Spring naar bijdragen

Noem op zijn minst 10 positieve karaktereigenschappen van jezelf 30-4-2010


bolletje

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 59
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Hé Bolletje!

Bedankt voor je lieve woorden, je bent een gaaf mens en zet die maar bij je goede eigenschappen!!!

Ik besloot mijn man eens even langs de neus weg te vragen wat hij nu goede eigenschappen van mij vindt (slim he) en zei me, bovenop de eerder genoemde positieve eigenschappen:

* goede kok
* prettig gek en grappig, vooral met de katten
* dapper met mijn aanpak van mijn drink probleem
* super "home improver"

Hij deed me blozen! :)

Nu heb ik er zowaar 10!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wingchun dat doet mij denken aan een versje dat ik erg leuk vind.

"Er zweefden eens twee spinnen
Aan draadjes heen en weer.
De ene vroeg: Wat wens je mij?
De ander: WAT? Nog meer erbij?
Je hebt toch de bomen, de richels, de struiken
Je kan toch horen en voelen en ruiken
Je hebt toch vier poten aan elke zij?
Wat ik je wens, dat vraag je mij?
Beestje, je hebt nu al meer
Dan ik ooit kan verzinnen."

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanaf mijn jeugd heb ik een aversie gehad tegen alcohol. Dit is mijn bagage, maar ondertussen heb ik mezelf zien manoeuvreren en heb dit script herzien om het plausibel te maken in hetgeen ik ben geworden.
Mijn verhaal begint, zoals bij velen, dat alcohol slowly but surlely in mijn leven is geslopen én een belangrijke rol is gaan spelen. Hij was jaren my friend, m'n maatje om mijn verleden, mijn verwachtingen en desillusies, maar vooral van mezelf en de werkelijkheid te vluchten.
Mijn rek (die reeds lang op rood licht stond en ik negeerde) sprong, met alle gevolgen van dien...
Wat zijn mijn negatieve ervaringen met alcohol?
Wel deze sluiten aan de lijst die hier reeds is beschreven. Ook voor mij waren er black-outs, verwondingen, emotionele anxiety, destructief gedrag, schaamte - en overweldigende schuldgevoelens , beloftes aan mezelf én naasten... het telkens weer falen, én vooral de hoop tot bevrijding van deze overheersende demon.
Hoe schoon is de theorie van het stoppen maar de praktijk is een ander verhaal.
Wat voor mij het meest ingrijpende is geweest dat ik mede door alcohol ben verloren is:
de waarden en normen (de mijne weliswaar) die ik aan mijn kinderen wou doorgeven, mijn geloofwaardigheid, kortom een goede moeder (rolmodel) zijn voor hen en een goede partner voor mijn vriend.
Meermaals heb ik de ontgoocheling gezien in hun ogen.
... Telkens weer stelde ik me de vraag "Wie ben ik om aan mijn kinderen te zeggen wat goed of slecht is, terwijl mijn gedrag - niet serieus, zeg maar in twijfel - wordt genomen?"
Ik laat het hierbij. Vandaag 1maand thuis op men eentje sober, genoeg reflecties voor vandaag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Allez voorruit ik zal mezelf eens even ophemelen zie:

Veel geduld
Kan errruug lief zijn
veel levenservaring
ben verschrikkelijk handig
heb een sterke wil (niet altijd in mijn voordeel)
vriendschap staat heel hoog in mijn vaandel
dierenliefhebber
motorliefhebber
charmeur
ben ALTIJD goed gezind (tenzij door externe omstandigheden tijdens de loop vd dag)
oeps heb er al 10 bij elkaar, zou er nog kunnen bijdoen (ben ik ijdel ?) :D

Ben al blij dar er geen draadje bstaat van de 10 slechtste eigenschappen :$

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben heel mild, maar als je met een stel 12 jarige rotjong' werkt een hele dag kan dat ook wel eens nadelig uitpakken, want ze zetten dan de hele boel op stelten.
In mijn eigen huis heb ik behoorlijke grenzen, maar op het werk moet ik ook vooral erg lachen (inwendig) om dat wilde gedoe: ...of zegt er eentje ineens "wat verdien je hier eigenlijk met dit werk zo gemiddeld op jaarbasis?" (tsssss) Ik vind kinderen dus wel heel leuk, maar ze echt aankunnen is een ander verhaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • 5 months later...

Ik weet niet dat ik tot 10 kan komen, maar vooruit dan:
ik stel me (in het begin) bescheiden op
ik hoef nooit het laatste woord
Ik geef iedereen, die daar duidelijk op staat, gelijk (het interesseert me dan niet meer)
ik beledig en discrimineer niet
Ben geneigd te snel iedereen te helpen, vooral met geld en diensten. Leuk voor die ander, maar dat is in principe niet een goede eigenschap van mij, ikzelf heb daar last van.
Ben toch wel heel lief

Dat waren er 7, maar toch.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb dat onlangs voor psycholoog ook moeten doen. Is niet makkelijk en had er geen 10 kunnen bedanken :P

- Doorzetter
- Goede vader (dat krijg ik veel te horen van men vrouw hihi)
- graag anderen helpen
- sportief
- humoristisch (haal wel graag grapjes uit met anderen of vertel graag eens een mopje)
- voel mee met anderen en kan daardoor wel een goed luisterend oor zijn
- rechtvaardig
- spontaan

zo, heb er al8, das al iets he ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...