Spring naar bijdragen

genante ervaringen die je van je af wilt schrijven


melissa

Aanbevolen berichten

Zo...maar eens een thema plaatsen, waarvan ik denk dat iedereen er wel wat mee heeft...

Ik begin natuurlijk zelf, en gewoon eerst maar eens met 1 ervaring, wie weet herinner ik me later meer (vergeetachtig he?

Ik denk dat ik laatst nog weer iets heb meegemaakt wat wel onder de noemer valt..Op een werk-feestje heb ik zoveel gedronken, dat ik passed out ben gegaan (na het drinken, en het aan iedereen opdringen van vele jaegermeistertjes), en mijn jas heb laten liggen, en ik weet ook niet meer wat ik heb gezegd tegen mijn collgea's. De volgende dag heb ik mijn vriend mijn jas op laten halen, omdat ik me teveel schaamde. Ik kwam natuurlijk ook veel collega's tegen de volgende dag die het allemaal erg grappig hadden gevonden. Omdat ik me zo schaamde, heb ik gezegd, dat ik 'zulk soort avondjes' gewoon zo nu en dan eens nodig heb, om lekker even de stress te laten gaan, en dat terwijl ik natuurlijk juist alleen maar meer stress krijg door dat soort avondjes, en het ook echt wel een beetje vaker gebeurd dan soms eens zo'n avondje..Ik schijn na het feest nog naar een disco te zijn gegaan (gedragen denk ik eerder), waar ik uiteindelijk geloof ik zelfs uit gezet ben, door mijn dronkenschap...Ps. ik ben geen 17, maar 32, erg he?

Nou ja, dat is natuurlijk maar het begin van een mega lijst...maaar ik dacht laat ik hier eens mee beginnen..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hahaha, maar het gebeurd niet iedereen he? niet iedereen van mijn leeftijd gaat passed out op zijn werkfeestje,anders waren ze wel allemaal op dit forum te vinden..Ik heb deze discussie gestart, omdat ik denk dat misschien wel meer mensen zulke nare ervaringen gewoon wel eens van zich af willen schrijven, in plaats van het te verbergen, of het 'goed' te praten..dit was overigens maar een voorbeeld van de enorme hoop stront wat ik nog meer heb meegemaakt en veroorzaakt door mijn onkundee met drank om te gaan..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb eens gekeken, maar toen vond ik alleen iets over de overgang..dus..maar ik begrijp dat het dus oud nieuws is,hahaha, en dat niemand de behoefte heeft dit soort ellende van zich af te schrijven? Ik lees wel veel vergelijkbare dingen in wie is wie,vandaar..misschien voelt iemand zich beter als ze weten dat ik ook diezelfde stommigheid heb uitgehaald, en misschien zou ik me beter voelen bij hun stomme ervaringen..dussss..hoe vindt ik dat draadje dus precies,fleurtje?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 months later...

mijn meest genante ervaring, het zijn er toch wel heel veel.

Okay, 1 van vele:

Met klanten na een beurs gaan eten in a'dam, van alles gedronken, weinig gegeten en toen nog de stad in.

Er waren dus ook buitenlandse klanten bij! en dan niet de kroeg/disco in mogen omdat je te dronken bent!

niet meer weten waar je geweest bent en gezegd heb, maar vooral tegenover je klanten!

en 2 vd velë: het thuis zo op een zuipen zetten dat je je man bespringt, maar de volgende dag niet meer weet wat je gedaan hebt. maar die kijktj je dan aan met een blik van...... zullen we nog een keer!!!

Heel genant vind ik dat

nou dat is wel ff genoeg zo, nu de volgende maar

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

hahahaha, het mag dan genant heten, maar sommige onderwerpen zijn ook gewoon leuk. Ik kan niet alles opschrijven, want dan wordt de herkenbaarheid van het totaal aan verhalen misschien iets te groot en blijken er mss bekenden van me mee te lezen hier! Toch een paar highlights:

* een keer dronken een trap opgelopen in de open lucht. Die trap had hele brede treden, waar je dus per trede wel een stuk of 3,4 stappen moest zetten. Na de eerste tree was ik alweer vergeten dat ik op een trap liep, dus knalde keihard (en smsend) tegen de volgende aan, voorover. Opgestaan, doorgelopen en verder gesmst, voelde totaal geen pijn. Volgende dag wel pijn, naar de dokter: enkel gebroken, ribben gekneusd.

* een keer wakkergeworden en trof een natte plek aan in huis. Kan het niet anders verklaren dan dat ik daar in mijn dronkenschap heb zitten plassen, maar herinneren doe ik het me niet.

* een keer s ochtends wakker geworden, mijn kleren van de vorige avond kwijt. Overal zoeken, niet gevonden. Einde van de dag zie ik dat ze keurig gewassen in de machine zitten??? Ik had blijkbaar nog wel de tegenwoordigheid van geest om het juiste wasmiddel en het juiste programma uit te kiezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha wat een leuk onderwerp! Vandaag gaat het heel slecht met mij en dat is precies iets om mij optevrolijken! Genante ervaringen, dingen die ik nuchter never nooit had gedaan...onzettend veel, waar moet ik beginnen. Bijvoorbeeld: jaren geleden waren wij stappen in Amsterdam. Toen de ober de tafels met vieze glazen leeghalde pakte ik een van die glazen waar nog bier in zat en dronk het op!! Onzettend disgusting en genant, en de blik van die ober zal ik nooit vergeten! Oh ja en het meest genante, de nachtmerrie was dat ik mijn baas met twee flessen wijn op een berichtje op facebook stuurde, waar heel veel rare dingen instonden, en dat hij mij de volgende dag wilde spreken en zei dat ie het heel raar vond dat ik hem een berichtje stuur en ook dat ie het een heel raar berichtje vond. Dat vind ik het ergste aan mij verslaving. De schaamte. Dat je zulke rare dingen doet die je anders nooit had gedaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ok ik doe ook mee...

- Op de fiets naar huis en thuis aangekomen vergeten af te stappen dus omkukelen. Volgende ochtend naar ziekenhuis, knie letsel.

- Werkborrel, blijven hangen, laatste trein gemist, alleen met mn alcoholist vriendje achterblijven en de eerste trein nemen. Enorme ravage achter gelaten, vonden ze niet zo leuk, streng over aangesproken ai

- Kroeg eind van de straat. te bezopen om te lopen, taxi bellen, taximan staat voor mn neus en ik scheld em helemaal verrot voor viespeuk oud mannetje wat moet je nou want ik was vergeten dat ik een taxi had gebeld..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan een draad vullen, maar hierbij wat highlights from te past:

-Bedrijfsfeest, thema western, was een mechanische rodeo stier, halve stripact uitgevoerd (in het net, geen bloot). Mannelijke collega's sindsdien fan, vrouwelijke wat minder. Werk er inmiddels niet meer, goddank.

-Valpartijen? Een selectie.

1 Val uit bed (hoogslaper), hersenschudding

2 Val van fiets 1, lanceerde mezelf van fiets op oversteek snelweg, bijna onder een auto, knie stuk en gekneusd

3 Val van fiets 2, zat achterop en achterover gekukeld, enkel gekneusd, bult op hoofd

4 Val van trap, blauw achterwerk

-Borrel met collega's waarvan ik een collega een nuf vond. Dat wist zij einde avond dus ook, heb 'r uitgemaakt voor Hockytrut en haarfijn uitgelegd waarom ze niet aan de man kwam. Collega huilend uit kroeg gelopen. Inmiddels is zij 1 van mijn beste vriendinnen, dus uiteindelijk is er iets moois uit voortgekomen.

-Kennen jullie die van een vrouw die spontaan een kroeg inliep en een leuke avond had?

Ik ook niet want dat ben ik dus vergeten. Mijn nek zat de dag er na alleen onder de zuigzoenen en had een onbekend telefoonnummer in mijn zak....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn aandeel ook maar even:

- Vallen? Ja, ook hier genoeg helaas. Een paar voorbeelden:

1 Om 5 uur 's nachts samen met een leuke dame terug naar huis fietsen vanuit de kroeg.

Echter was ik te zat om überhaupt nog iets te ondernemen en fietste ik tegen haar aan.

Gevolg: mijn hele voorhoofd lag open en had een flinke snee boven me wenkbrauw. Zij gelukkig niks noemenswaardig.

2 "Stoer" in gezelschap van vrienden pure vodka atten en uiteindelijk viel ik op de grond tegen een krat bier met me hoofd.

Schade: gat in me kop en een merkwaardige pijn in me armen wat een aantal weken geduurd heeft.

3 Na een gezellig feestje terug naar huis lopen. Ondertussen een aantal keren gevallen en uiteindelijk werd ik op een kerkhof wakker (!??).

- Solitair drinken icm. hevige depressieve gevoelens, waarna ik meerdere keren in het ziekenhuis ben beland door genante zelfmoordpogingen.

- In sociale situaties weleens met de 'verkeerde' in bed beland. Gevolg: een zeer vreemde emotie de volgende dag bij het ontwaken.

- Hee ik heb een biertje op, laat ik eens mensen gaan bellen die ik nuchter nooit zou bellen.

De volgende dag staat de telefoon vol berichten en niet altijd de meest positieve.

- Helaas in de roes weleens gedacht dat ik een stoute jongen zou zijn. Hier en daar andermans spulletjes slopen en daarbij het idee dat niemand mij door zou hebben.

Gevolg: de volgende dag meneer agent voor de deur en verontwaardigde blikken van mijn ouders.

Jammer genoeg kan het lijstje zo nog wel even aangevuld worden. Vandaag drink ik maar niet. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anton :heart:

De koffie zit op mn beeldscherm en de tranen rollen over mn wangen.

Ik mag er om lachen, he? Hoe triest ook, ik zie er wel de (inkt-zwarte) humor van in.

Wakker worden op een kerkhof????

En dat bellen: Het is zo herkenbaar.

Idd vandaag drinken we maar niet. Liever eigenlijk nooit meer:)

Bedankt voor het delen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hahahaha dat baldadige ja.... dat heb ik ook weleens gedaan.

een hele avond op het balkon zitten te slempen en dan vanalles over de reling gooien: eerst kleine dingetjes zoals dopjes en metaaltjes van blikjes. Daarna de blikjes zelf en vervolgens flessen. En als laatste een kapotte tuinstoel..... hup zo de gezamenlijke keurig aangeharkte binnentuin in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja ik herken hier ook veel in.

Vaak bellen en sms en naar mensen die je eigenlijk nooit meer spreekt en ze lastig vallen.

Zodat ze mij dus uiteindelijk nooit meer belden.

En na het uitgaan bij verschillende mensen in de buurt belletje trekken.

In de gang in slaap vallen en sóchtends gebroken wakker worden. Met mijn jas en schoenen en alles nog aan.

In de periodes zonder vriend steeds maar weer naast een ander wakker worden en vaak niet eens meer weten hoe de persoon in kwestie heet en hem zo snel mogelijk het huis uit wens omdat ie niet om aan te zien is.

En dan achteraf die spijt, dat is nog het allerergste.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Emanuel,

Je mag er om lachen hoor, dat doe ik zelf ook.

Zoals ik al bij Anton schreef, ik zie er de inktzwarte humor maar van in.

Het is allemaal zo genant dat ik het niet kan en wil vergeten want het houdt me mijn mijn voornemen om daar niet in terug te vallen.

@Jootje,

De schaamte maakt dat ik het niet vergeet, er om kunnen lachen maakt het dragelijk voor me. We zijn niet ons dronken alter ego, zo zie ik het maar. Nuchter doe je dat soort achterlijke en vaak gevaarlijke dingen niet :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 10 years later...

Dus ja, ik ben herstart bij mn oude werkgever... En net aangenomen in een nieuwe functie, wegens potentie maar voornamelijk ook door mijn goede motivatie ect.... 

Mensen hebben een beeld van mij, stil en verlegen ofzo.... Tja, daar is dan ook een heel goede reden voor want ik zeg soms de meest ongepaste dingen, te eerlijk, te veel, te direct ect. Geen filter en geen grens, het is altijd alles of niks....en gewoontjes staat niet in mijn vocabulair. 

Maar op het kerstfeest heb ik me volledig laten gaan :mellow:.... Want ik drink eigenlijk nooit , ik werk en heb een kind. En een avondje weg zit er voor mij vaak niet in als alleenstaande moeder. Dus als ik dan drink dan drink ik goed.... En aangezien ik heel erg adhd ( en volgens mij ook autisme) heb voel ik me eigen grenzen gewoon helemaal niet. Ik word ook niet dronken , tot aan t punt waar elk normaal mens in coma zou raken ....strontlazerus... 

Daarbij moet ik mij mentaal voorbereiden op zo'n avond want t vraagt enorm veel van me. Zeker omdat ik op sociaal/communicatief gebied gewoon wat appart ben en niet voeg met de rest. 

En dat nog na de speech over hoe blij ze waren dat ik weer terug was :huh:-_-. Ik heb op de bank gelegen in de karaoke ruimte met mn blote voeten.... En heel hard Bravo!!! Geroepen naar iedereen die zong ... En daarna ook nog heel lang met mn handen op mn oren gezeten omdat iedereen vals zong, en ik ook extreem overprikkeld was van alle geluiden en lichten :face-icon-small-shocked: ( daar ga ik zoizo al raar van doen) 

Oja, de directeur zat recht tegenover me :o:mellow: al leek ik daar op dat moment weinig moeite mee te hebben. Ik heb ook nog gezongen, of iets wat er op lijkt....:musicnote: En daarna wilde ik de microfoon niet meer teruggeven aan de eigenaar van t cafe.... Ik trok t steeds uit zn handen ,:Pk moet steeds denken aan mijn adhd coaching traject "stop :excl:, denk :huh: , doe :devil: 

Maar op de een of andere manier is

 het bij mij altijd, stop, doe denk of denk, denk, denk, denk :wacko:

Ik heb me in ieder geval erg thuis gevoeld die avond :D

En ik was enigzins toch ook wel weer trots dat ik moedig genoeg was me nog te vertonen op mn werk  ik ging dood vanbinnen :blush:

Ik heb daarna thuis ook nog geprobeerd te douchen maar dat heb ik gedaan zonder douchegordijn :lol: de hele badkamer was overstroomt. 

span widgetspan widgetpan widget

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Ik moet echt lachen om wat ik hier allemaal lees :D 

 

Zelf heb ik gelukkig vrij weinig gênante momenten op dat gebied. Dat komt omdat ik ergens al vroeg leerde vanaf een bepaald moment geen contact te zoeken met anderen onder invloed, en ik meer een in m'n eentje drinker bent. Daarbij altijd erbij geblowd, wat ervoor zorgt dat ik zelfbewuster wordt en me sneller schaam dan alleen met drank op. De wiet is wat dat betreft altijd een beetje een sociale 'beveiliger' geweest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Misschien wel het meest genante:
Ik moest een jaar of tien geleden wat afgeven bij de (destijds) baas. 
Bleef hangen op zijn verzoek om een paar goede wijntjes te proeven. Maar gezien ik zelf al twee flessen wijn thuis op had werd het me al snel te veel.
Ik heb toen zijn hele wc ondergebraakt. Beetje in de pot, grotendeels naast de pot. En ook nog in mijn broek geplast tijdens het braken. 
Misschien wel het meest beschamende moment in mijn leven. 

Heb gezegd dat ik overvallen werd door griep

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...