Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst (bewerkt)

Ja, Ik durf het wel hier te zeggen, ik ben een alcoholist. Dat klinkt gek om mijn zelf zo te beschrijven. Maar het is waar. Sinds een jaar of 3, drink ik veel.  En mijn partner drinkt bijna geen druppel. Dat zou mij eigenlijk moeten helpen om te stoppen met drinken. Vorig weekend heb ik besloten om te minderen of gewoon te stoppen.  Het idee dat ik geen wijn in huis heb,  maakt mij onrustig.  Pas paar dagen gestopt.  Ik dronk zeker half tot 1 fles wijn 4 à 5 dagen in de week. 

Ik hoop dat deze forum ook een hulpmiddel is om mij te helpen. 

Groetjes allemaal 

bewerkt door Moniek1972
Geplaatst

Welkom @Moniek1972

Helemaal stoppen is idd de beste manier om ervan af te raken. Die onrust als je niks in huis hebt is heel herkenbaar. Bij mij begon dat aan het einde van de middag meestal. En het gaat van kwaad tot erger. Het spul is overal verkrijgbaar en vrij goed betaalbaar dus dat zal je niet gaan weerhouden. Gelukkig heb je een partner die jouw misschien kan steunen omdat hij bijna niks drinkt. Dat maakt het een stuk makkelijker.

Veel succes en blijf delen! 🌻

Geplaatst

welkom Moniek.  De onrust in het begin is normaal na het stoppen. Je lichaam vraagt er nog om,
je psyche zeker, want 3 jaar een slechte gewoonte is tot verslaving gegroeid. Maar 3 jaar is ook
weer niet heel lang, dus als jij volhoudt dan gaat het echt snel makkelijker worden. Als je bij anderen
gaat lezen, op de dagdraad een beetje actief meeschrijft en leest, dan heb je zeker al wat extra afleiding
en stof tot nadenken. Dit forum kan veel betekenen voor je, maar het is natuurlijk aan jou wat je ermee doet.
Zelf, maar niet alleen. Zet m op en zet door, dan hoef je hier maar 1 x doorheen.:rose:

Geplaatst (bewerkt)
13 uur geleden zei Moniek1972:

Vorig weekend heb ik besloten om te minderen of gewoon te stoppen.

Wat betekent dat in de praktijk? Dat je vandaag niet drinkt, maar morgen wel?

Hoe dan ook succes.

bewerkt door Lonster1

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...