Tobbertje Geplaatst 28 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 28 oktober 2010 Geweldig!! Al 12 feestdagen-pacters!!Allemaal naar de Hema voor 'Jip en Janneke kinderchampagne'!!Het gaat lúkken, lieve mensen!Liefs; ToPPertje:D Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 28 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 28 oktober 2010 tsja, Eks...eigenlijk kijk ik weeral uit naar die feestdagen...niet werken, lekker eten...en dan met een koude cola en een hete koffie... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 28 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 28 oktober 2010 Ik zou zeggen stap in niwi.Niet meer voor jezelf maar dan kan je onderwegandere helpen mooi te blijven zitten.Altijd handig om een woestijvos in de arreslee te hebbenDus, stap je in??? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 28 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 28 oktober 2010 natuurlijk, Witte...altijd he... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 28 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 28 oktober 2010 Jippie, mag ik dan naast je zitten Niwi ??? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 28 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 28 oktober 2010 yesss gezellig dat je erbij komt niwiMisschien stapt je woestijnvos-vriend nu ook wel in;) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 28 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 28 oktober 2010 ben je bang dat je er uitvalt, Blondie ? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 28 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 28 oktober 2010 die andere rekel is nooit ver weg Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 28 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 28 oktober 2010 Nee hoor, maar een stevige warme schouder om tegenaan te leunen is nooit verkeerd toch Niwi ? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ekstertje Geplaatst 1 november 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 1 november 2010 Ok Niwi....Ga maar lekker ergens zitten dan:) Welkom in de arreslee!Droge feestdagen 2010: ekstertje bolletje blondie witte martens bloempje tobbertje woman catje bambam jane tuvalu niwi Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ekstertje Geplaatst 8 november 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 8 november 2010 Even omhoog voor Sara. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zoermuis Geplaatst 8 november 2010 Rapport Share Geplaatst 8 november 2010 Ikke wil ook meedoen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 8 november 2010 Rapport Share Geplaatst 8 november 2010 Ben ook dit jaar weer van de partij hoor.We blijven strijden:D Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PROUD2BME Geplaatst 8 november 2010 Rapport Share Geplaatst 8 november 2010 IKKE IKKE IKKE doe ook mee!!!!!!!!!!!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 8 november 2010 Rapport Share Geplaatst 8 november 2010 Yes Ya, welkom bij de club. Ik zorg wel voor de erwtensoep en broodjes. Moet iemand anders zorgen voor de warme chocomelk hé? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mupke Geplaatst 22 november 2010 Rapport Share Geplaatst 22 november 2010 Even omhoog voor Lieved Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 23 november 2010 Rapport Share Geplaatst 23 november 2010 Sowhat. heerlijk dat je er ook bij bent meid. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ekstertje Geplaatst 24 november 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 24 november 2010 Hij is weer bijgewerkt!Droge feestdagen 2010: ekstertje bolletje blondie witte martens bloempje tobbertje woman catje bambam jane tuvalu niwi rapilosyajaladesisowhatLieved kom je er ook bij? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tortilla Geplaatst 24 november 2010 Rapport Share Geplaatst 24 november 2010 Ik doe ook mee!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 25 november 2010 Rapport Share Geplaatst 25 november 2010 Fruitig vliegje maak je het dan niet een beetje gezellig voor jezelf? Ik heb de kerstboom al staan.Ik heb zoiets van, als ik helemaal niet mee doe met de kerst, ik helemaal het gevoel heb een buitenbeentje te zijn. Dan ga ik me zielig voelen zo van "Kijk mij eens ik heb niemand, ik ben helemaal alleen het is erg met me gesteld". Door het voor mezelf toch gezellig te maken doet het minder pijn en verwen ik mezelf extra met lekkere dingen, kan genieten van al het leuks op de t.v. heb zelf een fijne sfeer gecreeerd waardoor het toch een feestje is voor me.Toegegeven dat het wat moeilijker is om het voor mezelf gezellig te maken maar het is me toch altijd goed gelukt. Nu kan ik heel gemakkelijk alleen zijn en ben gewend om het gezellig te maken, en dat kan niet iedereen maar het is het proberen waard. Het verzacht toch de pijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Moby Geplaatst 25 november 2010 Rapport Share Geplaatst 25 november 2010 Goeie Draad!Elke keer een te overziene tijd als doel stellen.Hier staat sinds zaterdag j.l. een fles wijn in de keuken. Dicht. Af en toe, vooral als ik een drukke dag heb gehad lonkt hij wel even.Juist dan denk ik: "Niet als je moe bent en e.e.a. aan je hoofd"Ben het dan ook zo weer vergeten, dat doet de tijd ook wel met me.Ik raak aan mijn eigen gangetje gewend.En mijn Wil; het gewoon niet willen verzuipen maar juist willen beleven want dat doet me veel beter.Dan merk ik vooruitgang. Voelt ook zoveel beter en word er sterk van.Feestdagen brengen vaak juist een 'moeten' met zich mee.Ik MOET gezellig zijnIk MOET familie/vrienden bezoekenIk MOET hostenDat vind ik van die van buiten af opgelegde normen. Werd er vroeger helemaal naar van. Omdat het MOEST. Kreeg er niets voor terug, ook niet in de vorm van gezelligheid.Was ook iets uit mn jeugd (tuurlijk )Altijd ruzie en dan tijdens de feestdagen roepen: "Doe nou 's gezellig, het is feest" terwijl de sfeer altijd om te snijden bleef. Alsof ik degene was die 'altijd' de sfeer verpestte. Niet alsof, dat werd gezegd, grrrrrrrrrr!Uiteindelijk werd ik nergens meer (door ouders en zus) voor uitgenodigd en wat bleek? De sfeer was nog steeds bar en boos en opgefokt. Ze waren dus een dochter kwijt terwijl daardoor niets in positieve zin veranderde.Jarenlang heb ik me daardoor geïsoleerd en ging nergens mee naar toe. Eigen familie heb ik allang niet meer dus waarom dan wel naar andere familie? Zo dacht ik. Het voelde ook echt fout. Had al familie (gehad) en wilde me nergens meer aan verbinden. Was angst voor herhaling.Met mn eigen, eerst kleine, gezin verzon ik elk jaar iets anders en de tropenjaren hebben bijgedragen aan feestdagen 'anders' doorbrengen. Dat was een succes! Wat een rust&genieten.Eenmaal terug in Holland begon het ge-emmer opnieuw en had ik nog steeds geen ruimte gemaakt voor wat ik wilde. Had nog steeds verwachtingen die toch nooit waargemaakt konden worden.Zoals (h)erkenning krijgen van de mensen die me juist verstootten. De familie dus.Wij (nou ja: Man) zette(n) wel kerstboom op en ik draaide allerlei soorten kerstmuziek of juist niet. Dwars was ik. Zocht manieren al het oude van me af te schudden.Ik vocht tégen leeuwen en beren, zag mezelf totaal niet.Het idee van een kerstdiner freubelen stond me ook vreselijk tegen dus hielden we het meestal simpel.En waarom niet? Al die overdaad.Daar word ik niet gelukkig van.Met de kinderen (vrienden van zoon) was het altijd gezellig maar ik moest daar nog steeds voor drinken.Na tijden weinig te hebben gedaan aan de feestdagen (braadde wel een ham omdat die zo lekker was én gemakkelijk, man zette de kerstboom op) ben ik 'terug'.Anders. We kopen al een jaar geen drank meer voor de 'kinderen', daar moeten ze zelf maar voor zorgen en dat blijkt geen probleem. Onwijs eigenlijk dat ze zelfs nog willen komen zonder een krat bier.Zij veranderen ook...Hebben mij zien ploeteren, vrienden (bijna) ten onder zien gaan aan alcohol&drugs en komen in de buurt van 25 jaar.Ze raken 'uit-geëxperimenteerd'Anders teruggekomen dus. Kan nu ook lol hebben, én rust, zonder alcohol. Zit nu eindelijk lekker lang aan tafel. Nooit eerder kon ik dat.Heeft m.i. voornamelijk met zelfvertrouwen/zelfbeeld te maken.Heb een heleboel juk van me afgegooid en heb daardoor ineens zoveel ruimte voor wat ik nu eigenlijk echt leuk vind.De vaste, met het gezin opgebouwde, tradities blijf ik uitvoeren en nu eens niet op het allerlaatste moment!Een glaasje wijn mág, ik wil niet doorschieten en doe dat ook niet meer.Waar komt die wil vandaan?Het elke keer weer herinneren aan hoe het was en dat niet meer willen.Zelfrespect is ook zoiets.Terwijl ik dit schrijf denk ik eigenlijk.Het is de weg, mijn weg, die ik virtueel orden.M'n egoïsme is zo goed als weg. Niet helemaal en dat is maar goed ook. Ik wil nu geven én 'krijgen, ontvangen' en als dat er niet is dan neem ik, simple as that.Me aan de omgeving, tijdens te feestdagen aanpassen gaat maar voor een klein deel op.Wil best verschijnen op een diner maar dan wel op mijn manier. Niet meer op de, ook door mij bedachte, voorwaarden/verwachtingen van anderen maar als mezelf.Dat betekent b.v. dat ik aantrek wat ik leuk vind en niet wat mn !schoonmoeder! vindt dat ik MOET dragen.Ik accepteer haar ook zoals ze is, dan wil ik dat andersom ook.Maak er tegenwoordig gewoon een grapje over als ze weer zeurt.Nu ga ik met frisse (tegen)zin en ach, ben niet de enige hahaha.Feestdagen anno 2010: Kom maar op! Heb er zin in en de eerste tros lampjes branden 's avonds al. Vandaag drink ik niet want ik heb e.e.a. aan mn hoofd én ben nog steeds wat moe van alles wat ik de afgelopen maanden ben begonnen.Weet je wat mij nu helpt fysiek wat rustiger te blijven? (anders blijf ik van hot naar her lopen)Breien! Moest een muts worden maar ik draag geen mutsen dus het wordt een rondgebreide sjaal in 3 vrolijke kleuren. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elvira Geplaatst 29 november 2010 Rapport Share Geplaatst 29 november 2010 Hallo iedereen, ook ik wil me graag aansluiten bij het feestdagen pact.Ik heb nu al 2 weken en 2 dagen niet gedronken. Afgelopen week had ik het soms erg lastig met mezelf, vreselijk prikkelbaar en gestresseerd. Ik heb als een kip zonder kop rondgelopen maar nu voelt het weer beter, ben weer meer in balans. Ehen, niet onbelangrijk, gisteravond hebben mijn man en ik nog eens gevreeën, dat moet zo ongeveer 3 maanden geleden zijn, erg hé ! Volledig in mijn volle bewustzijn, het was zalig. Heb afgelopen week ook verschillende gelegenheden meegemaakt waarbij ze een glas wijn voor mijn neus hadden gezet ook al had ik niets gevraagd en heb het wijselijk laten staan en van mijn sapje gesipt !Ben wel opgelucht en blij.E Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 29 november 2010 Rapport Share Geplaatst 29 november 2010 Een geweldig fijn verhaal Elvira ja en je ziet nu ook dat de alcohol een hele hoop gevoelens weg drukt.Zeker ben je van harte welkom bij ons nieuwjaarspact. Kruip er maar lekker bij. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elvira Geplaatst 29 november 2010 Rapport Share Geplaatst 29 november 2010 dank je bolletje ! jou naam klinkt zo gezellig ! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 29 november 2010 Rapport Share Geplaatst 29 november 2010 Waar is ekstertje toch???Zou de pc weer stuk zijn??? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden