Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst
1 uur geleden zei Woman:

Mormel, wat was de trigger om een glas wijn in te schenken? 

Tip: leer je triggers kennen en meld je op het forum voordat je je eerste glas inschenkt. 

Had je wijn in huis? 

Trigger was heel dat gesprek bij die afspraak. 
Had geen drank in huis met maar naar huis fietsen passeerde ik wel verschillende winkels. 

Geplaatst

Vandaag tijdens een soort intake gesprek nog eens de veel gebuikte zin gesproken , over hoe ik in het verleden dacht. "Ik heb geen probleem, het zijn alle andere mensen die een probleem hebben"

Geplaatst (bewerkt)

Oké Mormel, dan weet je nu voor de volgende keer, dat je van te voren een plan moet maken, voor na zo een gesprek. En een andere route naar huis fietsen. 

Een plan kan zijn: Een vriend bellen. Extra lekker voor jezelf koken, koekjes bakken, een lekker broodje of gebakje eten en een goede film kijken. Schrijven in je dagboek. 

Ik haal altijd een bak ijs. 

In de serie spraken ze over self care. 

bewerkt door Woman
Geplaatst

Ik weet dat het niet zou mogen, maar nu ik iets gedronken heb, heb ik het gevoel dat ik eindelijk iets van mijn gevoelens kan aftappen.
Ben iemand met ASS dus de connectie met mijn gevoelens is sowieso verstoord, meestal voel ik compleet niets. 
En nu overstroomt het mij, al die woede, de liefde en het verdriet. 

Over enkele maanden verschijnt er een verhalenbundel van mij en ik weet niet of ik hem kon schrijven zonder alcohol. 
Ergens weet ik niet langer of ik nog wel iets kan voelen zonder dat er alcohol in het spel is.
Mijn voornemen is nog steeds om straks alles te verwijderen, maar de twijfel is sterk. 

Geplaatst (bewerkt)

De twijfel komt door de wijn die nu in je bloed zit. Alcohol wil jou graag bij zich houden, dus doet er nu alles aan om te zorgen, dat jij denkt dat het allemaal veel beter is mèt alcohol. 

Morgen als je een kater hebt twijfel je niet meer denk ik. 

bewerkt door Woman
Geplaatst
5 uur geleden zei Amalia:

Kijk eens aan, het Grote Smoezenboek heb je al op tafel gelegd. Nu nog even openslaan en je hebt je rechtvaardiging om morgen lekker door te zuipen. 

Moest het twee keer lezen, maar je hebt gelijk. Het enige wat ik deed was excuses zoeken waardoor het vatbaar zou lijken dat ik drink. 

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...