Noelle Geplaatst 27 oktober Auteur Rapport Geplaatst 27 oktober @garfield076, leuk dat je het vraagt. Ik plaats niet zo veel meer maar lees wel mee. Het gaat goed gelukkig. Ik moet er wel bij zeggen dat het bij mij vaak maanden goed gaat tot ik de ellende weer vergeten ben en denk dat ik vast wel weer gewoon kan drinken. Daarom blijf ik hier lezen en af en toe schrijven om me scherp te houden. Ik las dat jij al een jaar gestopt bent geweest, dat is mij nog niet gelukt maar ik word wel steeds meer overtuigd van het feit dat na maanden weer proberen geen optie meer is. En ik zal de leuke kanten van de alcohol vast missen op bepaalde momenten maar het weegt niet op tegen de nadelen. Jij bent inmiddels een week verder las ik, goed bezig en nu volhouden. 😃
garfield076 Geplaatst 28 oktober Rapport Geplaatst 28 oktober Goed om te lezen! En dat van maanden goed gaan en dan de valkuil is mij ook al meerdere keren overkomen. De langste periode was een jaar. Dus die valkuil moeten we nu voorblijven. Ja, we gaan soms dingen missen. Daar ben ik van overtuigd. Maar zoals je zegt: de nadelen zijn nog ellendiger. Hou vol!
Noelle Geplaatst 3 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 3 uur geleden (bewerkt) Hallo @kers Nog altijd goed gelukkig en zonder drank. 😁 Maar zoals ik al vaker heb benoemd ben ik een ster in stoppen. Ik voel me dan juist goed en mis de drank niet. Toch is er na zo een half jaar toch altijd weer iets waardoor ik weer wil proberen sociaal te drinken. Dat gaat ook vaak best een tijdje aardig, maar uiteindelijk gaat het elke keer mis. En die binges van mij zijn dramatisch, ik drink dan makkelijk twee weken non-stop. Niet handig met een baan en kleinere kinderen en alle verplichtingen die daarbij komen. Ik heb wel de overtuiging dat ik er deze keer echt klaar mee ben. De tijd zal het leren. Ik lees dat jij ook al en tijd goed gaat, ga zo door! Je gaf aan dat je het soms moeilijk hebt op feestjes, dat kan ik me voorstellen. Het is een illusie jezelf wijs te maken dat drank je nooit iets heeft gebracht, dat heeft het wel gedaan anders zouden we er niet verslaafd aan raken. Maar let er op dat je verslaafde brein niet vooral de nadelen van het stoppen te benadrukt. Als het allemaal zo fantastisch was met alcohol had je geen wil om te stoppen en hadden we niet op dit forum gezeten. Anders dan vele hier heb ik geen ernstig trauma of iets dergelijks wat het drinken verklaard, ik ben me daar in ieder geval niet van bewust. Ik dronk vooral omdat ik dan lekker mee kon doen, gezellig was etc. Dat wat jij nu eigenlijk mist. En dat werd steeds vaker, tot het na een lange tijd over gaat in dagelijks. Inmiddels heb ik er wel vrede mee dat ik perse extravert ben of de gangmaker. Ik heb voldoende mensen om me heen en ben tevreden. Dat betekent niet dat ik me nu altijd bij iedereen gemakkelijk voel bij feestjes maar liever dat dan drinken. En wij zijn echt niet de enige die daar last van hebben hoor, heel veel mensen hebben dat. Ik hoop dat je ook daar je weg in vindt en wens je veel succes op dit soms lastige maar ook interessante en mooie pad. 3 uur geleden bewerkt door Noelle
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden