Mormel Geplaatst 8 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 8 uur geleden 5 uur geleden zei renaldo61: @Mormel en @Sanity Mijn psychiater benadrukte ook dat ik aan het verleden niet veel aandacht moet besteden. Maar het heeft me wel gevormd en nu probeerde ik gewoon wat uit te leggen wat of wie ik ben. Sorry, maar ik voel me nu weer klein en door jullie reacties aangevallen. En dat terwijl ik net mijn schouder in je oksel wil plaatsen om te zorgen dat je recht blijft. We hebben er al eens over gesproken dat je kritiek heel snel persoonlijk neemt en ziet als een aanval op je persoon, en ik begrijp dit volledig want dat is ook wat ik doe (schijnt verbonden te zijn met ASS). Probeer op dat moment in gedachten te houden dat we allemaal in hetzelfde schuitje zitten en allen hier komen met hetzelfde doel. En die kritiek? Dat is kritiek op een bericht of een aantal berichten maar die belichten slechts een facet van je persoonlijkheid. Echt renaldo: je bent hier dagelijks aanwezig en staat al een jaar nuchter, je gaat je toch niet uit het lood laten slaan door iets wat twee personen zeggen die zelf midden de worsteling zitten. Mijn tip om een trein naar zee te nemen was zeer oprecht bedoelt. Hoe lang is het geleden dat je de zee hebt gezien en daarnaast is het soms goed om uit je vertrouwde omgeving te komen en de routine te doorbreken, dus ik hoop dat je deze ter harte neemt. karin123 reageerde hierop 1
Spud Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden Op 18-11-2025 om 06:39 zei Mormel: @Spud: het mag dan je taak niet zijn om die honden op te voeden maar het klinkt wel alsof je zelf genoten hebt van de aandacht die je ze schonk en als je ondertussen toch betaald word... tja waarom niet. Ja, dat klopt! Ik heb er enorm van genoten! Met dieren werken blijf ik toch altijd interessanter vinden dan iemands zijn huis op te ruimen. Je leert dan ook wel wat van mensen of over mensen, maar vind ik niet zo boeiend, omdat je je grote waffel dan dicht moet houden uit respect en privacy blabla. En vanuit zelfbehoud, hihi, want als ik de geïnteresseerde vragen wel zou stellen, dan zouden mensen kunnen gaan denken ach ze kan het ook met minder uren doen. En gaan mij dan voor minder inhuren. En dan moet ik op een klok gaan werken en dat is mijn ding helemaal niet. Wat betreft met die hondjes bezig te zijn en dat te kunnen doen. Is dat ik het van mijn poetstaak afgekoppeld heb dus geen taak was, wat ik goed moest doen omdat ik er voor betaald zou worden. Dus werd het voor mij, ook een soort experiment en grote les, waardoor de druk eraf was als ze dan toch blafte. Ik heb uiteindelijk toch feedback gevraagd aan die klant, en pas toen ik erachter vroeg, besefte ze zich dat ze die dag echt veel minder stress gevoelens ervaren had omtrent het honden geblaf. Dat was leuk om terug te horen. Maar ik heb er ook meteen bij gezegd, dat ik voor het poetsen kom dus dat ze niet van mij kan verwachten dat ik dat elke week zo voor elkaar kan krijgen. Anders ga ik ook stress krijgen als die honden toevallig die dag wel blaffen en niet doen wat ze afgelopen maandag deden. Het zijn en blijven mijn honden niet, en ik kom soms ook met grote tegenzin werken, of druk in mijn hoofd bezig met andere dingen. Waardoor ik wellicht ook even niet zoveel ruimte en tijd kan vrijmaken om die hondjes te leren kennen. Wat voor mij het verschil maakt, is dat ik mijn katten elke dag zie, daar verantwoordelijk voor ben en dus ook zelf kan besluiten wat ik met ze mag gaan doen. Of even niet en daar dan de consequenties van dragen. Met andermans huisdieren, mag ik mijn alle dieren willen helpen drang en probleem oplossende gedachtes onderdrukken, in die zin, dat wat ik observeer bij die dieren soms niet helemaal past in hoe de eigenaren hun dieren ervaren als ik dat overbreng. Ik weet dat ik geen allesweter ben, qua dieren, omdat met dieren omgaan een levenslang leren is. Maar dat kan me soms best frustreren dat die eigenaren het niet anders willen bekijken. En uiteindelijk dat dier daar de dupe van wordt. Zo heb ik weleens ergens gewerkt, daar hadden ze een Boxer Umberto. Toen ik daar voor het eerst kwam, en deze hond zag, had ik niet het idee dat ik zonder toezicht van de verzorgers het pand kon betreden, hoewel er een bordje stond met bel aan en kom binnen. Ik ben net zo lang blijven bellen totdat iemand mij binnen liet. En me eerst voorstelde aan deze hond. Uiteindelijk leerde die hond mij kennen en kon ik wel naar binnen zonder iemand. Maar die hond heeft flink veel mensen gebeten. Die klant heeft zelfs een officiële brief gekregen van de stroommaatschappij dat ze de hond de volgende keer op moesten sluiten als de stroommeter kwam. Wat die mensen zeiden was dat Umberto absoluut niet beet. Zei waren nooit thuis als het gebeurde en ik was wel in hun huis. Ik heb wel heel veel mensen de verbanddoos mogen aanrijken zeg maar. Maar ja ze waren van mening dat hij niet beet en daar viel geen spelt tussen te krijgen. Nou ja een boxer, drukke honden, hoewel de tuin groot was, kon hij zijn energie gewoon niet kwijt. Of raakte hij soms gewoon over enthousiast, ik ben balletjes met hem gooien, en stopte op het punt dat ik het gevoel had dat hij in de bijtmodus geraakte. Ik ben gelukkig nooit gebeten. Maar de kok is gebeten, de klanten aan huis, de schoondochter maar dat bleven enthousiaste bijtwonden volgens die mensen. Totdat Umberto hun peuter kleinkind voor speelgoed aan zag en ernstig verminkt heeft, toen beet hij nog niet, maar moest wel een spuitje krijgen vanwege zijn enthousiasme. Gelukkig was ik toen al jaren weg daar. En om dat te voorkomen. Blijf ik zeggen, met mijn 1x per week bij jullie werken kan je niet verwachten dat het blafprobleem van jouw hond, hierbij opgelost is. Maar voor 25 euro per uur elke dag, wil ik wel een poging wagen om je hond niet te vaak te laten blaffen. Honden blaffen nu eenmaal, leer er maar aan te wennen. Mormel reageerde hierop 1
renaldo61 Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden Blijkbaar loopt dit forum alleen nog maar goed als er een overvloed is van mensen die bekennen dat ze hun verslaving nog niet onder controle hebben. Verder mag je alleen maar antwoorden "Alles gaat goed" . Dit is wel de meest voorkomende leugen. lady jane reageerde hierop 1
Mormel Geplaatst 1 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 1 uur geleden @Spud: eerst even over de boxer. Persoonlijk zou ik dit ras nooit in huis halen vanwege de structuur van de schedel, kan me niet voorstellen dat de hond geen last heeft met zijn ademhaling. Het is echt leuk om je dit te zien schrijven en te lezen hoe je helemaal opleeft door tijd aan dieren te spenderen. Goed ook dat je een zakelijk voorstel hebt gedaan aan je klant en dit niet puur vriendschappelijk doet want ik weet hoe snel mensen daar misbruik van maken (heb jarenlang tot hij stierf de hond van mijn bejaarde achterbuurvrouw uitgelaten, deed het met plezier en zij gaf maandelijks 50 euro terwijl ik toch minstens een uur per dag met de hond bezig was). Misschien heb je dit omschreven in een van je vorige berichten (te lui om alles opnieuw te lezen), maar als ik me niet vergis had je vroeger een job met dieren dus hoe komt het dat je deze niet meer hebt?
Mormel Geplaatst 1 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 1 uur geleden 24 minuten geleden zei renaldo61: Blijkbaar loopt dit forum alleen nog maar goed als er een overvloed is van mensen die bekennen dat ze hun verslaving nog niet onder controle hebben. Verder mag je alleen maar antwoorden "Alles gaat goed" . Dit is wel de meest voorkomende leugen. Echt waar renaldo. Dit forum wilt een hulp zijn voor mensen die de drankduivel willen bekampen, dus het lijkt me vrij logisch dat personen in dat gevecht wat meer ruimte opeisen op dit forum. Daarnaast heb je de mensen die gestopt zijn, zoals jij en wier input helpend kan zijn voor anderen. Niet alleen helpend maar ook broodnodig om te tonen dat er perspectief is. Ik gaf je de tip om een uitstap te maken, ik nodigde je uit in mijn huis (en echt, ik leef bijna als een kluizenaar dus dat doe ik niet vaak), maar je weigerde alles en blijft maar klagen. Klagen over hoe Femke je ontnomen is en ja haar zo mist, over hoe je psychiater je tot van alles dwingt en je kennelijk geen inspraak hebt, over hoe je vele mails verzend naar je begeleiders en zij geen antwoord geven,... Heel eerlijk renaldo, mensen stoppen met aandacht te geven aan personen die altijd klagen. Het vergt veel energie. En dat betekend niet dat je niet mag aangeven wanneer het slecht gaat, maar probeer het wat in balans te houden zelfs als het slecht gaat. Met jouw levenservaring en het gegeven dat je al een jaar nuchter staat, zou je eigenlijk een meerwaarde moeten zijn voor dit forum, iemand die mensen kan ondersteunen. En dat betekend niet dat je niet mag aangeven wanneer het slecht gaat met jou, maar probeer er ergens balans in te vinden.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden