Spring naar bijdragen

Vrijdag 26 juli 2024


Aanbevolen berichten

Terug in het zuiden, strakblauwe lucht. Leuk geweest gisteren met lifters in de auto, doe ik altijd als ik alleen een lange afstand moet rijden. Altijd interessante ontmoetingen. Gepraat over elementaire deeltjes. Niet dat ik daar veel van weet maar toch 😁

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben eigenlijk nooit ziek maar in juni was ik 2 weken grieperig en uitgeput en nu alweer. Wel vakantiewissels vandaag en morgen, ik ga er maar een beetje met de pet naar gooien denk ik.

Hopelijk zijn jullie allemaal fris en fruitig en hebben jullie een mooie dag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen @Yana, ellendig dat je niet in orde bent net bij zo'n wissel.
Ik hoop dat je snel weer opknapt hoor. 
Ik ben redelijk fris en fruitig, wel een beetje stramme ledematen, heb gisteren een beetje te veel gedaan in de tuin. 
En zoals het er nu naar uitziet wordt het een binnendagje, het spettert hier. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, ik vind hem best leuk, maar het is absoluut geen keurig onderhouden tuintje met strakke lijnen en zonder onkruid hoor. 
Veel spul groeit tegen de klippen op... maar helaas worden veel bloemen door de slakken opgegeten.
En de hortensias hebben aardig te lijden gehad van de veel te felle zon én de enorme stortregens. 
We hebben een prieel en daar ben ik gisteren behoorlijk aan het schoonmaken geweest, heb een oud salontafeltje wat daar staat geschuurd, 
en ach, zo alles bij elkaar ziet het er gewoon heel gezellig en groen uit. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je er zelf zo veel aan doet en aan gedaan hebt jarenlang, dan wordt het vanzelf een paradijsje, ook al is het misschien niet groot of hoe dan ook niet perfekt. Dan gaat het ook om tevredenheid met wat je gecreëerd hebt ipv altijd maar mooier willen. 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Groen is het hier ook, het is ongelofelijk hoeveel moeite het kost om de natuur een beetje in bedwang te houden. Wij hadden altijd een mannetje die ons helpt om de hagen her en der te kortwieken maar die heeft zich dit jaar nog niet laten zien. Kilometers haag heb ik al gesnoeid, sommige stukken met de kettingzaag omdat er met een snoeiding niet meer doorheen te komen was. En wat doe je dan met al dat gesnoeide groen? Vroeger stak ik het in de fik maar dat is milieutechnisch nu onverantwoord. Zelfs composteren schijnt nog een hoop CO2 op te leveren. Het is wonderlijk om mens te zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

precies, zo denk ik er ook over. zeker in de natuur is bijna alles mooi,
ook al heet het onkruid. Maarten van Rossum zei daar gisteren nog iets over.
Mijn huis is voor anderen een puinzooi, maar het is mijn rommel/zooi en ik
voel me er thuis in. Bevrijd van verplichtingen, voel ik me rijk met 3 fietsen in
de woonkamer haha. En het is erg praktisch zo voor mij. En wat een ander daar van vindt,
mag ie houden of naar het politiebureau brengen (Bambam thnx nog voor deze).
Krijg ik visite dat gaan ze echt tijdelijk even elders heen meestal, en onverwacht komen
betekent mij nemen zoals ik ben/leef. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik pleur het meestal in een hoek van de tuin waar ik weinig kom. Tussen de braamstruiken 😁 Je kan het ook met je aanhangertje naar de groencontainer brengen hier op 1,5 km. Dat is eigenlijk de koninklijke weg, kost ook nog niks in dit heerlijke land, maar tis wel weer een gedoe. 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 x een versnipperaar en aanhangwagentje aanschaffen dus?
heerlijk land idd met veel meer ruimte dan hier
en beter weer ook nog eens over het algemeen
wat een butzomer hier, ik kom om in de kwaaltjes
en ben amper aan t strand geweest dit jaar
zeur-zeur-zeur/nagnagnag
wel veel gelezen, films gekeken en gegeten haha
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nou hier is het inmiddels droog, mijn vriendinnen kunnen onder het afdakje weg
en lekker gaan volleyen in het zand nu.
En ik ga naar het zwembad fietsen en mijn slijmbeursontsteking een beetje pesten.
Moet de boel los en sterk houden en onder de pijngrens blijven van de badmeester.
word maar geen 70 mensen. of sla het over en noem het 71;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb nu ook een tuin die "gedaan" moet worden. Ik heb geen achter ingang in de tuin, alles is dicht. 

Het wordt dus de grote hoop achter in de tuin. De tuin is groot genoeg en dat is dan voor de egels en andere beestjes die dat willen een paradijs. 

Mijn vader deed dat ook zo. 

Ik hou niet zo van een aangeharkte bloementuin. Wat het nu wel is. De bloemen bloeien maar een poosje en dan ziet het er dor en verwelkt uit. 

Ik laat liever de natuur haar ding doen en dan een beetje in toom houden. Ruimte geven voor de planten die ik mooi vind en die het prettig vinden om daar te groeien. Een vriendin moppert steeds dat de bloemen in haar tuin verzuipen of dat de grond schimmelt. 

De natuur weet zelf wel wat ze wil. 

Ik hou van kruidenplanten en verschillende tinten groen. Er staat een mooie eucalyptus boom die ga ik ruimte geven. Ik wil planten en struiken die het hele jaar door groen blijven. 

Helaas heb ik ook een grote heg waar ik nog maar niet over nadenk hoe te snoeien. Missie voor volgend jaar. 

bewerkt door Woman
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...