Marjolijn Geplaatst 7 uur geleden Rapport Geplaatst 7 uur geleden (bewerkt) Hallo, Ik heb mij zojuist aangemeld bij dit forum.Ik lees al een tijd mee, maar dat voelt een beetje als gluren bij de buren. Vandaar mijn aanmelding. Ik heb veel periodes van drinken afwisselend met droge periodes gehad. Ben al wat ouder en wil nu echt serieus aan de slag. Vandaar de aanmelding. 7 uur geleden bewerkt door Marjolijn
spirit Geplaatst 7 uur geleden Rapport Geplaatst 7 uur geleden Welkom Marjolijn. Een goed streven om te stoppen met drinken. Zeker op oudere leeftijd, kan je lichaam dat steeds minder aan. Hoelang ben je gestopt of wanneer ga je stoppen? Wat is je doel?
Marjolijn Geplaatst 6 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 6 uur geleden (bewerkt) Ik was in het najaar weer langere tijd gestopt en was zo dom om weer te gaan drinken na een voorval. Met huisarts afgesproken af te bouwen. Daar ben ik nu bijna doorheen. Doel is volledige abstinentie. 6 uur geleden bewerkt door Marjolijn Aanvulling
Yana Geplaatst 6 uur geleden Rapport Geplaatst 6 uur geleden Afbouwen is een hele prestatie, voor bijna iedereen is dat veel moeilijker dan stoppen. Goed bezig!
Marjolijn Geplaatst 6 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 6 uur geleden Ik vind het ook ( eerlijk gezegd) een flinke klus, maar ben er bijna, dus wil nu echt doorzetten.
renaldo61 Geplaatst 4 uur geleden Rapport Geplaatst 4 uur geleden Welkom hier @Marjolijn . Voor mij was ineens stoppen de enige oplossing, al het andere is voor mij onmogelijk. Succes.
Marjolijn Geplaatst 4 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 4 uur geleden Ik kwam van redelijk ver, dus de huisarts vond ineens stoppen niet zo'n goed idee. Ben er bijna!!! En dank jullie wel voor je reacties.
lady jane Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden Welkom Marjolijn. Je klinkt vastberaden, dat is positief. Want als je nu doorzet dan hoeft dit maar één keer nu. En je gaat ook eerder oogstren. Kleinde dingen in het begin en de grotere volgen ook hoor. Mooie nuchtere reis gewenst!
Bob Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden Welkom @Marjolijn. Bijna afgebouwd dus dat laatste stuk gaat ook lukken en dan kun je je blik naar een fijne toekomst richten. Met alcohol weet je het nu inmiddels wel. Tijd om het blijvend nuchter te gaan beleven. Niet alleen in periodes, afgewisseld met teleurstelling, maar als een nieuwe levensfase. Ik was zelf 65 toen ik definitief met de alcohol kapte en ben er nog steeds blij mee dat ik dat besluit toen nam en ook heb doorgezet. Een nieuwe versie van mezelf, zo voelt het. Beter en dichter bij mijn eigen kern.
Marjolijn Geplaatst 1 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 1 uur geleden Dank voor jullie reacties. Doet echt goed. Wil verder nu niet teveel schrijven, omdat ik nog wel wat op heb. Heb het laatste weg gegooid. Hier dus echt het laatste glas voor mijn neus. Niet eens lekker. Dus echt wel klaar met die afbouw, eerder dan de huisarts nodig vond. Ik log nu netjes uit. Tot morgen. lady jane en Bob reageerden hierop 2
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden