Spring naar bijdragen

Waarom partners het opgeven NA het stoppen met drinken ??


will

Aanbevolen berichten

Wat is vreemdgaan eigenlijk ? Blijkbaar niet voor de ene hetzelfde als voor de andere.
Ik heb daar iets over geschreven, in mijn periode met drank en was een beetje op dool, juist omdat ik door de drank thuis de warmte tekort kwam. Het houden van elkaar, onze zo vele lieftallige momenten. Ik spreek dit niet goed, het was toen gewoon het gevoel van het moment.
Jane, ik heb dat al dikwijls gevraagd, maar ik kan niets verder doen. Het laten bezinken gewoon. Haar EN mezelf laten kennis maken met de nieuwe Will. De gezondere Will. Ondertussen mis ik nog harder de warmte die ik ooit had hier.
Toch blijf ik hopen, maar weet dat ik (wij) dit niet veel langer kunnen doen, als dit gevoel niet terug komt. Hoe miniem ook.
Ik blijf strijden voor een betere toekomst zonder drank :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 213
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Wil er nog wel even aan toe voegen, dat ook ik erge fouten heb gemaakt, want ik ben ook maar een mens hé. Geen pottebrekers, maar wel fouten, tegenover haar, tegenover haar kids. Ik ben verre van perfect hoor, maar dat hebben we 15 jaar perfect samen kunnen indijken en oplossen. Nu momenteel is daar helemaal geen ruimte meer voor. Elke woordwisseling eindigt steevast in het uitdelen van verwijten en weereens een ruzie. Elke keer weer kom ik terug bij haar, vragend om geduld, vragend om nog heel even door te zetten, zodat ze kan zien dat ik het echt meen deze keer.
In het verleden heb ik dat ook dikwijls gedaan, doch zonder antabus, wat steevast mislukte en dat maakt nu een wereld van verschil vind ik.
Wou dit nog even kwijt

-------------------------
De nacht is op zijn donkerst, vlak voor de zon opkomt !
Gestopt met drinken 26/6/2010

http://www.youtube.com/watch?v...Sk&feature=related

Aangepast: 04-07-2010 at 16:59 door will

Will Jammer van dat ene glas, maar ik vraag me af hoe jij
in vredesnaam een beloft tegen T kan uiten,
terwijl jij hem aan jezelf nie t kunt houden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heej Will

Ik wens je een hele fijne dag toe, met de verjaardag van je zoon
HARTELIJK GEFELICITEERD:moon:

ennnnnnn Laat de muziek klinken in je oren,
want vandaag ben jij de KANJER,
want zonder de alco kun je ook genieten
echt wel ;)


Lieve knuffel van me voor jou:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meiske, hoe lief toch weeral :heart:

Mijn gemoed schommelt harder dan een rollercoaster op speed !!
Vanmorgen weer eens woorden, nadien een zachtere toon. Ben gaan kijken naar de duiker en was in opperste geluk van deze schoonheid. Nu even thuis en de golven van ongelukkig zijn slaan me even rond de oren. Up en Neer.

Ik ga nog eventjes terug de reuzin opzoeken en hoop terug een goed gevoel te krijgen.

Neem me het niet kwalijk dat ik dit hier eventjes schrijf, wil me er geen schouderklopjes voor krijgen of zo, gewoon, het moment van de dag weergeven, niets meer niets minder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Will

Dat je gemoed schommelt als een rollercoster is niet erg

dat is een teken (voor mij) dat je heel bewust leeft vandaag,
en ik hoop dat jij dat ook zo ervaard?

want dan ben je namelijk heel goed bezig :)
en wat fijn dat je nu voorjezelf afleiding zoekt .

Will Chapeau, dit wil ik je toch niet onthouden hoor;)

Ennn neem vooral de eerste niet vandaag

knuffel van me rose: voor jou






:);):present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je brengt kalmte en rust in het hart meiske.
Ben nog eens teruggereden, maar de reuzen sliepen. Ben met mijn zus en schoonbroer even iets weten drinken in café daar, (water 3x), heb net lekkere energetische massage gehad en nu ga ik me klaar maken.
Ik vraag me af waar die loden schoenen vandaan komen. Ik zou hiernaar uit moeten zien, verdorie.

Iedereen in topvorm en ik als een geslagen hond er bij lopen.

Ik ga zeker geen eerste nemen vandaag, het zou mijn laatste wel eens kunnen zijn, en dat willen we niet hé ;)

Voel me net dat ietsjes beter dan 5 min. geleden.

Ben je zo dankbaar :heart:

Het zal wel loskomen, want zo ken ik mezelf niet goed. Ben altijd de blijheid zelve anders :huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

meiske :heart:

Toch een kleine kanttekening. Heb me laten gaan dus in de "virgin cocktails", bijna hetzelfde als de echte, doch zonder alco en het beviel me best. Ik hoorde er bij en toch dronk ik niet !
Doch na 03.00 begon iedereen rond mij op een zeker niveau te komen en bleef ik alleen achter. Geen prettig gevoel. Ik was opeens terug een buitenbeentje, iedereen begon dronken te worden en ik was me veel meer bewust van alles rondom mij. Moest zelfs aandringen om door te gaan, want ik heb vandaag de nachtdienst en wou het ontwaken van de duiker niet missen vandaag.
Is het mijn verbeelding of drinkt T meer, nu ik niet meer drink ?? Dat gevoel gaf ze me in elk geval.
Het was natuurlijk de verjaardag van haar zoon, maar die was al in geen uren meer te bekennen tegen die tijd.

Anyway, ben blij dat ik fris hoofdje heb en maar gewoon moe ben ipv kater.

Ik heb weer zo enorm genoten van de duiker en ga nog even terug vanmiddag.
Dan power nap en het zal toch nog een zwaar nachtje worden sowieso ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Will??

Je hebt een keus hè,
want je had toch ook eerder weggekunt,
als je zoon dan er toch al niet meer was toch??????

En ja Will het went echt wel dat gevoel van buitenbeentje(al heb ik dat nooit zo ervaren)

Er zijn dan zoveel voordelen als jij dan nuchter bent
pas dan gaan je ogen open Will en zie je hoeveel er eigenlijk gedronken wordt.

Ik hoop dat jij dat gevoel ook gaat ervaren,
maar gezien je reageren ben je erg blij met dat frisse hoofdje van je;)

Will ik vind dat jij je er fantastisch doorheen hebt geslagen

Ennnn ik ben blij dat ik en vele anderen je hierbij konden steunen

Lieve Knuffel van me:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Will, ja je wordt bewuster van het drinkgedrag van anderen
als nuchter blijvende ex-drinker, natuurlijk; ook in het geloof
de bekeerden zijn de ergsten, dat weet je toch!
Het kan heel goed dat T meer drinkt, maar dat kun je ooit vragen.
Eerder lette jij alleen op je zelf en op je volgende drankje, nu ben je
ook meer met haar bezig omdat jij niet hoeft te scoren. maar zodra het evenwicht ergens verschuift
komt er een contragewicht want er moet een nieuw evenwicht gevonden worden.
Misschien is het goed erover te praten, maar je kunt het even aankijken.
Eerst zien of het verbeelding is, zo niet dan wordt het erger bij haar.
En zelfs gaan voelen wat het jou doet haar zo te zien drinken.
Datzelfde gevoel heeft zij lang ook gehad.
En idd wat Meiske zegt, je kunt weg gaan als je je als buitenstaander niet prettig voelt.
Co ging ooit op zo';n moment foto's maken, dan heb je weer de grootste lol en ook een rol/doel.
En eerder den Antwerp in was ook zeer de moeite waard om te doen wat jou voedt; ik heb genoten van je filmpje over de de duiker en kleine reuzin. Wat een organisatie en wat een sfeer, had er graag tussen gelopen zeg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat van die foto's trekken Jane, lijkt me een zeer goed idee !
Het gaat beter hier, langzaam, maar zeker.
Volgende week zijn we samen (apart) op vakantie, zij met een vriendin, ik alleen, maar ik vind dat wel goed zo.
Het niet drinken begint zijn vruchten af te werpen en ik merk dat ik er veel meer ben voor haar. Ondanks het (weeral) vele werk. We kunnen opnieuw praten zonder steevast te hervallen in eeuwige discussies. Ik mag hopen dat we er al alles hebben uitgegooid en de beerput leeg is.
Het is nog fragile, maar het is er. Ik krijg al langer hoe meer tekenen dat er ruimte is en het slechte gevoel in mijn borst mindert.
Ooit ga ik misschien lachen om deze zwarte periode van mijn leven, en dat met een nuchter hoofdje ;)

Nu eerst een fototoestel kopen :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed, kleine update.

Gisteren lekker uit eten gegaan onder ons twee (dat is tegenwoordig al heel wat), en we hebben er waarachtig een leuke avond van gemaakt. T.t.z. heel af en toe bevonden we ons op heel dun ijs, ruzie in de lucht, maar we hebben beiden elke keer toch terug even kunnen remmen en al bij al is het soepel verlopen. We kijken nu beiden uit naar onze trip en hopen een beetje tot onszelf te komen.
Er zijn diepe wonden geslagen, die alleen met de tijd zullen worden geheeld, als ze al geheeld kunnen worden natuurlijk.
Er is toch een heel groot verschil voor mij tussen "met" drank of "zonder" drank alles te ondergaan. Het is allemaal zo nieuw voor me, het afwijzen "van", het uitgaan "zonder", het verdedigen, het fris zijn.
Ja ja, veel beter, maar de weg zit nog vol valkuilen, dus het blijft oppassen.
Laat me er wel bijzeggen dat dit vermoeiend is, maar minder vermoeiend dan zogezegd minder drinken. Dat was voor mij althans veel zwaarder en uiteindelijk lukte het toch niet !
EN uiteindelijk gaat ook dit makkelijker en makkelijker worden, want dat voel ik nu al beteren :D

Nog twee dagen ik ga helemaal zen, in mijn uppie ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil even hier vertellen dat mijn ex - nu anderhalf jaar droog - enorm is opgeknapt.

Zelf zegt hij: ik ben wakker geworden.
Hij functioneert beter dan ooit op zijn bijna 62 jaar en heeft sinds kort een vaste baan gekregen!
(was lang zonder werk ...)
Hij durft nu ook te zeggen dat hij 'het heeft laten gebeuren'... onze relatieproblemen van toen.
Hij weet ook nog dat ik 12 jaar geleden tegen hem zei: "jij kunt veel meer dan je denkt!" Het doet me heel erg goed dat hij op zijn pootjes terecht gekomen is... dankzij het stoppen met de A. Hoewel dat niet zomaar ging: hij was een tijdje behoorlijk gedeprimeerd en had een burn-out. Nu lacht het leven hem weer toe.

Overigens praat hij er zowat nooit over: hij heeft asperger.... misschien kon hij de knop makkelijker omzetten? Hij heeft de A letterlijk en figuurlijk uit zijn leven verbannen!!

Misschien heeft iemand iets aan dit verhaal?

xxx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Knap vind ik dat Cathy. Zou graag wat van hem willen leren hoe dat in z'n werk is gegaan. Mijn partner heeft ook een burn-out gehad en een depressie ('erg`) erachter aan. daarna is zijn leven schijnbaar helemaal overhoop gegooid. (was er zelf nog niet bij). Moeten we helemaal back to ower rooths of zo voor het kwartje valt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Cath, juist nog je late night stukje gelezen van gisteren, en het was goed. Erg goed zelfs. Knap van je hoe je het minderen baas kunt blijven. En het roken, tja, misschien ook eerst proberen te minderen ?

Ik zit hier mijn laatste uurtjes te volbrengen op vakantie en sinds gisterenavond voel ik toch alweer hartpijn.
Misschien heb ik weer te veel verwacht van onze aparte vakanties, ik weet het niet.
Ik heb ze even op chat gehad, en zelfs met woorden komt alles zeer koel en berekend over.
Gisterenmorgen had ik ze aan de telefoon en ook daar geen warmte of liefde te bespeuren.
Wat had ik dan wel verwacht ? Dat ze me een beetje zou hebben gemist zoals ik haar mis, bezorgd zou zijn geweest, zoals ik voor haar ben. Maar nee hoor, niks van dat alles. Haar vriendin zegt me dat ik me dit alles maar verbeeld, doch ik voel het anders aan. Ze wil weeral uitgaan komende zaterdag terwijl ik de nacht heb in de haven :huh:

Moeilijk moeilijk moeilijk, ik ga dit zelf niet kunnen volhouden, maar dan zal ik ook de zaak moeten kunnen lossen, de kinderen, dat huis, pffff zoveel.

Ach wat, ik maak me misschien zorgen om niets. Als ik straks thuis kom staat ze me misschien op te wachten met open armen om in mijn armen te vallen (ach nee, want ze is gaan shoppen, vergeten).

Sorry, dat ik even mijn gal hier oplucht, het moet er uit. Loop er niet graag mee rond en dit lucht op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wil. Het woord wat me het meeste raakt in je stuk is verwacht.
In een relatie verwachten we dingen en die verwachtingen komen zelden uit.
Er zijn maar weinig echt volwassen relaties. Die waar wel verlangens zijn, maar geen verwachtingen.
En als verwachtingen niet worden beantwoord, dan versterken we ze en maken er eisen van. dat komt voort uit angst. Zodra we dat kunnen loslaten en de ander de vrijheid geven anders te zijn zonder
dat we ons in ons ego voelen aangetast of afgewezen, hebben we een volwassen sprong gemaakt.
Maar ja op papier lijkt het zo makkelijk he. In de praktijk breng ik er zelf ook niets van terecht hoor.
Ik gun je oprecht dat je thuiskomst jullie even ëcht" contact brengt. Dat is pure winst.
Niet meteen praten en ervaringen weggeven, gewoon voelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Will; ben het met Jane eens, ze heeft het erg goed verwoord.
Heb je een beetje gevolgd tijdens je vakantie / solotrip en wat me soms opviel is inderdaad je verwachtingspatroon. Het lijkt of je je nog niet los durft/kunt maken van de oude patronen, ook niet wat betreft jezelf. Ik heb me wel eens afgevraagd of jij überhaupt wel eens alleen kunt zijn, ik bedoel alleen met jezelf? Maar misschien leg ik hierin wel projectie van eigen ervaringen.
Wie is Will? Will zonder.................vul maar in (werk, alcohol, vrouw, huis, vrienden enz.enz)???
Wie is ook Will zonder antabuse??? (Misschien brute vraag en te vroeg gesteld)
Het lukt me helaas niet mijn gedachten goed onder woorden te brengen, misschien lukt t op n later moment beter, als ze wat uitgekristalliseerd zijn, dan zal ik het je uiteraard schrijven.
Ik hoop dat je een goede thuiskomst hebt, Will.
Maar bovenal gun ik je zo van harte dat je je thuis zult kunnen voelen bij jezelf....
en geen externe factoren meer nodig hebt om "er te mogen zijn"
denk aan je
:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Will

Ik vind het verschrikkelijk wat er nu gebeurt tussen jou en T

Maar laat je daardoor niet uit het veld slaan,
en ga zeer zeker niet aan de drank,
dat kun je nu niet hebben hoor,
je moet( en dat zeg ik hier nuchter doorheen)
zodat jij later enorm trots opjezef kunt zijn,
en niet dat T kan zeggen van zie je wel , èèn tegenslag en daar gaat ie weer
want je hebt bewezen met je vakantie dat ook jij
voorjezelf kunt opkomen,en keihard voorjezelf aan het werk bent gegaan en nog doet
en zie het als een leerproces,

KOM OP WILL KOPOP

Lieve knuffel van mij voor jou:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...