Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst
2 uur geleden zei Mormel:

Ik onderschrijf volledig je uitspraak over de kracht van discipline en routine. 
Op dit punt in mijn leven ben ik ergens het doel kwijt om nog discipline en routine op te brengen. Het lijkt alsof ik uitgeschakeld heb en slechts nog toekijk hoe de wereld evolueert, alsof ik geen energie meer heb om discussies aan te gaan en te pogen kleine veranderingen aan te brengen. 
Ja ik ga nog minstens eenmaal per week zwerfvuil rapen en hoop binnenkort een vrijwilligerswerk op te pakken, maar dat zijn dingen die onzichtbaar blijven en weinig effect hebben. 

Ik herken veel van wat schrijft, begeleiding heb ik naar het schijnt genoeg, ik zou ook al meer als genoeg moeten geleerd hebben over verslavingen, ik moet het alleen in praktijk brengen. 

Geplaatst

@renaldo61: net zoals ik denk ik dat jij terug een doel moet vinden. Femke was dit voordien voor jou, daarom dat ik al meerdere malen gesuggereerd heb dat je als vrijwilliger in een asiel zou kunnen werken of misschien iemand zoekt die niet meer in staat is om zijn hond uit te laten. Als ik me niet vergis doe je dit laatste ondertussen met je buur? 

Geplaatst
1 uur geleden zei Mormel:

@renaldo61: net zoals ik denk ik dat jij terug een doel moet vinden. Femke was dit voordien voor jou, daarom dat ik al meerdere malen gesuggereerd heb dat je als vrijwilliger in een asiel zou kunnen werken of misschien iemand zoekt die niet meer in staat is om zijn hond uit te laten. Als ik me niet vergis doe je dit laatste ondertussen met je buur? 

Ik ga inderdaad iedere ochtend ongeveer een uur wandelen met een hond van een buur. Maar dat is toch niet hetzelfde. Leden die hier al langer zijn gaan zich vast herinneren dat ik in 2021 een opname had waarvan ik wilde dat ze nooit meer eindigde, tenminste als een bepaalde andere persoon er ook bleef. Ik dacht toen nog wel aan mijn Femke, maar ik had daar een andere afleiding. 

Geplaatst

@renaldo61: mooi dat je die wandelingen met de buurhond blijft doen. Dat zal inderdaad verschillend aanvoelen tegenover met Femke, maar ergens zal het ook wel prettig zijn en helpen in je dagstructuur en beweging. Ik zou willen dat ik je meer tips kon geven maar als ik je berichten lees lijkt het soms dat je dagen al redelijk gevuld zijn, alleen brengen ze geen voldoening. Ergens schreef je dat je vroeger vaak ging fietsen en ik begrijp dat dit misschien geen mogelijkheid meer is, maar zijn er nog andere dingen die je graag deed alvorens je begon te drinken? 

Hier een nieuwe week, nieuwe kansen. Sinds vrijdag niet meer gedronken en zoals steeds gaat het vrij goed. Sorry dat ik in herhaling val maar naast nuchter blijven focus ik mij weer op drie zaken: dag/nachtritme, ochtendwandeling en verse maaltijd 's avonds; al de rest wat ik doe is meegenomen. 
Deze week een afspraak met psychologe en later psychiater en aan hun wil ik dat vrijwilligerswerk voorleggen, al vermoed ik dat ze me zullen adviseren om eerst eens langer dan een week nuchter te staan. 

Geplaatst

@Mormel Proficiat . Nu doorzetten wat het drinken betreft. Wat mij hielp waren een op een gesprekken. Ook wat de herstelacademie aanbied kan nuttig zijn. Vorige vrijdag waren er hier nog twee uit het Leuvense aanwezig in de praatgroep van de herstelacademie maar je ziet op tegen verplaatsingen? In Leuven zijn er buiten de AA ook nog andere groepen. SOS Nuchterheid: of het CAW. Veel succes

Geplaatst
3 uur geleden zei Mormel:

dag/nachtritme, ochtendwandeling en verse maaltijd 's avonds

klinkt goed, maar de tijd van schrijven is rond half 5, is dat nadat of vóór je gaat slapen?
Beide passen niet echt in een gezond bioritme lijkt het mij.

Geplaatst
33 minuten geleden zei lady jane:

klinkt goed, maar de tijd van schrijven is rond half 5, is dat nadat of vóór je gaat slapen?
Beide passen niet echt in een gezond bioritme lijkt het mij.

Mijn wekker staat om vijf uur maar meestal ben ik vroeger wakker (dit is natuurlijk wanneer ik niet drink). Ik hanteer al quasi gans mijn leven een bifasische slaap. Toen ik naar school ging/werkte sliep ik telkens 1 à 2 uur bij het thuiskomen, sedert ik thuis zit hou ik 's middags een siësta. Dat breken van de dag helpt mij om te ontprikkelen en zorgt ervoor dat ik meer actieve uren heb.
Weet niet hoe oud je zoon is maar misschien herken je het wel bij hem dat er na een volledige dag nog maar weinig uit hem komt (heb zelf ook ASS). 

Geplaatst (bewerkt)

Hij is altijd problematisch omgegaan met tijd/ritme/verplichtingen.(is nu 33) Is ooit psychotisch geweest na vele nachten geen/te weinig slaap. Rampzalig om hem naar school te krijgen, op tijd helemaal. Gameverslaafd ook geworden. Ja overprikkeling ook. Hij is nu 33 en doet vrijwilligerswerk, en volgt een studie. Is gemotiveerd genoeg om het allemaal te doen (in tegenstelling tot vroeger) maar wat het hem kost daar heb ik geen weet van. Als ik hem zou bellen (doe ik niet meer) geheid dat hij dan slaapt als hij niet aan het werk is of aan de studie. Ik heb diepe bewondering voor hoe het nu gaat, maar ben bezorgd dat hij boven zijn macht leeft. Dat snap jij denk ik wel? Wat een aanpassingen boven je kunnen je als ASS moet doen omdat dat zo "hoort" omdat mensen dat toch van je verwachten.

bewerkt door lady jane
Geplaatst

@Mormel Ik maakte me ook al zorgen rond het uur van het plaatsen van het bericht. Reeds van mijn eerste opname in Paaz werd er op gehamerd dat een goede nachtrust belangrijk is. Dit kwam ook naar boven tijdens mijn laatste gesprek met mijn psychiater. In de dag gaan slapen werd me steeds afgeraden. 

Geplaatst
1 uur geleden zei lady jane:

...
Ik heb diepe bewondering voor hoe het nu gaat, maar ben bezorgd dat hij boven zijn macht leeft. Dat snap jij denk ik wel? Wat een aanpassingen boven je kunnen je als ASS moet doen omdat dat zo "hoort" omdat mensen dat toch van je verwachten.

Ik kan je bezorgdheid begrijpen. Mijn laatste ernstige vergissing op dat vlak was dat ik dacht een gezinsleven te kunnen combineren met werken. Het gevolg was dat ik steeds meer begon te drinken omdat ik geen tijd meer had om mezelf op te laden, eerst viel vervolgens het werk weg en daar alcohol ondertussen een probleem vormde volgde daarna ook de scheiding. 

@renaldo61: ik kan dat advies goed begrijpen maar voor mij werkt dat niet. Als ik een volledige dag moet doorkomen van pakweg zeven uur 's ochtends, dan kun je mij om zeven uur 's avonds opvegen. Met mijn werk deed ik zulke nachten wel drijvend gehouden door adrenaline, maar het eerste wat ik deed als ik vervolgens thuiskwam was een uur slapen zodat ik vervolgens terug energie had om iets te doen. 

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...