Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst
9 uur geleden zei Mormel:

@bumperjim:  

(Misschien dat jij daar input over kunt geven, maar ik hoop oprecht dat ik niemand hier negatief beïnvloed door mijn constante hervallen en de berichten die ik plaats. Daar vrees ik soms wel voor.)

Nee, integendeel wat mij betreft, ik heb meteen geen dorst meer 🤣 

Geplaatst (bewerkt)
6 uur geleden zei Lonster1:

Om ook maar een duit in het zakje te doen: je schrijft dat je wat jou betreft niet oud hoeft te worden. Denk ook aan de kwaliteit van leven. Een nare ziekte oplopen voordat je oud wordt is ook geen fijn vooruitzicht. Dat geldt voor mij ook als belangrijke motivatie.

Ja, je hoeft maar een paar alcoholisten in je direkte omgeving op tragische en bijzonder pijnlijke manier voortijdig de pijp uit te zien gaan om voorgoed te genezen... nee nou lieg ik, maar het helpt wel bij het stoppen. 

bewerkt door bumperjim
Geplaatst

@lady jane: die stemmingswisselingen heb ik al zolang ik me kan herinneren, komt daarbij dat sociale situaties mij enorm veel energie kosten. Om een simpel voorbeeld te geven: gisterenavond en deze ochtend gingen goed, vervolgens was mijn vrouw hier van half tien tot de middag omdat we een levering bloembollen hadden die we moesten verdelen aan de personen die deze besteld hadden. Tijdens het wachten op de klanten hebben we aan tafel een spelletje gespeeld, dus niets zwaarwichtige gesprekken of zo, gewoon fijn en lachen. Wel, om half één lag ik terug in mijn bed, ramen dicht, rolluik naar beneden, complete stilte en duisternis omdat mijn energie op nul stond. 

Mijn normaal gedrag bij sociale situaties de afgelopen decennia was drinken omdat dit mij de energie gaf om deze te doorstaan, maar dat probeer ik de afgelopen maanden niet meer te doen. Gevolg is wel dat ik de voorbije maanden in principe enkel nog mijn woning verlaat voor het noodzakelijke (boodschappen, werk, afspraken) en mijn wandelingen. 
Op dit moment ben ik dan wel aan het solliciteren naar een tweede baan zodat ik meer uren heb, maar als daar wat sociaalcontact bij komt kijken heb ik nog geen flauw idee hoe ik het kan volhouden zonder drank. 

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...