ekstertje Geplaatst 11 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 11 oktober 2010 Hallo allemaal!Merk aan mezelf dat ik nu de pepernoten in de winkels liggen, ik me zorgen begin te maken over het naderen van de feestdagen. Wat nu met mijn mooie droge plannen strakjes met de kerst en de jaarwisseling? Hoe ga ik dat aanpakken? Meestal vieren we de 2de kerst bij iemand anders. moet ik nu van tevoren zeggen dat ik niks drink? Want anders slaan ze drinken voor me in huis en dat vind ik dan moeilijk om te weigeren... :$Jet Set opperde op het dagdraadje het idee van een feestdagenpact, nou bij deze dus...Misschien staat hij er nu wat te vroeg, maar mocht hij te ver naar onderen zakken dan haal ik hem tegen die tijd wel weer naar boven. Hij is er maar vast moet je maar denken;)Dus...misschien zijn er hier meer mensen die steun nodig hebben tijdens de feestdagen en die een "feestdagenpact" willen aangaan. Dan trekken we elkaar droog die moeilijke dagen door! Dat zou mooi zijn toch? En verder kunnen we elkaar hier misschien tips geven hoe ermee om te gaan.Bedankt vast:) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 11 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 11 oktober 2010 Neee ekstertje dat is juist heel mooi dat je m begonnen bent!!!! Ik weet nog zo goed vorig jaar, dat ik ook vreselijk de zenuwen voor de feestdagen had. Je kunt er niet voeg genoeg mee beginnen. Dat geeft nu al een stukje houvast Raar maar waar Ekstertje wil jij dan ook de lijst bijhouden op je nieuwe draadje, anders verzand het misschien?? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 11 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 11 oktober 2010 Ook hier meld ik me alvast aan hoor. Dan staat het twee x vast en kan ik er niet meer onderuit.Eks. het is nog dik anderhalve maand verder. Maar intussen word jij wel sterker. Het draadje werkt misschien onbewust wel door en kun je het tegen die tijd aan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ekstertje Geplaatst 11 oktober 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 11 oktober 2010 Je bedoeld dat ik bijhoud wie er meedoen aan het pact? Ok.Stand tot nu toe:ekstertjebolletje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 11 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 11 oktober 2010 En Blondie:D Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ekstertje Geplaatst 11 oktober 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 11 oktober 2010 Droge feestneuzen 2010:ekstertje bolletje blondiewitte deed jij ook mee? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 11 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 11 oktober 2010 Ja ekstertje dit bedoelde ik idd.Gewoon voor het overzicht.En bij deze roep ik ook mensen op om zich hier aan te meldden,Dan hoeft ekstertje niet alle draden door te worstelenVolgens mij heb jij t nl al druk genoeg;)Ohhh enne ik meld me ook aan om adb te blijven tijdens de feestdagen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 11 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 11 oktober 2010 One day at a time, het is pas 11 oktober. Bedenk liever hoe je vandaag droog gaat blijven.Snap de angst wel maar het is nog lang niet zover.Wel goed om na te denken maar waarom voor de kerst? Er zijn nu toch zat momenten waarop het moeilijk is. Als je het nu red, dan red je het tegen die tijd ook.Take care. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Martens Geplaatst 11 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 11 oktober 2010 Ekstertje, ik meld mij graag aan. Goed dat je dit lijntje begonnen bent hoor, in de familie gonst het al over de feestdagen en agenda's worden getrokken. Ik voel 'm al aankomen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bloempje Geplaatst 12 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 12 oktober 2010 steekt vinger op ,doe mee ikke ,doe mee ikke ikke Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ekstertje Geplaatst 12 oktober 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 12 oktober 2010 Bam bam:Mocht je dit nog lezen ooit, bedankt voor je welgemeende advies:present: Als ik naar mezelf kijk: ik probeer het ook per dag te bekijken. Maar desalnietemin (wat een woord eigenlijk:$) voel ik toch de kriebels ivm die stomme feestdagen. Zo wie zo zijn die dagen voor mij erg beladen ivm het gemis van mijn ouders en verder omdat ik de dagen verdoofde met drank. Dronk me niet laveloos, maar toch:$ Het idee dat ik nu die dagen door moet met alle pijn en zonder dat roesje dat alles dragelijker maakte benauwd me. Ik zei al eerder dat ik dit draadje ook wat aan de vroege kant vind. Maar wanneer het niet leeft zakt het vanzelf wel naar onderen. Vlak voor de feestdagen haal ik het dan wel weer naar boven. Het is aan ieder persoonlijk wat of hij er mee doet. Wat mij betrefd is iedereen welkom die steun nodig heeft en dat zijn dus ook minderaars. Hoop dat we elkaar straks wanneer het nodig is erdoorheen gaan slepen....Droge feestdagen 2010:ekstertje bolletje blondie wittemartensbloempje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 14 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2010 Dag per dag werkt goed, maar de kerst is voor mij toch wel iets waar ik me graag op voorbereid. Vooral omdat ik t nog wel eens in mn eentje moet vieren.....Ken uw triggers !!!Dus ja, ik sluit me graag aan. Met een stapel films, mn groene pilletje, mn hondje en twee poezen en een grote beloning achteraf... Maar dan echt een heftig grote beloning, zoals een tattoo, een piercing of een leren jas ofzo. Vorig jaar ook gedaan, werkt perfect !! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tobbertje Geplaatst 14 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2010 Hallo Ekstertje, wat een goed idee!:light:Ik wil me ook heel graag aanmelden, dat is een fijne stok achter de deur.Al vind ikzelf dat ik nu heel sterk in mijn schoenen sta, en hopelijk blijft dat ook zo, maar ik weet diep in mijn hart dat de feestdagen heeeel moeilijk zullen worden! Het is voor mijn het eerst sinds ik me kan herinneren dat ik de feestdagen zonder alcohol door zal moeten komen.Ik heb wel al tegen mijn man gezegd dat ik met oud en nieuw een fles kinderchampagne wil!Ik doe graag mee!!Liefs, Tobbertje:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ekstertje Geplaatst 15 oktober 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 15 oktober 2010 Tobbertje en Woman,Kom erbij en join the club:)Trouwens Woman...die beloning...GOED IDEE! Daar ga ik ook n's overnadenken... Ik vind vast wel iets waar ik mezelf lekker mee maak!Tobbertje, grappig ik zie het al helemaal voor me....Zitten we straks met z'n allen tijdens de jaarwisseling aan de Jip & Janneke kinderchampagne:) Het word ook mijn eerste kerst/jaarwisseling zonder. Zie er tegenop vandaar dus deze topic. Mooi onderschrift trouwens!Droge feestdagen 2010: ekstertje bolletje blondie witte martens bloempjetobbertjewoman Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 15 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 15 oktober 2010 Ik vind het ook wel gezellingom mijn 2e droge feestdagenmet jullie in het pact door te brengen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Droog Geplaatst 16 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 16 oktober 2010 Ja, die fijne feestdagen. Vroeger keek ik er naar uit, het was een excuus voor ongegeneerd zuipen.Het hangt van je persoonlijke omstandigheden af of je het volgende kunt doen;je kunt het aankaarten bij de mensen met wie je normaal kerst moet vieren. Lieve allemaal ik ben bezig om van mijn verslaving af te komen en heb daar in deze dagen jullie hulp bij nodig, biedt mijn aub geen alcohol aan en als ik er zelf om begin te vragen probeer mij dan op andere gedachten te helpen.Als zij om jou geven dan zouden ze hiertoe bereidt moeten zijn.Of je plan iets voor jezelf, zonder dat daar alcohol bij hoeft te komen kijken.Je kunt bij familie op bezoek gaan voor borreltijd en het eten bij jezelf thuis doen bijvoorbeeld.Trap niet in de valkuil dat het zo gezellig is met een borrel erbij want het is niet gezellig voor jou want als je thuis komt dan heb je of niets te drinken of moet je weer die fles leegdrinken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 16 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 16 oktober 2010 Ik doe ook wel mee hoor, lekker een spa-tje plat en doe es gek, wellicht ook een spa-tje bruis, zoals de Belgen dat zo mooi zeggen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 16 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 16 oktober 2010 den Bam se....vlaams aan het leren... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tobbertje Geplaatst 19 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 19 oktober 2010 Wat een gezellig clubje voor deze feestdagen-pact!Allez, Niwi, ik kan ook wel een beetje vlaams klappen hoor.Ik heb twee Vlaamse nichtjes, se...Amaai! Maar voor mij geen bollekes de Koninck meer...Zonder gein, ik vind dat Vlaamse taaltje echt geweldig! Dus den Tobber doet ook mee, se...Liefs, Tobbertje:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
catje2605 Geplaatst 20 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 20 oktober 2010 hee ekstertje,ik sta nu twee weken droog en dat gaat opzich wel redelijk,maar idd die feestdagen pffffffffik zie daar ook best tegen op,dus ik wil graag met jullie meedoen.liefs catje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ekstertje Geplaatst 22 oktober 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 22 oktober 2010 Weer een paar "nieuwe" erbij;) WELKOM:present:Droge feestdagen 2010: ekstertje bolletje blondie witte martens bloempje tobbertje woman catjebambamjaneDroog en Niwi, het is mij niet helemaal duidelijk...Willen jullie er ook bij? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tuvalu1958 Geplaatst 24 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 24 oktober 2010 Ik doe ook graag mee, geweldig idee dat we elkaar steunen met de feestdagen!groetjes, Ineke Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ekstertje Geplaatst 25 oktober 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 25 oktober 2010 Tuvalu:Welkom en join the club;)Update:Droge feestdagen 2010: ekstertje bolletje blondie witte martens bloempje tobbertje woman catje bambam jane tuvalu Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 25 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 25 oktober 2010 ik denk dat ik het ook wel droog ga houden, eks.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ekstertje Geplaatst 26 oktober 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 26 oktober 2010 Ok Niwi, hoop ook ooit zover te komen dat ik geen pact meer nodig heb:)Heb er nu al moeite mee, laat staan tijdens de feestdagen:$ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden