bumperjim Geplaatst gisteren om 05:21 Rapport Share Geplaatst gisteren om 05:21 (bewerkt) Ach so! Ein Widerstands-Drama. Prachtige Darstellung. Ik kom net van de Duitse Wikipedia. Matthias Schmidt vom Stern meint, dass Dresen ein „redlicher, empathischer Film“ gelungen sei, der von seiner Hauptdarstellerin Liv Lisa Fries „intensiv gespielt“ sei. Und doch „frage man sich, was Dresen eigentlich Neues zu erzählen habe? Nur die Liebe zählt? Nicht alle Nazis waren Monster?“, da Dresen bei der Verhaftung und im Gefängnis Hilde Coppi immer wieder auf „Spuren von Menschlichkeit“ treffen lasse. Der Film wirke vielleicht auch deshalb „etwas unbestimmt“. Dat dan weer wel. Ik vind altijd dat als een Duitser zoiets schrijft, dan is er nooit een speld tussen te krijgen. Want alle naamvallen kloppen 😬 gisteren om 05:25 bewerkt door bumperjim Bob en Etty reageerden hierop 1 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Etty Geplaatst gisteren om 08:34 Rapport Share Geplaatst gisteren om 08:34 Ik kijk een film het liefst zo onbevangen mogelijk. Ik wil wel even weten waar het over gaat, of welk genre, en hoeveel sterren. Vooral omdat er zoveel keus is en ik uit ervaring weet dat het meestal klopt met hoeveel sterren ik de film zou geven. Maar ik probeer weg te blijven van de analyses, het ophemelen of het neersabelen voordat ik de film heb gezien. Ook trailers zie ik het liefst niet. Sinds ik het zo doe, ervaar ik een film echt anders, niet alvast voorgekauwd. Het is als het ontmoeten van een nieuwe collega, zonder dat je al all roddels hebt gehoord.   Wendy75 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst gisteren om 10:09 Rapport Share Geplaatst gisteren om 10:09 1 uur geleden zei Etty: Ik kijk een film het liefst zo onbevangen mogelijk. Ik wil wel even weten waar het over gaat, of welk genre, en hoeveel sterren. Vooral omdat er zoveel keus is en ik uit ervaring weet dat het meestal klopt met hoeveel sterren ik de film zou geven. Maar ik probeer weg te blijven van de analyses, het ophemelen of het neersabelen voordat ik de film heb gezien. Ook trailers zie ik het liefst niet. Sinds ik het zo doe, ervaar ik een film echt anders, niet alvast voorgekauwd. Het is als het ontmoeten van een nieuwe collega, zonder dat je al all roddels hebt gehoord.   Ja trailers zijn vaak een soort "best of", dan voelt de rest vd film als vulmateriaal. Heb ik eigenlijk al geen zin meer om het uit te zitten. Het leukste vind ik een sneak preview, dat je echt geen idee hebt wat het is, dan zit je echt geconcentreerd te kijken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst gisteren om 10:17 Rapport Share Geplaatst gisteren om 10:17 (bewerkt) Ik heb van veel franse films alleen de trailer gezien. In een franse film gebeurt meestal weinig (met als absolute dieptepunt de cultfilm Le Dîner des Cons waar alle fransen uit kunnen citeren), er worden alleen ongeveer 30-40 grappen gemaakt. Als je dan de trailer kijkt dan komen de 10 beste daarvan in hoog tempo voorbij. Als je de hele film gaat bekijken dan komen ze allemaal voorbij, in een slakkegangetje. Het interessante daarvan ontgaat mij. Ik kijk eigenlijk heel weinig films 🫤  gisteren om 10:18 bewerkt door bumperjim Etty reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Etty Geplaatst 8 uur geleden Rapport Share Geplaatst 8 uur geleden Soms gooien ze ook de chronologie door elkaar in een trailer. Dan denk je bijv. dat een vrouw voor zichzelf kiest nadat ze wordt besodemieterd door haar man, maar in de film blijkt dat ze door iedereen wordt achtergelaten en dan noodgedongen iets moet doen met die 'vrijheid'. Dan kijk je minstens drie kwartier op het verkeerde been. Ik kijk ongeveer twee films per week, de meeste in het fllmhuis. Nu op loopafstand, heerlijjk.  Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 8 uur geleden Rapport Share Geplaatst 8 uur geleden Gisteren naar de ontroerende film Birds geweest. In de grauwe dagen vind ik het heerlijk om naar de film te gaan. Even door weer en wind om vervolgens weg te reizen naar andermans wereld. Een boek in een paar uur met vaak prachtige beelden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden