Marjolijn Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden Goedemorgen!!! Hier al luid vogelgekwetter door mijn slaapkamerraam. Moeilijkste deel van het etmaal zit er weer zo'n beetje op. Liggen is vrijwel onmogelijk.Slapen ook. Maar straks krijg ik hulp voor het badkamergebeuren enzo. Dat is fijn.. Iedereen een mooie dag!! Eerst een dagpact . DAGPACT: Marjolijn
MaryArt Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden (bewerkt) We zijn tegelijk @Marjolijn Zullen we mijn Dagpact met de kleurtjes laten staan? Oh ik zie dat mijne niet geplaats is! Dan is het goed zo! 3 uur geleden bewerkt door MaryArt
Marjolijn Geplaatst 3 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 3 uur geleden (bewerkt) Prima hoor. Ik ben er nog niet zo goed in. 3 uur geleden bewerkt door Marjolijn
MaryArt Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden Kan jij niets aan doen hoor! Dat gebeurt wel vaker...🙂
Marjolijn Geplaatst 3 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 3 uur geleden Ik weet niet hoe ik.e.e.a.weg moet halen dan.
MaryArt Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden We kunnen alleen de tekst weghalen en daar een punt ofzo voor in de plaats zetten. De aanhef kan niet weg. Het dagpact bij jouw kan je weghalen door op de drie puntjes te drukken rechts boven en dan bewerken indrukken. Dan kan je het dagpact verwijderen
Marjolijn Geplaatst 2 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 2 uur geleden (bewerkt) Oké. M'n eerste bericht is weg. 2 uur geleden bewerkt door Marjolijn MaryArt reageerde hierop 1
Mormel Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden Dit is een redelijke gok (allicht totaal niet geschikt voor dit forum) maar misschien zit hier iemand met advies of iemand die me toch de juiste richting kan uitsturen. Voor de duidelijkheid: mijn keuken is in een aanbouw en de dakopbouw van boven naar beneden is gemetst dak, isolatie, vals houten plafond. Ik zit met een marterachtige in het vals plafond van de keuken (deze nacht zijn onze paden gekruist en dus 95% zeker dat het geen rat is). Behalve dat hij okkernoten komt stelen uit de fruitschaal en wat lawaai heb ik er geen last van (er worden geen voedingsmiddelen opengekrabd, etc.). Heb al een geurstof in huis gehaald waardoor dit beest zou moeten vertrekken, maar nog niet toegepast omdat we midden in het seizoen zitten waarin ze jongen hebben. Daarnaast is het dier beschermd en wil ik dus ook geen vallen zetten. Dus enerzijds heb ik er geen probleem mee dat boven mijn hoofd een nest wordt uitgebroed, maar anderzijds wil ik wel voorkomen dat ze hier volgend jaar terug zitten. Iemand tips over hoe ik dit het best kan aanpakken? Wanneer leg ik de geurstof om ze te verjagen zonder het risico dat ze jongen achter laten? Wanneer verzegel ik potentiële ingangen zonder het risico te nemen dat ik ze hierbij opsluit? Het plafond openleggen is eigenlijk de allerlaatste optie daar dit zou beteken dat ik een groot deel van de keuken moet demonteren.
Yvonne Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden Goedemorgen frummers, Van de drie draadjes die vanmorgen zijn aangemaakt, heb ik deze er maar even uitgepikt: hij was net een paar seconden eerder geplaatst dan de tweede 🤔 Het is weekend, gisteren veel in de tuin en in huis gewerkt, dus vandaag wat rustiger aan. Eerst maar even een bakje MaryArt reageerde hierop 1
Yvonne Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden Wat ik erover kan vinden op internet zouden de jongen na een maand of drie het nest gaan verlaten, ergens in juli of augustus... Als dat klaar is zou je maatregelen mogen nemen. Maar ik heb er zelf totaal geen verstand van @Mormel, en de enige ervaring die ik met ze heb is een paar jaar geleden een doorgebeten draadje in de auto...
Mormel Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden (bewerkt) @Yvonne bedankt, dat was ook de info die ik vond. Had op een andere site dezelfde vraag een aantal dagen geleden gesteld, maar daar kwamen ze dadelijk af met rattenvallen, lijmvallen...; dus daar was ik niet erg mee geholpen. Edit: hoop dat iedereen een fijn weekend heeft. @stroumfke: zeker voor jou, tweede weekend nuchter? 2 uur geleden bewerkt door Mormel
Yvonne Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden Getver. Lijmvallen.... het meest walgelijke wat je je maar kunt voorstellen. In Nederland zijn ze verboden maar helaas worden ze nog steeds verkocht en gebruikt...
Yvonne Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden Ik hoop dat je vandaag een wat betere dag zult hebben @Marjolijn...
MaryArt Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden @Yvonne Ja het was een beetje rommelig vanmorgen met die draadjes! Ik wist niet dat je de aanhef ook weg kon halen zoals Marjolijn nu gedaan heeft! Weer wat geleerd dus. Ja vreselijk die lijmvallen e.d. Wij hebben hier kippen waar vaak ratten en muizen zitten. We hebben inmiddels veel aanpassingen verricht en het gaat al een stuk beter. Voorheen hadden we ook rattengif in een speciale bak daarvoor buiten de ren staan, maar dat is gelukkig ook verleden tijd. We vonden het vreselijk om die beestjes langzaam te zien creperen. Nu hebben we 2 kooitjes met pindakaas erin om ze te lokken en als er wat in zit word de rat keurig met de auto naar het duingebied gebracht en daar weer uitgezet. Of het beestje dat leuk vind weten we niet maar alles beter dan dat smerige gif!
bolletje Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden Mormel de dierenambulance bellen die zijn er zo. Is ie bang of loopt ie gewoon rond, dan kan het, of een jong of een tamme zijn. stinkt het erg dan is het misschien een nerts zijn. Wat voor 'n kleur heeft ie. Bij mij kwam gisteren een ekster binnen wandelen tot twee keer toe. Ik heb hem wat drinken gegeven en eten. ook heeft ie wat katten brokken gegeten. Heb hem schijtertje genoemd, en raadt eens waarom??? Hahaha. spirit en MaryArt reageerden hierop 2
Yvonne Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden Klopt hoor Mary, als je het eerste bericht aanklikt om te bewerken dan kun je de aanhef ook weghalen, alleen blijft het draadje dan wel staan nog. Ach, het komt allemaal altijd wel weer op zijn pootjes terecht over het algemeen 🙃 En ja, ook zo verschrikkelijk, dat gif waardoor dieren langzaam creperen... pff. Ik heb ook zo'n kooitje voor het geval onze grote rooie een speelkameraadje mee naar binnen heeft gebracht en hem/haar vervolgens niet meer te pakken kan krijgen, en het mij ook niet lukt, werkt redelijk goed. Het meest bizarre plekje waar een muisje zich verschanst had zal ik nooit vergeten: ik was een dik uur bezig geweest om het muisje te vangen, zonder enig resultaat en had me er al bij neergelegd dat we voorlopig een logeetje zouden hebben. De volgende ochtend zat ik aan de keukentafel wat te schrijven toen ik meende een kleine beweging op het aanrecht te zien. Daar zat het muisje dus: in het waterreservoir van het koffiezetapparaat, veilig voor de klauwtjes van onze kattekoppen... MaryArt reageerde hierop 1
stroumfke Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden 31 minuten geleden zei Mormel: @Yvonne bedankt, dat was ook de info die ik vond. Had op een andere site dezelfde vraag een aantal dagen geleden gesteld, maar daar kwamen ze dadelijk af met rattenvallen, lijmvallen...; dus daar was ik niet erg mee geholpen. Edit: hoop dat iedereen een fijn weekend heeft. @stroumfke: zeker voor jou, tweede weekend nuchter? ja we gaan er een nuchter weekend van maken MaryArt reageerde hierop 1
Kaatjemama Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden DAGPACT: Marjolijn MaryArt Yvonne kaatje🌺
stroumfke Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden DAGPACT: Marjolijn MaryArt Yvonne kaatje🌺 strounfke ik ben thuis gebonden maar ga er toch een goed weekend van maken MaryArt, spirit en Kaatjemama reageerden hierop 3
Yana Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden Wij hadden een marter(achtige) boven het plafond een paar jaar geleden @Mormel. We hebben van alles geprobeerd: verschillende geuren, ultrasoon geluid, keiharde muziek dag en nacht, marterval met een ei erin, hondenhaar... maar het beest had al jongen die we hoorden piepen en hij (zij waarschijnlijk) vertrok niet. We hebben zelf wel moeten vertrekken want de stank was niet te harden, we hebben maanden in onze camper gewoond. Later hadden we geelbruine plekken in het plafond van waar de latrines zaten. Op een dag hoorde ik een hoop gekrijs, kennelijk werden toen de jongen verjaagd. Daarna hebben we vanaf buiten ieder gaatje dat we konden vinden dichtgemaakt en nadien geen last meer gehad. Ik wens je sterkte 😁
Kaatjemama Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden @stroumfkegoede instelling wat ga je dan doen ik kan me zelf slecht vermaken nog thuis
Musashi Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden Goeie morgen, Vandaag trekken we huiswaarts na de vakantie. Eindelijk rust 😅. Ik lach er een beetje mee maar er zit wel waarheid in. Terug herenigd met mijn man dan ook want die was thuis gebleven. Even afstand heeft me goed gedaan en me in mezelf doen zakken. Alleen met mijn gevoelens en emoties en geen (rechtstreekse) invloed van de zijne. En niet wegvluchten in alcohol, dat ook. Het heeft me meer inzichten gegeven in mijn grenzen en mijn wensen. Nu nog netjes hierover kunnen en durven communiceren, dat wordt nog een flinke uitdaging. Hem er alvast niet mee overvallen en overdonderen van zodra ik thuis kom, dat zou al wel kunnen helpen. Geduld en met mate Musashi, keep calm. spirit reageerde hierop 1
bolletje Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden Hey die Vonnie, hier moet ik het rustiger aan doen maar ja dat moet ik altijd, maar voor de rest, goed. Ben aan het leren om sieraden te maken. Niet van die met kraaltjes hoor maar van koper of zilver. En hoe is het verder met jou? Lukt het allemaal nog een beetje?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden