Maxine Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Na minstens een jaar zonder drank denk je dat je het wel kan, eentje. Maar bij mij gaat dan een schakelaar in mijn hoofd om. Het mag weer. Binnen een paar maanden ben ik terug bij Start. Het lastige is dat mijn man wel gewoon dagelijks blijft drinken en roken. Er is dus altijd iets in huis. Dus “eentje” is maar zo gebeurd. En maat houden is nou net het probleem. Herkenbaar?
Claudius Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Eentje is nog geen probleem, als je het bij een kunt houden. Ja alle adviezen gaan van geen drank in huis te hebben en zo. Sterkte.
Maxine Geplaatst %s om %s Auteur Rapport Geplaatst %s om %s Dankje. Ik deed het stoppen ook altijd in mn eentje (ben al wat jaartjes aan het worstelen ermee). Ik hoop dat dit forum me wat meer houvast gaat bieden.
lady jane Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Eentje is juist wel het probleem. Want wij die hier komen hebben niet trek in een dorstlesser, maar behoefte aan alcohol. Trouwens wat voegt eentje toe? Dus het gaat niet erom of anderen drinken, of terrasjes drankjes verleidelijk zijn, wij moeten echt 3 x nadenken over juist dat eerste drankje? Wat verwachten we daarvan? Als je een jaar droog stond Maxine, dan heb je ook vast zulke momenten al wel doorstaan; wat was er nu anders? Waarom zette je nu je sober zijn op het spel?
Maxine Geplaatst %s om %s Auteur Rapport Geplaatst %s om %s Goeie vraag. Mijn man vindt het niet gezellig dat ik altijd vroeg in bed lig. Hij vindt dat ik moet leren om maat te houden. Een poging om toenadering te zoeken heeft me ertoe gezet om dat eerste drankje te nemen. Pas nu ik dit intyp realiseer ik me hoe stom dit is. lady jane reageerde hierop 1
lady jane Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s BamBam schreef hier altijd; wat een ander vindt mag ie zelf houden of naar de politie brengen. En ik was ook lang beinvloedbaar door wat anderen vonden, zeker mensen die me dierbaar waren. Inmiddels doorzie ik ook mijn eigen kritieken naar anderen en trek ik me ook nauwelijks iets aan van wat anderen zeggen. En hoezo is een 0% minder gezellig dan alcohol? Alsof drinkers gezellig zijn! Nou je hebt je leergeld betaald. Gewoon opnieuw beginnen met deze ervaring en ervan leren.
Maxine Geplaatst %s om %s Auteur Rapport Geplaatst %s om %s Je hebt gelijk. Ervan leren en opnieuw beginnen is wat ik moet doen. Blijkbaar kan ik niet rekenen op begrip van mijn partner en is dit iets wat je alleen begrijpt als je het zelf hebt doorgemaakt. Dankje!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden