Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Nachtpact:

Reacher 🧡

Quinn 💜

Marjolijn
kaatje 🌺
Jane👐

ja hoor Kaatje, prima hier. Mijn tel. sloeg op hol in de trein en thuis werd ik afgeleid door Vera op TV. net afgelopen, dus ik meld me meteen hier😇

Geplaatst (bewerkt)
1 uur geleden zei lady jane:

Nachtpact:

Reacher 🧡

Quinn 💜

Marjolijn
kaatje 🌺

Jane 👐

Jannigje  image.jpeg.3ccf013d5c8bc77d215e1047bd64f3ec.jpeg

Leuk van vandaag: de eerste koorrepetitie na de vakantie! 🎶🎵

bewerkt door Jannigje
Geplaatst
7 uur geleden zei Jannigje:

Leuk van vandaag: de eerste koorrepetitie na de vakantie! 🎶🎵

Leuk Jan, gaan jullie nog een bepaald stuk instuderen?

Ben jij bekend het Stabat Mater van Vivaldi? Ik hoorde van de week dat mijn favoriete zangstem Andreas Scholl (zo'n gozer met een meidenstem) dit jaar naar Rotterdam komt om daarin te zingen. Daar popel ik van. Zal mijn oude vadertje vast ook mooi vinden.

Geplaatst
9 uur geleden zei Oskar:

Leuk Jan, gaan jullie nog een bepaald stuk instuderen?

Ben jij bekend het Stabat Mater van Vivaldi? Ik hoorde van de week dat mijn favoriete zangstem Andreas Scholl (zo'n gozer met een meidenstem) dit jaar naar Rotterdam komt om daarin te zingen. Daar popel ik van. Zal mijn oude vadertje vast ook mooi vinden.

Wij zijn nu bezig met het requiem van Brahms, wonderschoon. 
En een paar delen uit “ode aan Sint Cecilia” van Händel.

Ja, Andreas Scholl, daar noem je iemand. Ik ken het Stabat Mater van Vivaldi niet goed, ik heb het wel eens gehoord.

Wij hebben het van Dvorak gezongen, ook weer prachtig.

Heb je al kaartjes kunnen kopen?

Geplaatst

Nog geen kaarten, maar ik moet ook niet teveel meer dralen zie ik net.

Mooi, dat deutsche requiem. Troostrijke muziek.

Ik vind het wel mooi dat je kunt zingen. Het schept ook zo'n band lijkt me, als je samen een stuk instudeert, samen zingt en het uiteindelijk samen uitvoert. Ik ben een verschrikkelijk zanger en hou meestal maar mijn mond als er wordt gezongen. Dat heeft het gevoel van buitenstaander-zijn wel versterkt.

Geplaatst

Het kan inderdaad heel bijzonder zijn. Vorige week zaterdag heeft een deel van ons koor gezongen bij de crematieplechtigheid van een overleden koorlid. Hij had specifiek gevraagd om 2 delen uit de Messiah te zingen. En hoe verdrietig het ook was, het was toch mooi om dat voor hem te mogen en kunnen doen.

Ik kan soms ook heel ontroert raken door een enkel akkoord, of een mooi loopje, ik prijs mij dan gelukkig dat ik daar deel van uit mag maken. 

Er bestaat een koor voor mensen die niet kunnen zingen, weet je dat? Dat is geloof ik ook een voorwaarde om mee te mogen doen.

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...