kallutje Geplaatst 6 uur geleden Rapport Geplaatst 6 uur geleden Hallo allemaal Ik ben 32 jaar en wil zo graag helemaal af van alcohol. Ik drink niet dagelijks, zelf niet wekelijks. Ik heb helemaal geen rem eens ik wel drink op bv. Een feestje, sociale evenementen,.. Dit weekend ging het eerst heel goed, ik lette er echt op wat ik dronk op het feestje. Maar ergens heb ik toch weer een black out gehad. Ben gevallen in een beekje op weg naar huis, was helemaal onderkoeld,... ik begrijp nog altijd niet hoe dit gebeurt is. Vrienden zeiden ook dat ik nog echt goed was na het feestje. Nu bij deze ben ik enorm geschrokken, want dit kon heel erg afgelopen zijn. Ik heb al meermaals gevallen als ik teveel drink en wil dit niet meer. Ik zou liever helemaal stoppen met alcohol voor mijn veiligheid, mijn partner, mijn kinderen,... maar ik voel de sociale druk toch wel. Zijn er mensen die hetzelfde hebben en mij wat tips kunnen geven 🙏 eeuwig dankbaarheid!
renaldo61 Geplaatst 5 uur geleden Rapport Geplaatst 5 uur geleden Welkom hier @kallutje . Geen alchohol meer aanraken op sociale gelegenheden.
Yvonne Geplaatst 5 uur geleden Rapport Geplaatst 5 uur geleden Welkom hier Kallutje. Het zal wennen zijn Kallutje, maar gewoon aan de fris op een feestje.. Het kan hoor, echt. En als mensen gaan vragen waarom je niet 'gezellig' meedoet kun je heel rustig zeggen dat je er even geen zin in hebt, of dat je wat last van je maag hebt als je het naar vindt om te vertellen dat jouw rem stuk is na de eerste. Succes....
Yana Geplaatst 4 uur geleden Rapport Geplaatst 4 uur geleden Lekker stoppen met die rommel Kallutje en vier je herwonnen vrijheid. Jij bent jij en je kiest voor jezelf, schudt die sociale druk maar van je af.
Lonster1 Geplaatst 4 uur geleden Rapport Geplaatst 4 uur geleden Hoe lastig is het voor je om NIET te drinken? Is het iets dat je bespreekbaar kunt maken in je sociale omgeving?
kallutje Geplaatst 4 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 4 uur geleden 57 minuten geleden zei Yvonne: Welkom hier Kallutje. Het zal wennen zijn Kallutje, maar gewoon aan de fris op een feestje.. Het kan hoor, echt. En als mensen gaan vragen waarom je niet 'gezellig' meedoet kun je heel rustig zeggen dat je er even geen zin in hebt, of dat je wat last van je maag hebt als je het naar vindt om te vertellen dat jouw rem stuk is na de eerste. Succes.... Dank u, ik denk dat de sociale druk inderdaad invloed heeft. Je wil niet de "saaie" zijn in anderen hun ogen.
kallutje Geplaatst 4 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 4 uur geleden 1 uur geleden zei renaldo61: Welkom hier @kallutje . Geen alchohol meer aanraken op sociale gelegenheden. Ja dat heb ik al paar keer gezegd en gedaan hoor, maar er zijn altijd momenten waar het niet lukt jammer genoeg. Momenteel ben ik er heel bang van van alcohol. Ergens hoop ik dat dit even blijft zodat ik er inderdaad niet wil aankomen. Ik drink in het dagelijks leven eigenlijk niet dus het is geen probleem om zonder te leven denk ik.
kallutje Geplaatst 4 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 4 uur geleden 35 minuten geleden zei Yana: Lekker stoppen met die rommel Kallutje en vier je herwonnen vrijheid. Jij bent jij en je kiest voor jezelf, schudt die sociale druk maar van je af. Dat wil ik idd. Ik hoop dat het mij lukt.
kallutje Geplaatst 4 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 4 uur geleden (bewerkt) 35 minuten geleden zei Lonster1: Hoe lastig is het voor je om NIET te drinken? Is het iets dat je bespreekbaar kunt maken in je sociale omgeving? In het dagelijks leven drink ik eigenlijk niet, heb daar ook geen nood aan. Maar ik ben inderdaad afhankelijk van de omgeving vrees ik. Na dit weekend heb ik tegen mijn vriendinnen gezegd dat ik echt bang was en me verexcuseert. Ze zegn dat ze me allemaal gaan steunen en dat ze ook niet doorhadden dat ik "zo ver" was. Ikzelf dacht ook dat alles ok was. Toch op een bepaald moment een klop gekregen met alle gevolgen nadien. Ik zou liever gewoon nooit meer eraan komen, maar weet niet of dit mij ooit zal lukken. 4 uur geleden bewerkt door kallutje
lady jane Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden Het klinkt alsof je een truc vraagt om wel te drinken maar zonder te vallen. Misschien ben je nog niet toe aan stoppen? Maar als je rem stuk is, dan blijft die meestal stuk, dus stoppen kan de oplossing zijn, maar dan moet je daar wel goed gemotiveerd voor zijn. Misschien wordt het eerst vallen en opstaan en weer doorgaan............... Ik weet niet hoe oud je bent, je hebt een gezin maar wilt een leven als een student, zeg ik dat goed? Keuzes zijn zo moeilijk rond alcohol, zeker als je jong bent, dan is de mening van anderen soms belangrijker dan die van jouzelf. Misschien is het tijd om volwassen te worden en je verantwoordelijkheid te nemen qua drank? Klinkt wel strang geloof ik nu hier he, maar ik heb best veel te lang doorgejojo'd met drinken, dat zou ik je graag besparen. En tegelijk realiseer ik me dat ik dat niet kan. Daar kan alleen jijzelf voor kiezen. Weet dat het veel goeds oplevert als je het redt. succes!
kallutje Geplaatst 3 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 3 uur geleden Dank u. Streng zijn is misschien eens nodig, want als je altijd met alles weggeraakt dan heb je zeker geen drang om dat niet meer tegen te komen. Ik zit misschien ook met een groot jojo gedrag. Nu heb ik beslist om inderdaad een eindje niet meer naar feestjes te gaan, ale feestjes in de avond die geen verplichting zijn en waar ik mijn grens niet ga vinden. Ik wil me vooral gewoon goed voelen en zo'n moment haalt je enorm naar beneden. Heb al veel meegemaakt in mijn leven, maar dat mag geen excuss zijn. In mijn familie/gezin zit verslaving ook. Heb al gelezen dat dit erfelijk kan zijn, dus mss moet ik dit idd inzien en gewoon vrede hebben met het feit dat ik geen mens ben om alcohol te drinken. Maar hoe kan je altijd nee zeggen eh in een wereld waar alcohol zo normaal word gezien.
lady jane Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden Dat is iets wat heel snel gemakkelijker wordt, eenmaal de knop om is in je hoofd. We zijn ons eigen vijand met drank. Soms noemt men drank de duivel, maar dan leg je het buiten jezelf (vind ik) Hetzelfde is met genen/familair. Iedereen kan verslaafd raken aan drank, maar eenmaal bewust verslaafd, is de verantwoordelijk helemaal persoonlijk bij onszelf. Niet leuk, in het begin zeker niet, maar eenmaal een leven zonder drank bewust gaan leven, komen de voordelen echt wel naar voren en leer je juist oogsten/genieten op een gezonde manier. Als we matig waren, was dat anders, maar dat zijn we niet he.
kallutje Geplaatst 3 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 3 uur geleden Inderdaad,ik hoop gewoon dat de knop echt eens goed omgedraaid geraakt en dat het na een periode niet nog eens hetzelfde is. De ene kan er nu eenmaal beter tegen dan de ander zeker. Ik weet dat allemaal en ben daar ook al veel mee bezig geweest. Dingen opgezocht, boeken gelezen, kom het tegen in mijn eigen familie,... en toch doe ik het zelf. Ik begrijp niet dat ik het dan niet direct doorheb van pas op, jij kan niet zoals een ander. Het is beter dat je niks drinkt, maar ergens tg sterker dan mezelf zeker.. liefst van al zou ik er helemaal van af geraken, zodat ik zelf die zorgen en angsten niet meer heb en dat sculdgevoel na een gebeurtenis ... maar hoe ben ik zeker dat ik dat ga kunnen 😔
Lonster1 Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden 2 uur geleden zei kallutje: maar hoe ben ik zeker dat ik dat ga kunnen 😔 Aan wie vraag je dat? Als je met iets nieuws begint, ben je meestal niet 100% zeker dat het je lukt. Wat weerhoud je ervan om het gewoon uit te proberen?
kallutje Geplaatst 29 minuten geleden Auteur Rapport Geplaatst 29 minuten geleden Daar heb je gelijk in. Kmoet gewoon doen en volhouden.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden