Spring naar bijdragen

Waarom partners het opgeven NA het stoppen met drinken ??

will

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 213
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Ik vind het nog steeds erg dat er hier veel info gewist is, want ik had daar erg veel aan, en anderen zouden dat ook kunnen hebben. Ik heb van tactive een pb gehad met hun uitleg, en ben akkoord met het feit dat de mensen die hierop reageerden geen alci's zijn en dat hun inbreng het veiligheidsgevoel van anderen zouden kunnen aantasten. Maar iedereen weet best dat dit forum gelezen wordt door jan en alleman (met mijn excuses an Jan voor het gebruik van zijn naam)

Anyway, ik ben klaar met zielig zijn, ik wens dat niet meer. Ik ben/zal een gelukkig man zijn/blijven. Life's to beautifull.

Ik laat ze los, geef ze de vrijheid en ze zal hopelijk bijdraaien en opnieuw aan de zijde van Will staan, zoals zovele jaren daarvoor. So Be It

Ondertussen blijf ik NIET drinken, hoe moeilijk soms ook :angry:

Vanaf nu dus terug de happy will, the sunshine boy !!! Hou jullie vast forum :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stilgevallen is het voor mij niet in elk geval, kom hier dagelijks naar kijken.

De reden dat ik nu wat minder hier schrijf is dat ik stilzwijgend de hoop koester dat we in een opwaartse spiraal zitten. Het niet drinken speelt daar een erg grote rol in en het gaat me beter en beter af.
Natuurlijk zijn er nog steeds die moeilijke momenten, maar die probeer ik zo goed en zo kwaad mogelijk op te lossen. Hetzij met een av biertje, hetzij met wat humor en zelfspot, het lukt me wel.
Het is wennen voor beiden aan de nieuwe "me". Zij kent me al 15 jaar als plezierdrinker, soms veel, soms weinig, de laatste jaren elke keer er ver over, en nu valt dat helemaal weg. Ze weet er zelf niet goed bij hoe er mee om te gaan. Meen ik het echt ? Ga ik vlug terug hervallen ? Wanneer is de valkuil klaar ??

Niemand kan het zeggen, zelfs ik niet. Vandaag is makkelijk geworden, de komende week ook. Onze zoon zijn 18de verjaardag op 21 augustus is dat niet !! Kijk er met bang hartje naar uit. Niet dat ik zou gaan drinken, maar wel dat ik me zo ongemakkelijk ga voelen dat ik naar huis wil of me volgiet met alle gevolgen vandien. Binnen 10 dagen weet ik het antwoord !

Ook gaan wij apart nog op korte vakantie begin september, zij met een vriendin enkele dagen Frankrijk, ik met de motor enkele dagen Duitsland, cruisen, tot mezelf komen, ganz allein !

Ons leven is momenteel zo heel erg overhoop gegooid, en niet alleen door mijn drankprobleem, maar ook door andere oorzaken. De zaak, de stress, de vrienden en vriendinnen om ons heen. Het is een zooitje geworden. Maar er komen momenten dat we terug elkaar aan het aftasten zijn, soms met tranen, soms met warmte, lange gesprekken die soms uitdraaien in weer eens verwijten, maar minder nu. Ik bespeur een beetje positieve opbouw in onze verhalen. We laten elkaar ook wat meer los, geven ruimte en de rest zal vanzelf komen........of niet meer. Time Will tell :D

Marika en alle anderen, ik stel ELKE mening op prijs, hoe hard of niet.

Cathy, ik hoop dat het bij jullie enigszins beter is of wordt. Ik lees je zo weinig. Kan een goed teken zijn, of juist een slecht. Ik hoop op het eerste in elk geval

:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Will

Tja je (jullie) hebben het niet makkelijk nu,
maar denk je eens in , want ??????

Jij hebt het wel gepresteerd om helemaal te stoppen (met de de drank)
Jij hebt het wel gepresteerd om zo hard aan jezelf te werken
Ook heb jij het gepresteerd om zo open te staan voor veranderingen
Nu ik vind het nogal wat, en daar mag jij best trots op zijn,
ik denk dan ook dat je na de 21ste de kanjer zult zijn die je nu bent
en echt de omgeving gaat het wel merken hoor
dus houd MOED, ik vind je een KANJER

Een hele lieve knuf voor een dapper manneke:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

update:
mijn vriend wilde gewoon bijkomen, alleen met de kids, de eerste dagen van de vakantie - na hun verhuizing. Ze hadden een hektische tijd gehad. Wat ik moeilijk vind is dat hij er niet met mij over praat.... maar hij zegt zo te reageren als ie erg moe is; er doorheen zit. Hij klapt dicht en doet wat moet.
Ik vind het knap wel hoe hij heeft overleefd in die half opgeknapte caravan. In elk geval was het er gezellig... ik ben er een paar maal geweest. Er werd een mooie oplossing bedacht (kinderen maar eens niet bij papa in bed, zodat er ook ruimte voor mij was!) dus zij sliepen enkele nachten in een soort van hut.
Ik denk dat nu meer ruimte komt voor onze relatie. Zijn 1e zorg mbt de verhuizing/zijn oude huis /woonplek kids, is achter de rug.
Nu zien of hij hier met mij wil blijven wonen. Denk het wel; hij heeft al toespelingen gedaan.

Ik heb gemerkt dat ik alles veel meer tijd moet geven en meer moet vertrouwen op mijn eigen dingen/plannen en ook op mezelf moet vertrouwen. Geduld: ook een mooi woord!

Bijkomen: 2,5 jaar onrust nu al. Bijkomen mag wel eens toch? Wat mij betreft gaat dat spoedig gebeuren.... het moet!!
Dank voor het lezen!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat doet me dat goed om te lezen Cathy. Alles is niet verloren en dat geeft me hoop.
Als ik dit zo lees van je, vermoed ik dat hij even een time off wil hebben.
Ik zelf ben een prater, moe of niet. Ik heb graag dingen in de openheid, dingen die op mijn maag liggen, goed of slecht.
Misschien moet ook ik even een caravan gaan opzoeken ;)
Ik hoop voor je dat de wolken snel zullen verdwijnen en het zonnetje opnieuw doorbreekt in je relatie.
En in stilte hoop ik hier hetzelfde. Ondertussen blijf ik lekker niet-drinken :D

:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als het over relaties gaat, kan ik alleen spreken over wat ik heb meegemaakt: verleden tijd dus. Daarom meld ik me hier nooit, maar ik lees wel mee.
En ik wil nu ook reageren.
Will: ik heb ongelofelijk veel respect voor jou! In zo'n moeilijke fase in je relatie volhouden met niet drinken en ondanks alles positief ingesteld blijven en niet opgeven. Ik word er stil van.
En ik bewonder je daarin :heart:
En dat je opziet tegen de verjaardag van je zoon de 21e kan ik me heel goed voorstellen, maar lieve Will, blijf in je kracht en je zult zien dat jij én je zoon apetrots zullen zijn na afloop.
Ik gun het je.

Cathy: onder aan je bericht zette je "dank voor het lezen". Mijn reactie was meteen: dank dat ik je mág lezen. :heart:
Je openheid en kwetsbaarheid én je moed in je zoektocht raken me elke keer weer.
En ik gun je heel erg dat je inderdaad eens bij mag komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zet het hier ook nog even voor de zekerheid ;)

Lieve Will voor jou log ik efkes in,
Ik denk zelf dat jij je teveel focust op wie er drinken en dat zijn er best veel,
ben ik wel met je eens,
maar als je rondom je heenkijkt zie je ook best wel mensen die geen alcihol drinken hoor,
zo ervaar ik het wel dus kijk om je heen en vouila je ziet dan best wel mensen die niet drinken .

En wat betrefd dat vrolijk zijn , ach er zijn belangrijkere dingen toch

Enne Will, je blijft een kanjer hoor
en ook na de 21ste,
dan kun je er trots op terug zien
en je zoon kan dan trots op je zijn met een vader die echt wel standvastig blijft

Lieve knuf van me voor jou

-------------------------
Gestopt per 5 Februari 2009

Pluk de Dag ZONDER ALCOHOL
Heel soms strandt een schip, maar de mijne vaart nog steeds

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mag ik jullie eerst en vooral heel diep danken voor jullie warme reply's ?
Er gaat geen dag voorbij dat ik ze niet lees, allemaal en keer op keer. Ik tracht er moed uit te putten, kracht en doorzettingsvermogen !!!

We staan verder van elkaar dan ooit. Ruzie, verwijten, negativiteit ten top. Ze zegt niets meer te voelen voor onze relatie, maar wil op afstand zien of het nog te lijmen valt. Ik van mijn kant wil niets liever, maar me op mijn rug gooien met de pootjes omhoog gaan liggen evenmin. Ik heb ook nog mijn trots hoor !!!

Ik heb in het begin van dit jaar eens een artikeltje geschreven over vreemdgaan op een ander forum en dat hebben ze gepubliceerd in een boekje. Hoe klein de kans ook, ze heeft dat gelezen en nu moet ik daar mee leven. Dat dit allemaal nog uit mijn oeverloze drankperiode was, laat dat even duidelijk zijn. Ik ben geen heilige geweest, doch heb me altijd toegewijd aan mijn vrouw, mijn gezin en onze zaak.

Nog steeds drankloos, ondanks de zware stress en zorgen, wil dit ook zo houden. Ik neem trouw mijn antabuse en maak er het beste van. Ik vrees echt dat als ik ooit opnieuw alleen zou komen te staan, ik een serieuze terugval ga krijgen. Ik kan alleen maar hopen dat het niet zover komt en doe er alles aan om de ondergang te vermijden.

Het is allemaal begonnen met de oprichting van onze zaak, het vele drinken, geen tijd meer voor elkaar, mijn allerbeste maatje, die nu haar allerbeste maatje is geworden, mijn hartsvriendin waar ik steeds bij terecht kon. De prijs is hoog, veel te hoog.

Voor nu, ik moet ze gerust laten, vrijheid geven, loslaten en hopen dat de vonk opnieuw overslaat.

Ik vertel dit niet om enige vorm van compassie op te wekken, of uit zelfmedelijden, maar eerder om het kwijt te raken en om misschien anderen iets bij te brengen, te helpen. Dit wens ik niemand toe :(

Na zaterdag zonder A weet ik misschien of ik dit kan volhouden. Het gaat een megaproef worden voor mij, maar dankzij jullie ga ik me erdoorheen worstelen. Ik ga zelfs een extra antabusje nemen, just in case.

Nogmaals dank voor jullie warme antwoorden, ik blijf verder strijden !!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Will,
Vreemdgaan valt niet goed te praten ( is mijn persoonlijke mening ).
alcohol de schuld geven is iets te gemakkelijk
en jezelf op de rug met pootjes omhoog
vraagt je vrouw misschien helemaal niet.
Ik ben erg blij dat je m.b.t. alcohol nu je verantwoording neemt
en de schade kan niet ongedaan gemaakt worden.
Wel helen, hopleijk.
Je kunt je vrouw vragen of je nogf iets kunt doen om het goed te maken?
En persoonlijk denk ik dat trots een mooi iets is, dat af en toe ingeslikt dient te worden
als het daarmee een hoger doel dient. Juist dan kun je weer trots zijn.
Ik begrijp dat je hier alleen je eigen aandeel neerschrijft en snap dat je vrouw ook de hare heeft.
Die komt hier natuurlijk niet ter tafel. Houwen zo graag. (goed bedoeld hoor)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...