke:

Ja hij kiest al jaren voor drank is vorig jaar in detox geweest maar 1 week later dronk hij weer hij ligt 24 uur p dag op bank te,drinken wast zich niet poept zich onder zucht🫣

Ik kan me voorstellen dat er (lichamelijke) dingen zijn waar hij niets aan kan doen. Waar hij iets aan kan doen, dat is jou belangrijker vinden dan drank. Ik begrijp dat dit een hel voor je is. We, (ik tenminste wel) zijn nogal hard hier. Als hij niet wil werken aan zijn drinken, dan moet je harde keuzes maken. Je kunt kiezen of je zelf nog een leven wilt hebben, of zonder uitzicht op verbetering zo doorgaan. Dit is allemaal geen professioneel advies, ik ben ook maar een zuipert. Mijn zeer onprofessioneel advies: als hij echt niet wil werken aan zijn gezuip, kies voor jezelf. Je kunt hem steunen als hij echt goede wil toont.

Geplaatst

Hallo Marjoke. De berichten zijn verplaatst naar het forum "Naast ons", zie ik. Dat is bedoeld voor mensen zoals jij, met een verslaafde partner, vader, moeder, wat dan ook.
Dit onderdeel van de site is niet zo druk. Vreemd eigenlijk, als je nagaat dat er voor iedere verslaafde een aantal naasten moeten zijn die last hebben van hem of haar.
Misschien kun je het beste hier eens wat berichten lezen. Dan zul je zien dat daar best informatie te halen is; bijvoorbeeld over cursussen die je kunt volgen, zelfhulpgroepen die je kunt bezoeken. Het is een nare, lastige situatie waar je in zit en je kunt best wat hulp gebruiken. Sterkte en succes.

Geplaatst

Marjoke je bent niet de enige naaste die zo over de eigen grenzen is gaan leven/overleven. Er zijn ook lotgenoten groepen voor bij Jellinek, Tactus en andere verslavingsinstanties. Als je ggen masochist bent, ga dan jezelf op 1 zetten en aan jezelf werken, want die partner moet zelf stappen zetten. Jij kunt alleen jezelf veranderen en strrker worden.succes.

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...