Jurie Geplaatst 11 augustus Rapport Share Geplaatst 11 augustus Dag allemaal, Ik heb al langer een alcoholprobleem. Tot twee jaar geleden was ik een 'stevige innmer' maar kon ik gemakkelijk enkele maanden achter elkaar zonder. Inmiddels eigenlijk geen dag. Mijn onderliggend probleem heeft vooral van doen met traumata en het is de bedoeling dat dit ook aandacht gaat krijgen, maar daarvoor moet ik wel eerst echt 100% alcoholvrij zijn. Wat vanaf morgen het geval zal zijn want dan begint mijn detox (Tactus, Enschede). Aan de ene kant kijk ik ernaar uit, anderzijds zie ik er heel erg tegenop. Tegen het trek hebben maar niet drinken. Tegen de afwezigheid van mijn allerbeste vriend die er altijd is en nooit vragen stelt. Tegen wat abstinentie met mijn emoties gaat doen. Tegen de nachten die mijn grootste vijanden kunnen zijn. Ik ga het zien.... Groet, Jurie Marissa, Fonny en Tine reageerden hierop 3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rosee Geplaatst 11 augustus Rapport Share Geplaatst 11 augustus Welkom en succes! En die angstgedachten komen en gaan. Zo min mogelijk van aan trekken. Maja en Tine reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 11 augustus Rapport Share Geplaatst 11 augustus welkom Jurie de mens die lijdt het meest door het lijden dat hij vreest dat nimmer op komt dagen zo krijgt hij méér te dragen dan hij te dragen kreeg die allerbeste vriend van jou is je vijand geworden inmiddels maar die je pas los laat als jij hem definitief de deur wijst succes, na de detox (die ook mee kan vallen!) ga je oogsten. er gingen je hier velen voor dus ook jij kan dit. Maja, Tine, Jurie en 1 andere reageerden hierop 4 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 12 augustus Rapport Share Geplaatst 12 augustus Ik heb geloof ik nog niemand hier ontmoet die spijt had van detoxen 😁 wel van het feit dat ze het niet veel eerder hadden gedaan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JamesM Geplaatst 12 augustus Rapport Share Geplaatst 12 augustus Welkom op het forum! Hier schrijven en meelezen heeft mij heel erg geholpen in het stoppen met alcohol, ik verwacht dat jij er ook baat bij gaat hebben. Blijf je schrijven? Dat kan op je eigen draadje en je kan je ook melden op het dagdraad, een soort virtuele huiskamer waar je elke dag opnieuw kan uitspreken dat je die dag niet gaat drinken. Stoppen met alcohol is het grootste geschenk wat ik mijzelf heb kunnen geven. Hopelijk ga je dat ook snel ervaren! lady jane reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jurie Geplaatst 19 augustus Auteur Rapport Share Geplaatst 19 augustus Intussen 7 dagen droog; aanvankelijk m.b.v. medicatie (diazepam) en nu zonder. Valt vies tegen: voortdurend afleiding zoeken (tv kijken hoort daar niet bij want lukt niet), t/m rondwandeling door het centrum van Hengelo om 02:30 (doordeweeks heel rustig op straat rond die tijd), planten water geven om 24:00 en ander gedoe. Enfin, zo lang 't maar werkt. Moeilijkste is tussen 19:00 en 21:00, dan begon ik doorgaans. Eerst met het sterkere spul, later wijn maar soms ook een combi. Nu mineraalwater-met-prik & kilo's citroenen en Yogi tee met handenvol steranijs. Ook hier: enfin, zo lang 't maar werkt. De nacht was altijd mijn vriend maar is nu m'n vijand omdat herinneringen enz. zich nu veel heviger presenteren dan eerder. "Zo min mogelijk van aan trekken." is gemakkelijker gezegd dan gedaan wanneer ze je tot op het toilet volgen (bij wijze van spreken). Anyhow. Hopelijk kan ik morgenochtend dag 8 afvinken... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 19 augustus Rapport Share Geplaatst 19 augustus Houd vol @Jurie, dan hoeft dit maar één keer, en het wordt echt makkelijker en het oogsten komt ook nog. eerste date met jezelf na een nuchtere week, dat verdient een bloemetje. Tine reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tine Geplaatst 19 augustus Rapport Share Geplaatst 19 augustus Topper!!!!!!🥰 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jurie Geplaatst 19 augustus Auteur Rapport Share Geplaatst 19 augustus Dank je, @lady jane! Ik heb ze schuin afgesneden en met een beetje Pokon in 't water gezet... lady jane reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 20 augustus Rapport Share Geplaatst 20 augustus Als het simpel was om eraf te raken dan heette het geen drug 😁 Sterkte! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden