Spring naar bijdragen

Detox


Jurie

Aanbevolen berichten

Dag allemaal,

Ik heb al langer een alcoholprobleem. Tot twee jaar geleden was ik een 'stevige innmer' maar kon ik gemakkelijk enkele maanden achter elkaar zonder. Inmiddels eigenlijk geen dag.

Mijn onderliggend probleem heeft vooral van doen met traumata en het is de bedoeling dat dit ook aandacht gaat krijgen, maar daarvoor moet ik wel eerst echt 100% alcoholvrij zijn. Wat vanaf morgen het geval zal zijn want dan begint mijn detox (Tactus, Enschede). Aan de ene kant kijk ik ernaar uit, anderzijds zie ik er heel erg tegenop. Tegen het trek hebben maar niet drinken. Tegen de afwezigheid van mijn allerbeste vriend die er altijd is en nooit vragen stelt. Tegen wat abstinentie met mijn emoties gaat doen. Tegen de nachten die mijn grootste vijanden kunnen zijn. Ik ga het zien....

Groet,

Jurie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

welkom Jurie
de mens die lijdt het meest
door het lijden dat hij vreest
dat nimmer op komt dagen
zo krijgt hij méér te dragen
dan hij te dragen kreeg

die allerbeste vriend van jou
is je vijand geworden inmiddels
maar die je pas los laat
als jij hem definitief de deur wijst

succes, na de detox (die ook mee kan vallen!)
ga je oogsten. er gingen je hier velen voor
dus ook jij kan dit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom op het forum! Hier schrijven en meelezen heeft mij heel erg geholpen in het stoppen met alcohol, ik verwacht dat jij er ook baat bij gaat hebben. Blijf je schrijven? Dat kan op je eigen draadje en je kan je ook melden op het dagdraad, een soort virtuele huiskamer waar je elke dag opnieuw kan uitspreken dat je die dag niet gaat drinken.

Stoppen met alcohol is het grootste geschenk wat ik mijzelf heb kunnen geven. Hopelijk ga je dat ook snel ervaren!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Intussen 7 dagen droog; aanvankelijk m.b.v. medicatie (diazepam) en nu zonder.
Valt vies tegen: voortdurend afleiding zoeken (tv kijken hoort daar niet bij want lukt niet), t/m rondwandeling door het centrum van Hengelo om 02:30 (doordeweeks heel rustig op straat rond die tijd), planten water geven om 24:00 en ander gedoe. Enfin, zo lang 't maar werkt.
Moeilijkste is tussen 19:00 en 21:00, dan begon ik doorgaans. Eerst met het sterkere spul, later wijn maar soms ook een combi. Nu mineraalwater-met-prik & kilo's citroenen en Yogi tee met handenvol steranijs. Ook hier: enfin, zo lang 't maar werkt.
De nacht was altijd mijn vriend maar is nu m'n vijand omdat herinneringen enz. zich nu veel heviger presenteren dan eerder. "Zo min mogelijk van aan trekken." is gemakkelijker gezegd dan gedaan wanneer ze je tot op het toilet volgen (bij wijze van spreken).
Anyhow. Hopelijk kan ik morgenochtend dag 8 afvinken...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...