Rosee Geplaatst 11 uur geleden Rapport Geplaatst 11 uur geleden Bedankt voor jullie reacties, laat t even bezinken. Lastig om iemand niet goed te kunnen helpen. Ik wil het contact liever niet verbreken, maar wel mijn grenzen bewaken. Sinds ik niet meer drink, kan ik die gelukkig steeds beter aangeven. Vrolijke deken @Yvonne! Wel een klus!
lady jane Geplaatst 10 uur geleden Rapport Geplaatst 10 uur geleden loslaten hoeft niet te betekenen contact verbreken @Rosee het kan ook symbolisch zijn, zoals de navelstreng doorknippen. Daarna leeft het kind op zichzelf, maar de moeder blijft. Jij bent niet zijn moeder, maar kan die rol wel loslaten. helpen is zo'n woord wat niet altijd dekt wat er is, snap je me nog😇 en die deken @Yvonne, wat een gaaf project, kunst! Voor de herfst of voorjaar 2026 af? Rosee reageerde hierop 1
Fonny Geplaatst 10 uur geleden Rapport Geplaatst 10 uur geleden 1 uur geleden zei Yvonne: Wat een heerlijke dag was het. Lekker aan het snoeien in de tuin geweest en heerlijk met een boek zitten luieren. En ik heb mezelf behoorlijk verwend: een pakket besteld voor een nieuw haakproject van Scheepjes. Het wordt een 'woondeken', fijn als ik 's avonds nog buiten wil zitten en het al wat kouder wordt. Volgens mij passen de kleurtjes prima bij de rest in het prieel, lekker priegelen weer, dit gaat um worden En nu duik ik mijn bed in, trusten allemaal... Schitterend Yvonne!!! Mag ik vragen? Waar besteld?
Yana Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden 14 uur geleden zei Rosee: Het voelt zo dubbel, ik wil hem helpen, heb al aangeboden om mee te gaan naar de AA. Maar tegelijkertijd voelt het alsof ik mijn eigen grenzen moet bewaken. Het een hoeft het ander niet uit te sluiten. Je kunt duidelijk zijn over jouw grenzen én van hem blijven houden. Vertel je hem wat je ons vertelt? Dat zou ik zeker doen. Maar jij kunt niet zijn drinkgedrag aanpassen natuurlijk, dat moet 'ie zelluf doen. Rosee reageerde hierop 1
Lonster1 Geplaatst 11 minuten geleden Rapport Geplaatst 11 minuten geleden (bewerkt) Ja lastig hoor, drinkende vrienden. Vooral als ze drank gaan prijzen. Ik heb een vriend die een relatie zocht, wat niet lukte en het nu maar houdt bij bier, als vervanging van een relatie. Toen ik zei dat ik dat nogal triest vond klinken beweerde hij verontwaardigd dat het helemaal niet zo'n slechte keus was. 11 minuten geleden bewerkt door Lonster1
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden