Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ja, het is weer zover! Na een heel zware terugval ga ik de draad terug oppakken en de strijd weer aan tegen mijn vriend en vijand; alcohol. Maar oooowwww, die angsten! Ik weet helaas uit ervaring hoe moeilijk het is om de eerste 4 dagen door te komen. De paniekaanvallen waarbij ik de controle verlies, het zweten, verkrampte spieren ed... Natuurlijk wordt het minder, en ik neem trouw deel aan de vergaderingen van neuróticos anónimos (in het Spaans). Vanavond neem ik deel aan een online vergadering van de A.A. Ik wil het overwinnen. Ik heb zoveel om voor te leven. Hopelijk vind ik hier wat steun en maatjes om het draaglijker te maken. 

Geplaatst

Euhhh, ja! Dat is een rake opmerking. Helemaal gelijk. Vandaag is het zeer zeker niet mijn vriend. Man o man, wat zijn die eerste dagen een verschrikking. (Zucht)

Geplaatst

goedemorgen Mariposa,

ik leef met je mee, weet wat je doormaakt. Gelukkig drink ik niet meer zo vaak en veel, dan is de ontwenning ook minder heftig.

Sla je er doorheen op weg naar een fijner leven!

Sterkte met de eerste dagen, dan staat het nog dichtbij genoeg om vol te houden. Later, als het makkelijker wordt, dan is het pas echt gevaarlijk.
Weet jij ook wel!

Voor wat betreft maatje, ik zie deze hele club als maatjes. En zodra het dreigt fout te gaan ben ik van plan hier te gaan zitten tikken. En wie online is zal zeker reageren. Dan ben je ook niet afhankelijk van één maatje.

Lijkt me goed plan 😉

groet, Yvonne

Geplaatst
5 minuten geleden zei YvonneQ:

Gelukkig drink ik niet meer zo vaak en veel, dan is de ontwenning ook minder heftig.

Ik dacht dat jij helemaal niets meer wou drinken? 

Geplaatst
5 minuten geleden zei YvonneQ:

is dit een verhoor?

ik spreek over het verleden

Had dan "ik DRONK niet meer zo vaak" geschreven. Ik snap de verwarring van Claudius wel.

Geplaatst

Claudius maakt op mij niet de indruk verward te zijn, maar gewoon een bemoeizuchtige betweter. Heb je altijd in dit soort groepen. Is mee te leven, gewoon negeren.

Wat zo jammer is, dit is het verhaal van Mariposa. En jullie breken in op haar verhaal
Heel naar voor Mariposa, die heeft wel even iets anders aan haar hoofd, respecteer dat alsjeblieft.
Ga niet zitten muggenziften en proberen iemand ergens op te vangen.
Doe iets zinvols!

Geplaatst
2 uur geleden zei YvonneQ:

Claudius maakt op mij niet de indruk verward te zijn, maar gewoon een bemoeizuchtige betweter. Heb je altijd in dit soort groepen. Is mee te leven, gewoon negeren.

Sorry, maar nu haal je de woorden verwarring en verward door elkaar YvonneQ. 
En daarbij: wat een hatelijk oordeel vel je over Claudius, dit is niet terecht en niet verdiend. 

@Mariposa, excuses dat deze onnodige toestand op jouw draadje terecht komt. 
Laat het je niet weerhouden hoor, doorzetten. 
Na deze eerste paar dagen zal het langzaamaan lichter worden... 

Geplaatst (bewerkt)

Die eerste dagen zijn even lastig. Gelukkig ben je alweer een dag en worden de ontwenningsverschijnselen iedere dag wat minder. Lekker gezond eten, wat lichaamsbeweging, iets doen wat je leuk vind. Sterkte :heart:

bewerkt door Spirit
Geplaatst
2 uur geleden zei Mariposa:

Dankjewel allemaal voor jullie reacties. Superfijn om te lezen dat ik hier terecht kan als ik het moeilijk heb! 🫠

Aan hoeveel tijd zit je? 
Persoonlijke heb ik nog wat mentale problemen naast het alcoholgebruik en daarvoor heeft mijn huisarts in het verleden eens tranxene voorgeschreven. Heb het middel toen bijgehouden en bij één van mijn stoppogingen heb ik daarvan een tablet genomen omdat ik enorm gespannen was. 
Wat ik vooral bedoel: aarzel niet om je huisarts te contacteren mocht je ontwenning te ruw verlopen, weet niet hoe dit in Nederland zit maar de huisartsen die ik ken hebben meestal wel wat medicatie in hun praktijk om mensen snel te helpen zonder dat ze het risico nemen dadelijk een compleet doosje voor te schrijven. 

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...