Claudius Geplaatst gisteren om 02:18 Rapport Geplaatst gisteren om 02:18 Goeiemorgen iedereen. Een nieuwe dag, nieuwe kansen. Dagpact: Claudius
Kunsie64 Geplaatst gisteren om 04:25 Rapport Geplaatst gisteren om 04:25 2 uur geleden zei Claudius: Goeiemorgen iedereen. Een nieuwe dag, nieuwe kansen. Dagpact: Claudius Kunsie
Fonny Geplaatst gisteren om 05:41 Rapport Geplaatst gisteren om 05:41 1 uur geleden zei Kunsie64: Fonny🌞
Prana Geplaatst gisteren om 06:27 Rapport Geplaatst gisteren om 06:27 Dagpact: Claudius Kunsie Fonny Prana
Yvonne Geplaatst gisteren om 06:27 Rapport Geplaatst gisteren om 06:27 Goedemorgen frummers, Heerlijk geslapen, nu eerst een bakje en dan lekker aan de slag. Fonny reageerde hierop 1
Yvonne Geplaatst gisteren om 06:29 Rapport Geplaatst gisteren om 06:29 Dagpact: Claudius Kunsie Fonny 🌞 Prana Yvonne Fonny reageerde hierop 1
rapilos Geplaatst gisteren om 07:38 Rapport Geplaatst gisteren om 07:38 Goedemorgen allemaal, Gisteren weer een hoop gedaan in de tuin. Paden onkruid vrij gemaakt, peulen verplant naar buiten, nieuwe reuze zonnebloemen gezaaid plus courgette (alles nog in de kas ) nu koffie, en straks wandelen naar (ex) schoonzusje voor een bakkie extra koffie 😊 Nou mensen, fijne dag nog, en houdt het droog he ! ☺️💪
Claudius Geplaatst gisteren om 10:47 Auteur Rapport Geplaatst gisteren om 10:47 Vanmorgen weer samen gezeten met mijn toegewezen verpleegster van de verslavingskliniek. Ze mag die gesprekken met mij nog enkele maanden houden. Over van alles gesproken. Ook over mijn verplichte alcoholcontroles, we zijn het er beidde zowat over eens dat ik daar eigenlijk niets aan heb. Maar dat dit wel ten bate van het systeem is. Of goed voor de statistieken. Fonny reageerde hierop 1
Spud Geplaatst gisteren om 16:10 Rapport Geplaatst gisteren om 16:10 Ik sprak vandaag mijn buurmeisje, zij studeert voor fysiotherapeut. Behalve dat ik mezelf meteen aangeboden heb als praktijk object (hihihi, hadden al meer mensen gedaan, want ja wie wil niet eens lekker gemasseerd worden ) Heb ik ook maar gevraagd omdat ik zo met de medische wetenschap bezig ben, of zij al eens dode mensen heeft gezien voor haar opleiding? En heel toevallig had ze gisteren dus een practicum gehad. Ik was gewoon heel erg benieuwd hoe ze dat ervaren heeft en hoe ze daarop voorbereid was door haar docenten en natuurlijk hoe ze zich erbij voelde. Was eigenlijk best mooi hoe ze dat zo kon vertellen en toen ik vertelde dat ik me dus opgegeven heb voor de medische wetenschap werd ze eigenlijk nog veel meer mededeelzamer. Ik zal jullie de details besparen maar vooral haar ervaringsverhalen doet me wel deugt om te horen omdat het me een gevoel gaf dat ik met mijn keuze echt wel iets nuttigs doe en dat het door de meeste studenten dus ook als hulp wordt ervaren en absoluut niet eng. Tenminste voor mijn buurmeisje in ieder geval. Ze sprak haar verwondering gewoon erover uit dat je weet dat het ooit echte mensen waren, waar dan een deel afgehaald is om jou de theorie die je leert letterlijk te kunnen laten zien. Leuk detail overigens, ze hadden een paar weken geleden les gehad over levers. Dus er lagen 6 levers verschillend in grote als voorbeeld. Niet om te zien welke lever afkomstig is van een alcoholverslaafde of een dik persoon, maar om aan te tonen dat er dus verschillende maten in levers kunnen zitten in tegenstelling wat in de theorieboeken staat. Zij en haar mede studenten hadden zich ook wel afgevraagd of ze daar aandoeningen uit zouden kunnen halen maar dat was blijkbaar de les van die dag niet want alle levers waren gewoon gezond. En zo zit dat blijkbaar ook met longen, iedereen heeft er zwarte punten op zitten, dus de meeste longen verschillen niet zo van de rokerslongen. Maar wat het meeste indruk op mij maakte, is dat ze zei, dat toen ze met de opleiding begon de docent zei, dat ze gewoon zouden raken om aangeraakt te worden en anderen aan te raken omdat ze met hun studie nu eenmaal op elkaar moeten oefenen. Maar dat het wel heel erg van belang is dat als je straks de praktijk ingaat blijft communiceren over wat je gaat doen omdat het voor patiënten vaak niet heel normaal is. En dat is ook zo. Ik vind het wel mooi dat daar ook rekening mee gehouden wordt. Lika reageerde hierop 1
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden