Kleinevos84 Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Ik ben nieuw hier (vrouw) net 40 😅 en ben niet eerder echt actief geweest op forums, ik vind het lastig online contact te maken met lotgenoten en ben beter in 1 op 1 contact dan in groepen , ik ben al heel wat jaren aan het vechten tegen mijn alcohol probleem en ben nu sinds 1 januari weer de zoveelste poging aan het doen, het lastige is dat ik voornamelijk alleen omringd ben met familie en mezelf omringd heb met vrienden die ook stevig drinken, ik heb nu wel het contact met vrienden en zelfs beste vriend verbroken (niet alleen om het drinken) maar met familie is dat een stuk lastiger, ik ben dus op zoek naar nieuwe mensen zodat ik hopenlijk niet weer terugval in mijn oude kringen. OpperVaagheid reageerde hierop 1
Claudius Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Welkom hier. Als ik het goed begrijp sta je al een hele tijd droog? Goed zo. Als er een veranderingen zijn in sociale contacten is het steeds moeilijk. Hopelijk kunnen we wat betekenen voor jou. Blijf vooral schrijven. Kleinevos84 reageerde hierop 1
Oskar Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Welkom op het forum vlindertje. Lastig inderdaad als je omringd bent door stevige drinkers. Is je familie op de hoogte van jouw moeite met alcohol? Kleinevos84 en Tine reageerden hierop 2
lady jane Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s welkom hier kleine vos (lijkt wel een indianen koosnaampje). ook bij mij was dit mijn eerste forum, en ben geen groepsmens, maar ik ben hier toch maar mooi blijven hangen en zie deze mensen hier zoń beetje als mijn virtuele familie. soms worden hier dingen gedeeld die mijn familie nooit te horen kreeg en juist het anonieme maakt dat veilig. Dus deel en heel! We weten waar je doorheen gaat als je stopt, hoe je leven verandert en ook al is het soms zwaar, uiteindelijk flink verbetert. Soms lees je bij anderen hoe jij het voor jezelf niet wilt, en vaker hoe wel. Maar er valt hier veel te leren en te halen. Tine en Kleinevos84 reageerden hierop 2
Lonster1 Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s 10 uur geleden zei Kleinevos84: ben nu sinds 1 januari weer de zoveelste poging aan het doen Welkom Kleine Vos. Noem het geen poging, dat maakt het een groot ding. Als je zegt dat je vandaag niet drinkt, dan maakt dat de boel wat overzichtelijker. Lekker doorgaan zo! Kleinevos84 reageerde hierop 1
OpperVaagheid Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Welkom hier! Knap dat je je je toch over je groepsangst hebt heen gezet. Gooi lekker je verhaal eruit, dat heeft mij in iets meer dan een week al behoorlijk wat opgeleverd. Kleinevos84 reageerde hierop 1
Kleinevos84 Geplaatst %s om %s Auteur Rapport Geplaatst %s om %s Hey, thx allemaal voor jullie reacties :-) , Mijn familie is wel op de hoogte van mijn struggles met drank maar tot een bepaalde hoogte ik deel ook niet alles met ze, sommige hebben zelf hun eigen struggles/verslavings problemen zowel met drank als blowen, ik schrijf later verder, ben ondertussen aan het werk.
HaVr25 Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Welkom hier en goed dat je stopt. Dit is ook mijn eerste forum en ben hier ook nog niet zo lang lid. Goed dat je je hebt aangemeld hier. Samen sta je sterk(er)! Succes. 👍
Kleinevos84 Geplaatst %s om %s Auteur Rapport Geplaatst %s om %s Ik sta nu pas weer 3 weken droog (Claudius) 😅 en eind vorig jaar 2 maanden tot ik mijn hondje moest laten inslapen :,( toen weer de mist in gegaan, en jullie, zijn jullie allemaal allang gestopt ? Grappig dat je dat zegt Lady jane, Mijn forum naam is geen indianenkoosnaampje, wist niet dat dat ook daarvoor kon staan. Het is eigenlijk wel een bijzonder verhaal, ik ben zelf al zolang ik me kan herinneren bang voor vlinders, hele rare angst ik weet het haha maar zet mij dus niet in een vlindertuin, maar het bijzondere is dat ik dus een hondje geadopteerd heb uit spanje 4 jaar geleden en zij was zo bijzonder , ze had heel veel meegemaakt, veel trauma's en toch vanaf dag 1 zo lief en vertrouwde mij ondanks alle mensen die haar pijn gedaan hebben :,(, vanaf dag 1 trok ze enorm naar mij toe en had ook enorme verlatingsangst, ze was zo lief, helaas heeft ze maar 1,5 jaar echt kunnen genieten bij ons, daarna begon de aftakeling en kreeg ze enorm veel gezondheidsproblemen, uiteindelijk hebben we haar dus in moeten laten slapen maar dat was ook nog een trauma, ze heeft onnodig veel pijn geleden bij het inslapen 😢, dat maakte het verwerken heel zwaar voor mij maar om terug te komen op mijn forum naam , zij leek zelf op een kleine vos kwa uiterlijk en op haar laatste dag dat ik afscheid van haar nam zei ik dus voor de grap tegen haar als je maar niet als "vlinder" terug komt, de week na haar overlijden zat ik in de auto naar mijn werk, dit was dus in (november) en dan zie eigenlijk geen vlinders meer, opeens vloog er in de auto een vlinder (de kleine vos) voor mij langs en bleef zitten, ik deed in paniek meteen mijn raam open en de vlinder vloog rustig weg.. de dag erna zat ik met mijn moeder te lunchen in een restaurant en daar vloog uit het niks weer een vlinder en landde op mijn moeder haar hoofd, ik ben zelf vrij nuchter niet perse heel spiritueel maar dit vond ik toch wel zeer bijzonder en het voelde alsof ze me dus nog even gedag kwam zeggen, en mijn angst is ook wat afgenomen nu ik een nieuwe positieve gedachten aan haar heb bij vlinders :-). Oppervaagheid vind ik ook wel een orginele forum naam 🤣 HaVr25 👋 we gaan ervoor 💪 lady jane en Tine reageerden hierop 1 1
Claudius Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Spijt me te lezen dat je hondje zo moest lijden. Zoals je vermoed ben ik een grote hondenliefhebber. Ik ben nu 24 weken nuchter maar ik weet niet wat ik zou doen moest nu mijn hondje verliezen. Je naam is in ieder geval een totemnaam een naam die je krijgt bijvoorbeeld bij de scouts. Maar je doet het goed, slaapproblemen? Tine en Kleinevos84 reageerden hierop 2
lady jane Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Bedankt voor je verhaal Kleine Vos, wat ontroerend. Ik geloof wel in dat soort verschijningen, en de vlinder is het symbool voor bezoekjes na de dood. De Elisabeth Kubler Ross stichting heeft de vlinder ook als teken. Zij was ooit een expert in verwerkingstherapie rond sterven en rouwverwerking. Tine reageerde hierop 1
OpperVaagheid Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s (bewerkt) Bedankt voor je uitleg. En hoe mooi het dan eigenlijk kan zijn dat het beestje terug komt als je grootste angst en je daar toch een beetje mee helpt. En keep on staying sober!! Trouwens, misschien topic titel veranderen in: "Nieuw hier en niet goed wijs" dan ben je ook een beetje oppervaag %s om %s bewerkt door OpperVaagheid
Kleinevos84 Geplaatst %s om %s Auteur Rapport Geplaatst %s om %s 21 uur geleden zei Claudius: Spijt me te lezen dat je hondje zo moest lijden. Zoals je vermoed ben ik een grote hondenliefhebber. Ik ben nu 24 weken nuchter maar ik weet niet wat ik zou doen moest nu mijn hondje verliezen. Je naam is in ieder geval een totemnaam een naam die je krijgt bijvoorbeeld bij de scouts. Maar je doet het goed, slaapproblemen? Ja aan je profielfoto te zien dacht ik dat idd wel 🙂 , die onvoorwaardelijke liefde is zo speciaal, ze heeft me zelf een keer letterlijk gered dat ik alleen met haar behoorlijk bezopen van mijn ouders terug naar huis liep en gevallen ben in een steeg , ik was even weg en werd weer wakker omdat ze me likte en met haar pootjes me wakker maakte, ze gaf me de kracht toch weer op te staan, het vroor toen ook behoorlijk en ik had anders dus ook de kans gehad onderkoeld te raken, ik vind het vreselijk daaraan terug te denken, schaam me kapot, ook de blik waarmee ze me aankeek als ik dronk een bezorgde blik en alsof ze voelde hoe ongelukkig ik van binnen was maar het geeft me ook motivatie om door te gaan, de laatste maanden waren intens met haar en ben ik ook wel voor haar gestopt met drinken omdat ze gewoon veel zorg nodig had en toen ze overleden was viel ik dus in een diep zwart gat, waar ik nu dus langzaam aan gelukkig weer een beetje uit krabbel, ik hoop dat jouw hond nog lang bij je mag zijn en dat wanneer het moment komt dat je sterk genoeg bent om niet terug te vallen. Je bent goed op weg! Leuk om te weten van dat het ook een totemnaampje is, nooit op scouting gezeten. En ja ik heb al heel wat jaren last van chronische insomnia 😅 ik kan wel sochtends slapen als dat kan maar ik lig meerendeels van de nacht dus wakker , jij ook last van?
Kleinevos84 Geplaatst %s om %s Auteur Rapport Geplaatst %s om %s 14 uur geleden zei lady jane: Bedankt voor je verhaal Kleine Vos, wat ontroerend. Ik geloof wel in dat soort verschijningen, en de vlinder is het symbool voor bezoekjes na de dood. De Elisabeth Kubler Ross stichting heeft de vlinder ook als teken. Zij was ooit een expert in verwerkingstherapie rond sterven en rouwverwerking. Mooi, ja ik had me er dus nooit echt in verdiept, maar wel heel mooi en ontroerend de betekenis ervan te lezen 💖 waar staat jouw profiel naam voor zit daar nog een verhaal achter?
Kleinevos84 Geplaatst %s om %s Auteur Rapport Geplaatst %s om %s 12 uur geleden zei OpperVaagheid: Bedankt voor je uitleg. En hoe mooi het dan eigenlijk kan zijn dat het beestje terug komt als je grootste angst en je daar toch een beetje mee helpt. En keep on staying sober!! Trouwens, misschien topic titel veranderen in: "Nieuw hier en niet goed wijs" dan ben je ook een beetje oppervaag 🤣🤣🤣 die is goed, je kent me wel erg snel zeg haha mijn echte bijnaam is Maniac 🙈 wel van 20 jaar terug bedacht, jij nog andere bijnamen buiten je Oppervaagheid 🤪
Claudius Geplaatst gisteren om 03:25 Rapport Geplaatst gisteren om 03:25 3 uur geleden zei Kleinevos84: Ja aan je profielfoto te zien dacht ik dat idd wel 🙂 , die onvoorwaardelijke liefde is zo speciaal, ze heeft me zelf een keer letterlijk gered dat ik alleen met haar behoorlijk bezopen van mijn ouders terug naar huis liep en gevallen ben in een steeg , ik was even weg en werd weer wakker omdat ze me likte en met haar pootjes me wakker maakte, ze gaf me de kracht toch weer op te staan, het vroor toen ook behoorlijk en ik had anders dus ook de kans gehad onderkoeld te raken, ik vind het vreselijk daaraan terug te denken, schaam me kapot, ook de blik waarmee ze me aankeek als ik dronk een bezorgde blik en alsof ze voelde hoe ongelukkig ik van binnen was maar het geeft me ook motivatie om door te gaan, de laatste maanden waren intens met haar en ben ik ook wel voor haar gestopt met drinken omdat ze gewoon veel zorg nodig had en toen ze overleden was viel ik dus in een diep zwart gat, waar ik nu dus langzaam aan gelukkig weer een beetje uit krabbel, ik hoop dat jouw hond nog lang bij je mag zijn en dat wanneer het moment komt dat je sterk genoeg bent om niet terug te vallen. Je bent goed op weg! Leuk om te weten van dat het ook een totemnaampje is, nooit op scouting gezeten. En ja ik heb al heel wat jaren last van chronische insomnia 😅 ik kan wel sochtends slapen als dat kan maar ik lig meerendeels van de nacht dus wakker , jij ook last van? Ja ik heb slaapproblemen. Ik word vooral te dikwijls wakker. Ik ben spijtig genoeg dikwijls zo dronken geweest dat ik viel. Eenmaal kon ik niet meer recht. Het bewustzijn moet ik ook eens effe kwijt zijn geweest zijn, want mijn hondje zat helemaal onder het bloed. Mijn bloed, ik moet toen ergens met mijn hoofd tegen gevallen zijn. Ik ben toen niet naar een arts of zo geweest, ik wou niet dat iemand het wist dat ik gevallen was. Ik had wel veel moeite om het bloed allemaal op te kuisen. Ik wou toen ook niet dat anderen het wisten dat ik weer eens gedronken had.
lady jane Geplaatst 19 uur geleden Rapport Geplaatst 19 uur geleden 8 uur geleden zei Kleinevos84: waar staat jouw profiel naam voor zit daar nog een verhaal achter? nee hoor, ik startte hier ooit als Jane4 en toen ging het forum reorganiseren. Ik was dol op het nr lady jane van de Rolling Stones en ben toen van naam veranderd.
Kleinevos84 Geplaatst 17 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 17 uur geleden 7 uur geleden zei Claudius: Ja ik heb slaapproblemen. Ik word vooral te dikwijls wakker. Ik ben spijtig genoeg dikwijls zo dronken geweest dat ik viel. Eenmaal kon ik niet meer recht. Het bewustzijn moet ik ook eens effe kwijt zijn geweest zijn, want mijn hondje zat helemaal onder het bloed. Mijn bloed, ik moet toen ergens met mijn hoofd tegen gevallen zijn. Ik ben toen niet naar een arts of zo geweest, ik wou niet dat iemand het wist dat ik gevallen was. Ik had wel veel moeite om het bloed allemaal op te kuisen. Ik wou toen ook niet dat anderen het wisten dat ik weer eens gedronken had. Dat is nog heftiger, en ik kan goed begrijpen dat je niet naar een arts wilde op dat moment, ik had dan nog geluk dat ik alleen wat blauwe plekken had maar had voor mij ook zeker anders kunnen aflopen toen. Dit zijn misschien moeilijke dingen om aan terug te denken maar ik gebruik het dan nu maar als motivatie om nuchter te blijven.
Kleinevos84 Geplaatst 17 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 17 uur geleden 2 uur geleden zei lady jane: nee hoor, ik startte hier ooit als Jane4 en toen ging het forum reorganiseren. Ik was dol op het nr lady jane van de Rolling Stones en ben toen van naam veranderd. Leuk 🙂
OpperVaagheid Geplaatst 12 uur geleden Rapport Geplaatst 12 uur geleden 15 uur geleden zei Kleinevos84: 🤣🤣🤣 die is goed, je kent me wel erg snel zeg haha mijn echte bijnaam is Maniac 🙈 wel van 20 jaar terug bedacht, jij nog andere bijnamen buiten je Oppervaagheid 🤪 Jazekers. Vroeger drokz, maar nu niet meer. Tegenwoordig is het OpperVaagheid of Onderkoffer.
Kleinevos84 Geplaatst 3 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 3 uur geleden 9 uur geleden zei OpperVaagheid: Jazekers. Vroeger drokz, maar nu niet meer. Tegenwoordig is het OpperVaagheid of Onderkoffer. Was je een gabber vroeger😜 ..Onderkoffer 😂
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden