Mormel Geplaatst 6 uur geleden Rapport Geplaatst 6 uur geleden 8 minuten geleden zei renaldo61: Juist thuis van een wandeling. @Smaragdie Een wandeling naar de boerenbuiten om de sterrenhemel te zien, zie ik momenteel met al mijn kwaaltjes niet zitten. Met het blote oog is de sterrenhemel ook weinig waard in België door de lichtvervuiling. Als je het zou zien zitten om overdag naar mijn woonplaats af te zakken (weet je nog waar dit is?), dan kan ik wel iets bedenken voor jou; maar laat me daar eerst nog een nachtje over slapen alvorens ik weer iets te haastig doe.
Mariposa Geplaatst 6 uur geleden Rapport Geplaatst 6 uur geleden 1 uur geleden zei Mormel: @Mariposa: Kun jij misschien het verschil verklaren tussen België en Nederland voor december. Ik mag niet voor iedereen spreken maar in mijn omgeving werd de Sint meestal afgeschaft eens de kinderen twaalf waren en werd er daarna vooral belang gehecht aan Kerst (cadeautjes voor iedereen, niet alleen de kinderen), terwijl naar ik lees de Sint veel langer een rol blijft spelen in Nederland. Ergens begrijp ik dit niet omdat op andere vlakken Nederland net veel sneller Angelsaksische tradities overneemt. Dus hoe komt het dat die Sint bij jullie zo'n rol krijgt? Ik heb werkelijk geen idee. Ik persoonlijk was heel snel klaar met Sinterklaas. Zodra mijn kids niet meer geloofden deden we enkel nog iets met Kerst, ook bar weinig overigens. Ik vermoed dat het komt omdat mensen (over het algemeen) dan eindelijk weer eens geoorloofd kinds mogen zijn. Daarom vinden we Carnaval ook zo geweldig (ik niet overigens, veel te nuchter daarvoor). Eindelijk lekker verkleden, zuipen en rondsletten zonder dat het raar is.
renaldo61 Geplaatst 6 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 6 uur geleden 47 minuten geleden zei Mormel: Met het blote oog is de sterrenhemel ook weinig waard in België door de lichtvervuiling. Als je het zou zien zitten om overdag naar mijn woonplaats af te zakken (weet je nog waar dit is?), dan kan ik wel iets bedenken voor jou; maar laat me daar eerst nog een nachtje over slapen alvorens ik weer iets te haastig doe. Dank U wel voor het aanbod maar ik ga het vriendelijk afslaan. Ik denk wel dat het mij te voet moet lukken. Maar niet deze avond.
Spirit Geplaatst 4 uur geleden Rapport Geplaatst 4 uur geleden Heb mezelf een flinke powernap gegund. Heerlijk. Alleen moet ik nu weer opstarten. Beetje trek kweken en straks eten. Zwarte Piet gaat nog even in bad. Die zit helemaal onder de motorolie en andere vieze troep wat onder auto's vandaan komt.
Marij Geplaatst 4 uur geleden Rapport Geplaatst 4 uur geleden (bewerkt) Hey! Dag 33 34 en net terug van uurtje sporten. En .. nog een hele avond voor me zelfs. Fijn dit! 3 uur geleden bewerkt door Marij Spirit, Zbb en Prana reageerden hierop 3
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden