stroumfke Geplaatst 3 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 3 uur geleden als ik drink dan drink ik 1 2 of 3 flessen wijn van mijn 1ste flesje heb ik nog plezier van de 2de en 3de niet meer en ik denk vaak zolang ik plezier heb aan mijn 1ste flesje ga ik niet blijvend nuchter blijven ik ben ook verslaafd aan de roes ik zou beter meer moeten denken aan de gevolgen problemen met mijn benen bv
Quinn Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden Hi @stroumfke ik denk dat je opmerkingen te snel als negatieve feedback opvat. De feedback die je krijgt, is elke keer weer opbouwend bedoeld. Opmerkingen als denk om je benen of lever je pinpas in of accepteer de opname zijn allemaal bedoeld om je te helpen in het proces om te stoppen met alcohol. En dat is niet gemakkelijk, dat weet iedereen hier. Bijna niemand heeft het geluk maar één keer te stoppen. Het gaat om het doorzetten. Struikelen, vallen, opstaan en door. Weer stoppen. Weer waarschijnlijk dezelfde opmerkingen, misschien iets feller uitgedrukt dit keer. Maar met dezelfde bedoeling: stop alsjeblieft met jezelf langzaam dood te maken. En ja, stoppen met drinken is ook afscheid nemen van het drinken. Afscheid nemen van dat wat je kreeg van de alcohol. Een roes, een vriend, een uitweg. Dat doet zeer, daar mag je om rouwen. Maar vriend alcohol heeft zijn tijd gehad. Tijd voor betere vrienden. Sterke en succes.
stroumfke Geplaatst 3 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 3 uur geleden 1 minuut geleden zei Quinn: Hi @stroumfke ik denk dat je opmerkingen te snel als negatieve feedback opvat. De feedback die je krijgt, is elke keer weer opbouwend bedoeld. Opmerkingen als denk om je benen of lever je pinpas in of accepteer de opname zijn allemaal bedoeld om je te helpen in het proces om te stoppen met alcohol. En dat is niet gemakkelijk, dat weet iedereen hier. Bijna niemand heeft het geluk maar één keer te stoppen. Het gaat om het doorzetten. Struikelen, vallen, opstaan en door. Weer stoppen. Weer waarschijnlijk dezelfde opmerkingen, misschien iets feller uitgedrukt dit keer. Maar met dezelfde bedoeling: stop alsjeblieft met jezelf langzaam dood te maken. En ja, stoppen met drinken is ook afscheid nemen van het drinken. Afscheid nemen van dat wat je kreeg van de alcohol. Een roes, een vriend, een uitweg. Dat doet zeer, daar mag je om rouwen. Maar vriend alcohol heeft zijn tijd gehad. Tijd voor betere vrienden. Sterke en succes. normaal zou ik mij na mijn opname beter moeten voelen en zou het beter moeten gaan ik wil echt niet heel mijn leven drinken
Quinn Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden Als je nou tijdens je opname een plan maakt, met iemand daar, geen idee hoe dat daar bij jou werkt. Maar dat je een plan maakt voor wat je na de opname gaat doen? Dan ben je clean, hoe ga je dat volhouden? Want ik weet niet hoe dat bij jou gaat, maar bij mij is vandaag drinken, morgen drinken. En dan door tot het een gewoonte is om 's ochtends te beginnen met whisky in de koffie. En dan na maanden toch maar weer eens proberen zonder. Als je nu gestopt blijft, heb je al dat gedonder niet meer.
stroumfke Geplaatst 3 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 3 uur geleden 9 minuten geleden zei Quinn: Als je nou tijdens je opname een plan maakt, met iemand daar, geen idee hoe dat daar bij jou werkt. Maar dat je een plan maakt voor wat je na de opname gaat doen? Dan ben je clean, hoe ga je dat volhouden? Want ik weet niet hoe dat bij jou gaat, maar bij mij is vandaag drinken, morgen drinken. En dan door tot het een gewoonte is om 's ochtends te beginnen met whisky in de koffie. En dan na maanden toch maar weer eens proberen zonder. Als je nu gestopt blijft, heb je al dat gedonder niet meer. er wordt zeker gepraat over terug thuis zijn en hoe we nuchter gaan blijven ik ga daar over nadenken en na mijn opname stel ik mijn plan voor ok
Quinn Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden @stroumfke het plan opstellen zou ik echt tijdens de opname doen. Dan kom je helemaal fris en voorbereid thuis.
stroumfke Geplaatst 1 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 1 uur geleden 1 uur geleden zei Quinn: @stroumfke het plan opstellen zou ik echt tijdens de opname doen. Dan kom je helemaal fris en voorbereid thuis. ok
stroumfke Geplaatst 1 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 1 uur geleden ik heb even met mijn dokteres gebeld heb haar gezegd dat ik zo moe ben van drinken niet drinken drinken niet drinken ze heeft mij aangeraden om tot ma thuis te blijven en veel rusten een beetje tv kijken op mijn bedje mijn ogen wa sluiten ze zegt dat ik helemaal uitgeput ben ik ben vandaag naar mijn ontmoetingscentrum geweest en toen ik thuis kwam voelde ik dat ik teveel gedaan heb ik ga nu tot mijn opname thuis blijven en rusten wek elke dag een wandelingske doen rond de blok das 20 min wandelen en elke dag een meeting van NA volgen om 10u online savonds ben ik te moe om naar een fysieke meeting te gaan online in de voormiddag gaat beter zijn
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden