Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst
13 uur geleden zei Etty:

Goedemorgen, 

Ben je lief voor jezelf? Zorg je voor jezelf zoals je voor een kind zou doen? Praat je tegen jezelf zoals tegen een lieve en goede vriend? Dat soort vragen komen regelmatig voorbij en ze herinneren me dan aan hoe ik met mezelf omga op dat moment.  Dat is op de automtische piloot niet best.  Logisch dat ik dat wil verdoven denk ik dan, en logisch dat een tegenslag me al snel uit mijn evenwicht kiepert. Herken je daar iets in? 

Ik besef dat ik het gewoon doodnormaal vind om lelijk tegen mezelf te doen, het valt me niet op, voelt zelfs vertrouwd.  Het lijkt er soms op alsof anderen het doen, maar ik ben het zelf.  Ik kan bang zijn voor kritiek van 'ze' die ik mezelf allang heb gegeven en die voorkomt dat ik uit mijn schulp kom.  

Ja dat is heel herkenbaar. En ik ben aan het oefenen, maar het zit er diep ingebakken. En ook goedkeuring, waardering buiten mezelf zoeken. Teveel aanpassen terwijl dat niet nodig is. Mediteren helpt. Dan word ik kalmer en beter in mijn vel. Zo kom ik stapje voor stapje weer uit de overleefstand en ga nu eindelijk mezelf wat meer gunnen. Niet drinken helpt ook enorm.

Geplaatst
1 uur geleden zei Mariposa:

Nou, dag 7 is me d'r eentje.

Tot dusver ging het best lekker, maar vandaag toch echt wel last hoor.

Ik ben wel voorbereid. We hebben keuze uit verschillende soorten Sapinca, waterkefir, Seedlip met tonic en Thrive beer (0.0 achtig). Daarbij komen op tafel te staan: kaasjes, olijven, noten en worst.

Ik denk dat ik vanavond ga winnen.

Vast wel. Alle vertrouwen in :rose:

Geplaatst

Was even gezellig met mijn familie. Mijn schoondochter was er ook bij. Die gaat zich steeds meer open stellen. Het valt ook allemaal niet mee. Nog even naar een Syrisch groentenwinkeltje geweest. Hadden lekkere produkten. Turkse yoghurt meegenomen en wat fruit. Ook een megagrote maggifles. De fles is van glas. Dus klotsend met een fles maggi naar buiten. Vreemde gewaarwording :D

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...