Onsnessie Geplaatst 11 uur geleden Rapport Geplaatst 11 uur geleden Hoever het zover is gekomen is mij een raadsel omdat ik tot ver in mijn dertiger jaren geen drup alcohol heb gedronken, tot op heden niet rook en ook nooit drugs heb gebruikt... En toch meld ik mij hier nu met een alcohol probleem. Mijn naam is Juna, ik ben 53 en dus verslaafd. Moeder van 3 prachtige meiden en oma van 4 kleinzonen en een kleindochter. Ik ben begonnen met drinken 10 jaar geleden ten tijde van mijn scheiding. Eerst met af en toe een flesje tot elke dag een fles. Ik hoop met steun dat patroon weer te doorbreken en ben benieuwd of dit forum mij de steun kan geven die ik nodig ben.
MaryArt Geplaatst 10 uur geleden Rapport Geplaatst 10 uur geleden Welkom hier @Onsnessie Je schrijft dat het je een raadsel is hoe het zover heeft kunnen komen en daarna dat het is begonnen 10 jaar geleden ten tijde van je scheiding. Daar leg je de vinger op de zere plek waarschijnlijk. En toen ben je de roes heerlijk gaan vinden en de zorgen verdwenen in de fles. Heb je er al eerder hulp voor gezocht bij huisarts of andere instanties? En heb je een plan? Hier zeggen we dat je geen drank in huis moet halen want dat maakt het al iets gemakkelijker. De eerste niet nemen is ook een belangrijke.. Onsnessie reageerde hierop 1
Onsnessie Geplaatst 9 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 9 uur geleden Dank je wel voor het welkom heten. Ten tijde van mijn scheiding werd ook mijn moeder ziek, gingen mijn meiden op zichzelf, en stierf een jaar na de scheiding mijn moeder. Ik kreeg een nieuwe relatie en daarin heb ik mij nooit helemaal 100% geaccepteerd gevoeld. Tot op heden zit ik in deze relatie. Ten tijde van de geboorte van ons kindje, nu 7 jaar geleden, liet hij mij in de waan dat we een hecht gezin zouden worden. Dat is echter nooit gebeurd. Elk weekend is hij weg naar zijn moeder om daar samen met zijn moeder, zus, neefje en 2 vrienden van zijn zus en zijn 2 kinderen te zijn. Hier is hij overdag ook. s avonds komt hij naar ons toe tegen 6 uur om te eten. een snelle hap is niet wenselijk. vlees aardappelen en groenten is wat hij verwacht. (Boer) hij helpt niet mee in het huishouden, zijn moeder doet zijn was, hij ruimt niet af na het eten gaat hij op de bank en achter zijn telefoon en valt vervolgens in slaap. Ik heb huis en haard verlaten om een dikke 100 km verderop te gaan wonen in zijn woonplaats, maar vereenzaam hier toch wel behoorlijk. Ik denk dat al deze gebeurtenissen ervoor hebben gezorgd dat die roes inderdaad lekker is. Maar ook het gevoel dat je er niet mag zijn speelt een grote rol.(ik moest mij verstoppen voor als er mensen kwamen als ik bij hem was en ze hebben een manege dus moesten de gordijnen dicht en mijn auto achter een bosje. Op de crematie van mijn moeder kwam hij niet... ik moet nog huilen als ik daaraan denk. nou ja, ik heb dus duidelijk ook mijn slechte kanten, maar toen ik hem leerde kennen had ik nog geen groot probleem, dat heeft zich in de loop der jaren zo ontwikkeld. Van het gezin waaruit ik voort kom ben ik de enige levende nog. Dat maakt een grote verantwoordelijkheid mbt de oudste zijn van een familie en alleen zijn. Ik heb altijd gezegd dat een kind de rol van een ouder niet moet overnemen. Dat betekend dat ik met mijn verhaal nergens naartoe kan, wat maakt dat ik lang geleden al gestopt ben met pogingen een luisterend oor te vinden die oprecht luistert en niet oordeelt. Mijn partner bespreekt alles wat hier gebeurd overdag aan die grote keukentafel. Zo ook mijn drankprobleem en dan baal ik, maar grijp ik dus ook weer naar die fles omdat het verdoofd. Dat dus... Hoe kom ik uit die cirkel.... nu uit de relatie stappen zal mijn probleem verergeren vrees ik. Hij is niet bang verhalen te verzinnen en hij filmt mij ook als ik heb gedronken en vervolgens lig te slapen. (dat is wat ik doe als ik teveel heb gehad) Dat tezamen kan voor hele vervelende situaties zorgen weet ik inmiddels. Maar blijven zorgt er ook voor dat ik niet gelukkig ben. Vanmorgen stuurde hij nog een nummer van Bennie Nijman en dan ligt de nadruk op :"Ach had ik jou maar nooit gekend." Dat treft mij recht in mijn hart. Even later krijg ik een bericht dat hij in de auto zit en er een nummer op is uit onze begintijd en dan zegt hij ook dat de herinneringen voor hem mooi zijn (ik denk dan terug aan het verstoppen, mijn zieke moeder e.d.) maar dat nu alles kapot is. En ik wil me dan wel verdedigen en hem vertellen wat die muziek bij mij teweeg brengt, maar ik weet dat hij dat niet zal begrijpen. Sterker nog hij zal mij vragen wat hij met mijn gezeur moet, er zijn kalveren en werk te doen..... Nou ja ik heb maar een stukje verteld in een warrig verhaal, maar ik mis ook gewoon het verband. Ik zocht niet eerder hulp en als ik naar de huisarts ga dan hebben ze meldplicht bij veilig thuis en daar zit ik niet op te wachten, want dat rondje heb ik al wel gehad al met hem en hij weet het zo te draaien dat ik niet welwillend ben. Klinieken zouden zonder huisarts bereikbaar moeten zijn, dan had ik veel eerder aan de bel getrokken. Tot nu toe heb ik nog geen fles drank in huis gehaald, maar door die berichten voel ik wel de drang... Hier schrijven zorgt er wel voor dat ik nadenk ipv direct naar de supermarkt ren.
bumperjim Geplaatst 9 uur geleden Rapport Geplaatst 9 uur geleden OK dus je bent eigenlijk gewoon hulp In de huishouding. Eerst stoppen en dan van hem af. Of eerst van hem af en dan stoppen, maar nee scheiden doe je beter nuchter, nadat je (zonder alcohol) je eigen problematiek beter begrijpt en aan hebt kunnen werken. Enfin, stoppen met alcohol klinkt dus als je project voor 2026. Het is niet simpel (anders heette het geen drug) maar het kan. Heb je al een stopdatum in gedachten? Zorg dat er op dat moment geen alcohol in huis is, je moet het jezelf zo makkelijk mogelijk maken om eraf te blijven want het is lastig genoeg. Schrijf in de tussentijd maar mooi van je af hier, luisterende oren genoeg.
Onsnessie Geplaatst 9 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 9 uur geleden ik was van plan om vandaag te stoppen. Het rotte is alleen dat ik best een week zonder kan en dan het weer op een zuipen zet. Ik moet toch zien dat ik het op een of andere manier volhoudt. Dat ga ik doen door hier te typen idd.
Lonster1 Geplaatst 9 uur geleden Rapport Geplaatst 9 uur geleden (bewerkt) Is er niet een andere plek waar je hulp kunt vinden? Het klinkt nogal eenzaam. Misschien kun je eens met een luisterlijn of iets dergelijks bellen, of naar maatschappelijk werk of een buurtteam. Daar heb je geen verwijzing voor nodig. Goed dat je deze stap wilt zetten naar een nuchter bestaan. 9 uur geleden bewerkt door Lonster1 typefout
Mariposa Geplaatst 9 uur geleden Rapport Geplaatst 9 uur geleden (bewerkt) Jeetje wat een verhaal. Het bezorgt me kippenvel. Sorry dat ik het zeg maar wat een nare man. Kunnen jouw oudere dochters niets voor je betekenen? Zoals ik het lees kun je beter gisteren dan morgen weg gaan. Wat BJ zegt is wellicht het best om te proberen. Eerst zorgen dat je nuchter bent en blijft. Daarna dit probleem aanpakken en blijf vooral hier je verhaal doen, dan helpt al. 9 uur geleden bewerkt door Mariposa
bumperjim Geplaatst 8 uur geleden Rapport Geplaatst 8 uur geleden (bewerkt) 30 minuten geleden zei Onsnessie: ik was van plan om vandaag te stoppen. Het rotte is alleen dat ik best een week zonder kan en dan het weer op een zuipen zet. Ik moet toch zien dat ik het op een of andere manier volhoudt. Dat ga ik doen door hier te typen idd. Dat is een valkuil, dat je vandaag niet stopt omdat je anders over een week weer begint 😁 Stel dat het waar is dan was je toch mooi al 6 dagen gestopt. Je kan niet 2 weken droog blijven zonder eerst een week droog te blijven. En je kan niet een week droog blijven zonder eerst een dag droog te blijven. Dus begin maar gewoon 👍🏻 8 uur geleden bewerkt door bumperjim
Onsnessie Geplaatst 8 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 8 uur geleden 28 minuten geleden zei bumperjim: Dat is een valkuil, dat je vandaag niet stopt omdat je anders over een week weer begint 😁 Stel dat het waar is dan was je toch mooi al 6 dagen gestopt. Je kan niet 2 weken droog blijven zonder eerst een week droog te blijven. En je kan niet een week droog blijven zonder eerst een dag droog te blijven. Dus begin maar gewoon 👍🏻 haha ja dat is het zeker! ik begin in het NU, maar wil niet volgende week denken:"zoooo nu heb ik wel een borrel verdient." 😉
Onsnessie Geplaatst 7 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 7 uur geleden 1 uur geleden zei Lonster1: Is er niet een andere plek waar je hulp kunt vinden? Het klinkt nogal eenzaam. Misschien kun je eens met een luisterlijn of iets dergelijks bellen, of naar maatschappelijk werk of een buurtteam. Daar heb je geen verwijzing voor nodig. Goed dat je deze stap wilt zetten naar een nuchter bestaan. Hier sta ik al mee in contact. Ze denken mee, maar weten niets over mijn alcoholgebruik. Dank je wel voor het meedenken, ik waardeer dat erg!
Onsnessie Geplaatst 7 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 7 uur geleden 1 uur geleden zei Mariposa: Jeetje wat een verhaal. Het bezorgt me kippenvel. Sorry dat ik het zeg maar wat een nare man. Kunnen jouw oudere dochters niets voor je betekenen? Zoals ik het lees kun je beter gisteren dan morgen weg gaan. Wat BJ zegt is wellicht het best om te proberen. Eerst zorgen dat je nuchter bent en blijft. Daarna dit probleem aanpakken en blijf vooral hier je verhaal doen, dan helpt al. ik citeer dit maar, want ik weet niet hoe ik je naam kan taggen 😉 Maar mijn oudste dochters kennen mijn situatie, maar ook mijn persoonlijkheid. Ik zal ook zo mijn fouten hebben zoals het alcoholgebruik. Ze houden zich buiten mijn relatie en ik merk dat hij hen ook tegen mij opzet door bv filmpjes te sturen die al oud zijn en dan zeggen dat ik dronken ben en niet heb gekookt... Je moet weten dat ik zorg dat er ELKE dag eten is, bijna elke dag kook en als ik dan niet kook maak ik wraps of een stampot uit de vriezer ofzo, maar daar zit niet altijd vlees in. En eten is geen eten zonder een groot stuk vlees vindt hij en op zulke momenten appt hij dan mijn kinderen die dat dan weer terugkoppelen naar mij. ik heb geleerd nooit meer aan hem te laten merken dat ik weet dat hij valse berichten stuurt want dan maakt hij zijn verhaal NOG groter en wel zo dat ik er inderdaad uitkom zoals hij mij al deed voorkomen; grijpend naar de fles. Mariposa reageerde hierop 1
Bob Geplaatst 7 uur geleden Rapport Geplaatst 7 uur geleden 9 minuten geleden zei Onsnessie: ik weet niet hoe ik je naam kan taggen Zo werkt het: type een @ teken met daarachter (het begin van) de naam. Als het goed is verschijnt er dan een lijstje namen waaruit je de juiste kunt kiezen. Alleen intypen met een @ teken er voor is niet voldoende, je moet het uit dat lijstje kiezen. Onsnessie reageerde hierop 1
Kaatjemama Geplaatst 5 uur geleden Rapport Geplaatst 5 uur geleden Beste @Onsnessie wat een verhaal schrik er best wel van. Wat doet hij onaardig je zult je zeker niet veilig en thuis voelen🥲. Hoop idd dat je stopt me drinken en net als anderen de kracht en steun hier ook uit het form te halen.en zou ook idd gaan denken hoe voor jou een toekomst zonder hem eruit zou zien. Als ik het zo lees zou je dan veel gelukkiger zijn.je hebt je al aangemeld hier stap 1❤️💪🏻
Sanity Geplaatst 4 uur geleden Rapport Geplaatst 4 uur geleden @Onsnessie wat ook al anderen hier schrijven, wegwezen daar. Dat kan natuurlijk niet zomaar en begrijp ik ook. Ik vind echt dat jouw partner veel te ver over jouw grenzen gaat!! Het filmen van jou, en dit zonder toestemming van jou doorsturen is overigens ronduit strafbaar (getuigen heb je). Dus dat kan je hem dan voor zijn voeten gooien als hij weer eens acties uithaalt om jou zwart of belachelijk te maken aan de grote keukentafel. Omdat jullie samen een kindje hebben is het natuurlijk niet zo simpel om je spullen te pakken en te zeggen: doei daag en zoek het uit. Echte tips en oplossing heb ik natuurlijk niet. Maar je moet je gewoon niet als een voetveeg laten gebruiken en al helemaal niet acccepteren dat hij filmpjes van jou maakt (terwijl jij slaapt) en dit ongevraagd doorstuurt. Anyway sterkte!💪 .
Mariposa Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden Hoe is precies jouw woonsituatie, woon je enkel met jullie dochter en komt hij af en toe aankakken of wonen jullie met z'n drietjes daar?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden