Roham76 Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Ik wil graag stoppen met alcohol. 2024 was een heel zwaar jaar.In april is mijn jongste dochter overleden.en zijn er nog meer traumatische dingen gebeurd.Ik was jaren nuchter.maar dit jaar ben ik toch weer gaan drinken .niet dagelijks maar wel 2 tot 3 x in de week.ik ben er klaar mee.ik wil dat de drank niet de controle over mijn leven heeft.verdercwil ik iedereen heel veel kracht wensen
OpperVaagheid Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Welkom! Alsnog gecondoleerd, dat lijkt me vreselijk. Knap dat je het toch nog zo "rustig" aan kunt doen!
Roham76 Geplaatst %s om %s Auteur Rapport Geplaatst %s om %s Dank je.tot nu toe wel maar word natuurlijk steeds moeilijker .de grenzen worden verlegd waardoor ik bang ben dat ik steeds vaker en meer ga drinken en dat wil ik absoluut niet.ik wil een leven zonder alcohol.en op een andere manier met mijn verdriet en trauma's omgaan.
herman0167 Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Welkom hier, lees en schrijf mee, je weet hoe het is nuchter te leven, haal alle positieve ervaringen daarvan terug naar boven
Bob Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Drank verdooft en lijkt daarom even opluchting te geven, maar uiteindelijk lost het niets op maar voegt het alleen nieuwe problemen toe. Dus inderdaad helemaal stoppen is het beste als je geen goede controle over de hoeveelheden hebt. Niet als straf, maar als verbetering van je leven. Succes!
Roberto Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s @Roham76, welkom op ons forum. Klinkt allemaal heel heftig. Besef dat alcohol nooit iets oplost, alleen maar tijdelijk verdoofd. Alcohol kan jouw rouwproces in de weg staan. En is ook geen middel voor traumatische ervaringen. Misschien kun je daar hulp bij zoeken? Er is vast wel een rouwcoach en/of iemand die jou kan ondersteunen bij het verwerken van traumatische ervaringen.
Claudius Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Welkom hier, het is heel wat om te verwerken, maar alchohol is niet de oplossing.
bumperjim Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s 2 uur geleden zei Roham76: Dank je.tot nu toe wel maar word natuurlijk steeds moeilijker .de grenzen worden verlegd waardoor ik bang ben dat ik steeds vaker en meer ga drinken en dat wil ik absoluut niet. Klopt, als je eenmaal stevig drinkt kan het eigenlijk alleen maar meer worden. Heb je een concreet plan om te stoppen?
Roham76 Geplaatst %s om %s Auteur Rapport Geplaatst %s om %s Geen alcohol meer halen .in 1 keer stoppen karin123 reageerde hierop 1
lady jane Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s welkom @Roham76, drank versterkt wat er onderliggend al is. Maar door het niet te uiten slaat het naar binnen en dan lijkt meer van hetzelfde makkelijker dan dwars door rouw en verdriet, pijn en ongemak heen te gaan. been there, done that, got the T-shirt (van oudfrummer BamBam hier geleerd). zonder drank krijg je ooit ook weer contact met jezelf zoalsje was voor al die drank je verdoofde. Niet makkelijk, maar het loont. Voor mij nog steeds. Voor jou ook, ooit. Laat ooit vandaag maar beginnen! Bert1953 reageerde hierop 1
Helena05 Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s @Roham76 jeetje wat heb jij iets heftigs mee moeten maken. Ik bid altijd tot God dat ik nooit voor zoiets kom te staan, als ouder je kind verliezen lijkt me het ergste op de wereld. Als moeder begrijp ik je terugval helemaal, maar herpak jezelf en lees wat alle ervaringsdeskundigen je hierboven hebben geadviseerd. Ik ben nog niet zo lang gestopt, dus ik lees nog vooral mee, maar wil je wel een hart onder de riem steken. Geef jezelf wat je verdient en dat is terugkomen bij je eigen gevoel om je rouw te kunnen verwerken. Er zal ontzettend veel pijn zitten die je nu misschien niet wil voelen, maar je zal eraan toe moeten geven om hier doorheen te komen. Je bent sterker dan je denkt en alcohol maakt je alleen maar zwak en brengt je weg van de realiteit, laat dat niet gebeuren en blijf dichtbij jezelf. Juist in deze situatie heb je dat nodig om jezelf niet te verliezen. Ik wens je alle kracht en sterkte van de wereld om hier doorheen te komen. Je kunt het.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden