Mormel Geplaatst 13 december Rapport Geplaatst 13 december Dat probleempje met autoriteit, is dat niet iets dat vrij vaak voorkomt bij personen die hier passeren? Ik heb in totaal bijna 20 jaar gewerkt als bakker, maar ik denk dat de enige reden waarom ik dit volhield was omdat ik doorgaans alleen werkte of met personeel onder mij. En ik ben echt geen slechte leidinggevende, ik ben die leidinggevende die de zwaarste klusjes op zich neemt en zorgt dat iedereen een pauze neemt. Om twee voorbeelden te geven: 1) op een gegeven moment kwam een winkeldochter naar mij toe omdat ze haar weeral gevraagd hadden om zaterdag en zondag te werken, ik ben toen naar mijn bazin gegaan met de mededeling dat ze dit niet kon doen want zij had haar aangenomen voor 20u/week en dat ze het niet kon maken om deze collega elke week 30 uur te laten werken, waarbij de bazin dadelijk zei dat ze dit deed omdat ze iets konden bijverdienen en dat ze niet bij mij moest komen voor klachten. 2) we hadden op een gegeven moment een Syrische vluchteling als hulp. Hij was eens op een nacht afwezig omdat hij ziek was en nadat hij uitgescholden was door mijn bazin heb ik hem uitgelegd dat wij hier dokters van wacht hebben waar je altijd terecht kunt . Die kerel durfde gewoon zijn huisarts niet contacteren omdat het weekend was terwijl hij wel bijna 40°graden koorts had, en hij wist niet dat er andere diensten bestonden. Echt, ik ben bijna met slaande ruzie vertrokken bij mijn vorige werkgever terwijl ik weet hoeveel ik die zaak heb opgebracht. Misschien is de situatie in Nederland anders maar in België loopt het zat van zelfstandigen die rijk worden door hun personeel. Heel concreet voorbeeld: in 2013 werd mij voormalige chef eigenaar van de zaak. Hij had al een eigen huis op hypotheek en kocht vervolgens de zaak en die lening was zo zwaar dat er echt niets af kon voor mij en mijn collega's. Hij deed vervolgens leveringen (misschien 4u werk per dag) terwijl zijn vrouw 8 uur per dag in de winkel stond. En natuurlijk komen er daarbij nog extra taken kijken, ik ben niet dom. In 2019 kocht hij een volgende woning. Ik veracht hun.
Sanity Geplaatst 15 december Auteur Rapport Geplaatst 15 december (bewerkt) @Mormel geen idee of autoriteit problemen te maken hebben met alcohol misbruik. Zou zomaar kunnen. Ik ben dan weliswaar netjes gebleven met alcohol vandaag (nou not) Echter toen het voorstel van coke kwam zei ik eerst nog heel overtuigend nee. Acht toen het eerste lijntje er lag....... Kwam ik vervolgens met de verklaring dat ik dat maar een paar keer per jaar doe (is ook echt zo) en niet zo heel verslavend is. Ach ja de efteling staat ook vol met sprookjes attracties... En zeker in de winter ook overgoten met magisch wit poeder Vervolgens nog hele discussie dat coke niet zo verslavend is en wij alleen maar recreatief gebruiken...... 17 uur geleden bewerkt door Sanity
bumperjim Geplaatst 15 december Rapport Geplaatst 15 december Ach en je financiert er slechts de internationale drugsmafia mee die druk bezig zijn de rechtsstaat te ondermijnen, dus alles gaat goed 😜
renaldo61 Geplaatst 15 december Rapport Geplaatst 15 december Alchohol maakte mij steeds zeer kalm. En al helemaal niet opstandig. Waarschijnlijk wel een gevaar en dan vooral voor mezelf, ik heb wel enkele keren zeer dronken met de auto gereden.
LoukePetouke Geplaatst 15 december Rapport Geplaatst 15 december Op 30-10-2025 om 18:40 zei renaldo61: Ja van die indianen verhalen dat drank makkelijk binnen te krijgen is heb ik ook gehoord. Heb ik wel nooit gezien. De bagage wordt wel op sommige afdelingen streng gecontroleerd. ik heb in mijn kliniek regelmatig meegemaakt dat er drank of drugs werden binnen gesmokkeld die mensen werden onmiddelijk ontslagen en mogen gedurende een lange tijd niet meer binnen in de kliniek
Sanity Geplaatst 17 december Auteur Rapport Geplaatst 17 december Op 15-12-2025 om 06:16 zei bumperjim: Ach en je financiert er slechts de internationale drugsmafia mee die druk bezig zijn de rechtsstaat te ondermijnen, dus alles gaat goed 😜 Hmm nou erger nog (qua persoonlijke hygiëne) je stopt als gebruiker mogelijk iets in je neus wat via iemand zijn acherwerk in een condoom binnengekomen is (letterlijk). Ach we zijn niet van steen en nemen er nog één. Punt is dat je in moment van gebruik totaal niet bezig bent met hoe, wat en waarom. bumperjim reageerde hierop 1
flavieke Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Op 21-10-2025 om 14:53 zei Sanity: Jazeker. Ik houd vanaf afgelopen zondag bij hoeveel ik drink. Afbouw schema van om de paar dagen 2 blikjes minder. Dat heb ik vanaf gisteren ook gedaan. Kijken of ik het zo uit mijn systeem kan krijgen door 'langzame' ontwenning. Cold turkey is me wel eens voor een half jaar gelukt maar toen heb ik het drinken ingeruild voor excessief sporten, gezond eten etc. Dan ruil je dus de ene verslaving in voor de andere en hoeft er maar iets te gebeuren en het hele kaartenhuis lazert in elkaar. Wat toen ook gebeurde. Dat heeft alles met geen rem te maken. Dus als je geen maat kan houden met drank, lukt dat ook moeilijk met andere dingen. Althans zo werkt het bij mij (weet ik nu). da klopt ik heb een eetverslaving een verslaving a foute relaties drankprobleem en koopwoede
flavieke Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Op 30-10-2025 om 19:58 zei Zbb: Ik heb totaal in 5 klinieken gezeten. de ene kliniek is de andere kliniek niet,iIk denk dat de kans van slagen van verschillende factoren afhankelijk is. de module’s,de therapieën die er eventueel gegeven worden,de mensen die er werken,het beleid,de groep waar je in zit en ook zeer zeker hoe zit je er zelf in. alleen detox is echt niet genoeg,zolang je je onderliggende problemen niet aanpak en het alleen op wilskracht doet geef ik het weinig kans. ik heb heel erg veel mogen leren tijdens me laatste opname,dit was ook de eerste opname die ik ooit afmaakte en zelfs om de maximale verlenging heb gevraagd en gekregen. maar die verlenging heb ik alleen gekregen omdat ik er open en vol overgave instond. na de kliniek ben je er nog niet hoor,dan begint je herstel pas. ik volg nu ik thuis ben nog steeds modules,morgen heb ik toevallig een intake voor een therapie die me ontzettend goed geholpen heeft tijdens me opname dat ik dit buiten me opname ook wil blijven volgen. Ook ga twee keer in de week naar de NA,ik ben heel de week in verbinding met andere mensen die in herstel zijn. Ik ga minimaal één keer per maand terug naar het terrein van de kliniek waar voor en door cliënten lofprijs en bidstond avonden georganiseerd worden. ik ben er van overtuigd dat als ik (zeker de eerste tijd) niet aan mezelf werk,ik op een gegeven moment terugval. ik ben dan nu wel droog en nuchter maar ik heb nog steeds de ziekte verslaving. wat voor mij het beste werkt is een korte opname van een week de alcohol couperen en tot rust komen het therapeutische werk doe ik altijd ambulant
Mormel Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s 1 uur geleden zei flavieke: da klopt ik heb een eetverslaving een verslaving a foute relaties drankprobleem en koopwoede Zojuist zei flavieke: wat voor mij het beste werkt is een korte opname van een week de alcohol couperen en tot rust komen het therapeutische werk doe ik altijd ambulant Blijf hier weg @flavieke, deze pagina gaat je niet helpen. @Sanity: ik doe het niet via PB zodat jij het ook ziet, en ik denk dat jij het ook wel beseft. Ben je nog thuis?
flavieke Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s 15 minuten geleden zei Mormel: Blijf hier weg @flavieke, deze pagina gaat je niet helpen. @Sanity: ik doe het niet via PB zodat jij het ook ziet, en ik denk dat jij het ook wel beseft. Ben je nog thuis? en waarom zou ik hier moeten weggaan
Mormel Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s 4 minuten geleden zei flavieke: en waarom zou ik hier moeten weggaan Jij doet waar je zin in hebt.
Sanity Geplaatst %s om %s Auteur Rapport Geplaatst %s om %s 2 uur geleden zei flavieke: en waarom zou ik hier moeten weggaan @flavieke en @Mormel, idd mijn van alcohol doordrenkte draadje gaat @flavieke zeker niet helpen. Maar zij mag hier gerust berichten plaatsen. Het zal haar zeker niet helpen maar ik lees het wel en zo wordt zij toch gehoord. Voor wat het waard is dan. Maar ergens snap ik het wel dat je iets van steun zoekt bij lotgenoten (dus nog in gebruik ook maar wat zoekend) of zoiets..... Ik loop ook maar wat te kloten😁
Sanity Geplaatst %s om %s Auteur Rapport Geplaatst %s om %s (bewerkt) 2 uur geleden zei flavieke: Ben je nog thuis? Jazeker😂 @Mormel Jij noemt jezelf mormel maar ik heb hier een echt mormel wat nu op een dekbedje op de bank ligt te snurken (hij heeft het echt slecht....). Als ik weg ga is ie kansloos (nog kanslozer dan ik) dus ik zal wel vol moeten houden. Ik houd mij verder koest omdat ik los van keer op keer mislukte pogingen om te minderen / compleet stoppen, eigenlijk niet zo van toegevoegde waarde ben. En soms kun je dan maar beter je grote waffel houden. %s om %s bewerkt door Sanity
Mormel Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s 26 minuten geleden zei Sanity: Jazeker😂 @Mormel Jij noemt jezelf mormel maar ik heb hier een echt mormel wat nu op een dekbedje op de bank ligt te snurken (hij heeft het echt slecht....). Als ik weg ga is ie kansloos (nog kanslozer dan ik) dus ik zal wel vol moeten houden. Ik houd mij verder koest omdat ik los van keer op keer mislukte pogingen om te minderen / compleet stoppen, eigenlijk niet zo van toegevoegde waarde ben. En soms kun je dan maar beter je grote waffel houden. Is het die kat die in je schuurtje is komen slapen?
Sanity Geplaatst %s om %s Auteur Rapport Geplaatst %s om %s Zojuist zei Mormel: Is het die kat die in je schuurtje is komen slapen? Nee deze heb ik uit het asiel gehaald. Die schuurslaper had kennelijk wat klachten over de catering en de vloerverwarming en het waterbed. Ik verwacht eerdaags een brief van zijn advocaat Mormel en MaryArt reageerden hierop 2
Sanity Geplaatst %s om %s Auteur Rapport Geplaatst %s om %s @Mormel Ja nou lach er maar om. Dat beest is echt meedogenloos, hij heeft zijn vorige eigenaren ook al voor het gerecht gesleept. Dat hadden ze mij wel mogen vertellen toen ik hem uit het asiel haalde. Ik denk echter dat hij via een kort geding het asiel tot zwijgplicht gedwongen heeft. Nou ja lekker dan, dat heb ik dan weer🙃 MaryArt reageerde hierop 1
MaryArt Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s En soms kun je dan maar beter je grote waffel houden. wat mij betreft kan je gerust je grote waffel opentrekken hoor! Ik geniet meestal heel erg van je soms wat zwartgallige humor. Bij de aanhef van jouw topic moet ik altijd denken aan het boek van Charles Jackson "The lost weekend" wat gaat over een onverbeterlijke alcoholist die er uiteindelijk aan ten onder gaat. Ik hoop dat het met jouw beter zal aflopen!
Zbb Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s 16 uur geleden zei flavieke: wat voor mij het beste werkt is een korte opname van een week de alcohol couperen en tot rust komen het therapeutische werk doe ik altijd ambulant Het therapeutische werk doe ik altijd ambulant? geen haat maar dit klinkt als een eindeloze herhaling. tenminste dat was het bij mij wel althans
Mormel Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s 13 uur geleden zei Sanity: @Mormel Ja nou lach er maar om. Dat beest is echt meedogenloos, hij heeft zijn vorige eigenaren ook al voor het gerecht gesleept. Dat hadden ze mij wel mogen vertellen toen ik hem uit het asiel haalde. Ik denk echter dat hij via een kort geding het asiel tot zwijgplicht gedwongen heeft. Nou ja lekker dan, dat heb ik dan weer🙃 Het is gewoon zo herkenbaar. Wij hebben een vrij open tuin en soms lijkt het alsof al de buurkatten hier komen liggen omdat ze er rust vinden en even verlost zijn van de kinderen van hun eigenaren. Enkele jaren geleden hadden we zo een buurkat die geen schaamte kende en gewoon binnenkwam om op de zetel te slapen als we de deur open lieten staan. Op een moment zat ik met deze kat op ons terras toen de eigenaar langs wandelde (er loopt een pad naast mijn perceel) en hij heel ernstig: "Ge moogt die een stamp geven als hij je lastig valt.", en dat is dan een normaal persoon met een goede job en gezin; dus dan begreep ik wel waarom die kat hier altijd zat. Paar jaar later is het beest aangereden, natuurlijk was ik het die hem vond en na contact gemaakt te hebben met de eigenaar heb ik hem maar in mijn tuin begraven. Gelovigen zouden zeggen dat God je toezendt wat je kunt dragen, dus veel geluk met die kat en ik weet gewoon dat je hem/haar zult verzorgen. Maar pas op, want: bumperjim en Sanity reageerden hierop 2
flavieke Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s 1 uur geleden zei Zbb: Het therapeutische werk doe ik altijd ambulant? geen haat maar dit klinkt als een eindeloze herhaling. tenminste dat was het bij mij wel althans voor een borderliner is een lange opname niet aangewezen en mijn ambulante therapie is geen eindeloze herhaling
Sanity Geplaatst %s om %s Auteur Rapport Geplaatst %s om %s (bewerkt) Op 22-12-2025 om 11:32 zei Mormel: "Ge moogt die een stamp geven als hij je lastig valt." Dat vind ik echt heel triest en die had van mij zeker een klap voor zijn kop gekregen. @MaryArt, bedoel je zoiets? Ik vertel gewoon eerlijk wat voor klerezooi ik er van maak (maar wel oprecht en zonder leugens). Dat boek ga ik zeker lezen en deed mij denken aan de film Arthur met Dudley Moore die ook meesterlijk een lieve onverbeterlijke alcoholist speelde. Geen idee of ik uiteindelijk aan de alcohol ten onder ga. Die kans is zomaar aanwezig. Maar als ik dan ga, ga ik zonder dat ik ooit over mijn schouder hoef te kijken dat ik ooit iemand bestolen of benadeeld heb. Ik denk dat veel mensen die zogenaamd geen alcohol probleem hebben niet hetzelfde kunnen zeggen zonder dat ze liegen! 17 uur geleden bewerkt door Sanity
Sanity Geplaatst %s om %s Auteur Rapport Geplaatst %s om %s (bewerkt) Op 22-12-2025 om 09:53 zei Zbb: Het therapeutische werk doe ik altijd ambulant? geen haat maar dit klinkt als een eindeloze herhaling. tenminste dat was het bij mij wel althans @ZbbIk ben het deels met je eens. Toch kan er iets veranderen (en dat is natuurlijk voor ieder persoonlijk). Bij mij zat er de pijn dat mijn vader mij nooit erkend heeft en eigenlijk niemand ooit. Daar kwam de bewijsdrift. En nou you know it. Ik ging los en dan ook echt van let maar eens op. Twee bedrijven moeiteloos ruim 2 miljoen omzet. Geen moer aan over aangehouden. Hoe meer de omzet groeide hoe meer het gezuip. Was natuurlijk gedoemd te mislukken. Psychologe had mij inmiddels 10 jaar terug ook al voorbereid op zijn dood. Zo van als hij straks overlijdt dan komt de klap echt dat je nooit meer die erkenning zal krijgen. Ik stond er destijds niet zo bij stil. Totdat ik 2 weken terug het bericht kreeg dat ie was overleden en al gecremeerd was. Onterfd was ik ook al. Nu terugkijkend stortte het kaartenhuis in door foute keuzes die eigenlijk al vast lagen. Na de instorting toch nog wat in stand gehouden (meer dan genoeg) maar door allerlei onderliggende shit ook dat om zeep geholpen. Komt natuurlijk de hamvraag is het door de alcohol gekomen of is alcohol gekomen na de ineenstorting? Ik weet het echt niet. Bedoel ermee te zeggen dat problemen kunnen verdwijnen en het dan ook geen zin meer heeft om daar maar eindeloos op terug te komen en je gewoon achter je moet laten. Alhoewel dat natuurlijk voor een ieder anders is. 17 uur geleden bewerkt door Sanity
Sanity Geplaatst %s om %s Auteur Rapport Geplaatst %s om %s Hey, maar geen drankjank hier en/of gezeik. Ik ben al vanaf 1998 verantwoordelijk voor mijn eigen inkomen. Ik heb vrijheid en met iedereen is wel wat!!!! @Mormel It's better to burn out than to fade away (maar dan geen ambtenaren vermoorden hoor 😁) Mormel reageerde hierop 1
MaryArt Geplaatst gisteren om 06:36 Rapport Geplaatst gisteren om 06:36 Ja zoiets, maar ik lees je sowieso graag. Ik ben het zeker niet altijd met je eens maar jou eerlijkheid is verpletterend! Ik ken die film ook van lang geleden met Dudley Moore, die was heel aandoenlijk. Maar deze is ook verfilmd met Billy Wilder, hij kreeg daar 4 oscars voor. Ik kan me niet herinneren dat ik die gezien heb. Misschien is hij ergens te streamen maar dat weet ik niet.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden