Mariposa Geplaatst gisteren om 08:00 Auteur Rapport Geplaatst gisteren om 08:00 Amai amai, zo goed begonnen en dan toch keihard uitgegleden gisteren... Spijt, boosheid naar mezelf toe, twijfel of ik een nuchter leven aankan enz enz. Ik voel het alsof ik mezelf gesaboteerd heb, 😔. Hoe kwam het zo? We gingen boodschappen doen en vanaf de ingang van de Super tot de uitgang zag ik overal alcohol. Het schreeuwde nog net niet "KOOP MIJ". Ja, we hebben eraan toegegeven. Hoe dom kun je zijn. Deze ochtend dus een hoofd vol kortsluiting. Vanochtend had ik ingelogd op Zoom voor een ochtendmeeting van de A.A. in Harrisburg (op uitnodiging van één van de dames van een andere werkgroep), bleek dat ik 6 uur te vroeg was. Het is daar uiteraard een andere tijdzone, 🤪. Nu zitten we hier, allebei met een verschrikkelijk humeur. Gelukkig brengt mijn hondje nog wat vreugde. Conclusie? Het is een verschrikkelijke verslaving die dodelijk kan zijn, sterker no, het zal je uiteindelijk doden. Letterlijk en figuurlijk... 🤔
Amalia Geplaatst gisteren om 08:13 Rapport Geplaatst gisteren om 08:13 Jezelf dooddrinken is nog best lastig, dus dat vooruitzicht zou me niet van de fles af houden. Maar iedere keer een houten kop na het zoveelste drankgelag, dat wil je toch op een gegeven moment niet meer...
Mariposa Geplaatst gisteren om 09:01 Auteur Rapport Geplaatst gisteren om 09:01 @Amalia, die houten kop is super vervelend maar de andere lichamelijke klachten die ik nu heb, waarvan 1 die nooit meer terug goed kan komen, da's voor mij nog erger dan die houten kop. Ja, het is moeilijk om jezelf in 1x dood te drinken, het gemene is dat het in stukjes gaat...
Claudius Geplaatst gisteren om 14:32 Rapport Geplaatst gisteren om 14:32 Misschien is het best tijdelijk proberen sommige winkels te mijden? Misschien ben je nog niet op het punt gekomen dat vooruit de enige weg is?
Mariposa Geplaatst gisteren om 14:50 Auteur Rapport Geplaatst gisteren om 14:50 9 minuten geleden zei Claudius: Misschien is het best tijdelijk proberen sommige winkels te mijden? @Claudius, dat is een hele goede tip. Oorspronkelijk had ik met manlief afgesproken om de wekelijkse boodschappen thuis te laten bezorgen. Dat deed ik in het verleden ook. Een aantal dingen waren op en dus toch naar de Super gegaan. FOUT!! Niet moeten doen... Blijkbaar is hij gisteren gaan inzien dat ook hij een groot probleem heeft met alcohol. Hij heeft zich opgegeven voor hulp, godzijdank... Morgen naar de -vleespotten van Egypte- in het Knokse bij mijn familie. Ze weten dat we beiden geen alcohol zullen drinken, dus geen champagne voor ons. Dus, vanavond een fruitsapje en wat ontspannen op een gezonde manier. Luctor et Emergo (Ik worstel en kom boven). Heb je nog lang moeten wachten vooraleer je naar huis kon? Allee, een rustige avond en hopelijk goed slapen vannacht!
Claudius Geplaatst gisteren om 15:59 Rapport Geplaatst gisteren om 15:59 Ik heb er iets over op de dagdraad geschreven. Vandaag kwam het duiveltje ook efkens bij mij spoken. Maar ik weet nu dat alchohol mijn problemen zeker niet zou oplossen. Ga er naar kijken in de winkel en raak het niet aan. Dat doe ik ook, onlangs nog speciaal naar de prijs van het bier gekeken dat ik vroeger dronk.
Mariposa Geplaatst gisteren om 17:17 Auteur Rapport Geplaatst gisteren om 17:17 1 uur geleden zei Claudius: onlangs nog speciaal naar de prijs van het bier gekeken dat ik vroeger dronk WoW, dat is heel bijzonder! Er naar kijken en dan niet kopen? Ik hoop dat ik dat ooit ook kan. Super knap, proficiat Claudius!
Claudius Geplaatst gisteren om 17:25 Rapport Geplaatst gisteren om 17:25 1 minuut geleden zei Mariposa: WoW, dat is heel bijzonder! Er naar kijken en dan niet kopen? Ik hoop dat ik dat ooit ook kan. Super knap, proficiat Claudius! Ik ben er zeker nog niet helemaal. Ik ga zeker niet uitproberen of ik het in huis kan halen en ernaar kijken. Waarom zou ik? Mijn broer gaat als hij mij bezoekt geen alchohol gebruiken en verder komen alleen maar mensen van begeleiding, thuishulp en poetshulp. Er is niemand waarvoor ik alchohol in huis zou gaan halen. Er zijn mensen die dit kunnen waarvan de partner nog drinkt. Maar ik denk niet dat ik zo sterk ben. Trouwens de prijs is sinds dat ik nog dronk flink omhoog gegaan in de winkel.
Mariposa Geplaatst 13 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 13 uur geleden Ja, het is een dure verslaving geworden @Claudius. Elke 'droge' dag gaat bij mij in een spaarpotje. Eigenlijk schrik ik van de bedragen. Ik heb het altijd gewoon genegeerd. Gisteren gelukkig nuchter m'n bedje ingedoken! Vandaag een nieuwe dag met al zijn uitdagingen, maar ik heb goede moed... karin123 reageerde hierop 1
bumperjim Geplaatst 4 uur geleden Rapport Geplaatst 4 uur geleden (bewerkt) . 4 uur geleden bewerkt door bumperjim
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden