Spring naar bijdragen

vrijdag 19 juli 2024


Aanbevolen berichten

Fijne vakantie @rapilos. Gaat dit van een bureau uit, of zijn dit gewoon goede kennissen van jullie?

Wat erg @Smaragdie om zoiets mee te maken. Lijkt me vreselijk, zo'n boze familie.

Ik neem aan dat je airco op je slaapkamer hebt? Heerlijk even rusten dus.

Onze fransman ook weer even in Nederland!

Denk dat wij beneden in de woonkamer gaan slapen, daar is het stukken koeler dan boven.

Nood breekt wetten! Morgen even wat leuks doen met m'n zoon en de kleinkids. Bijna onmogelijk om met de oudste iets te ondernemen, maar 3 zien meer dan 1. Gewoon goed in de gaten houden, want die arme prul kent geen angst. Bijna 8 jaar, ook nog een groot kind voor haar leeftijd en dan van binnen niet ouder dan anderhalf jaar en zo is dus ook haar gedrag.Met een kleine peuter, kan je nog alles uit het zicht zetten, maar zij kan dus overal bij.

Constant heeft zij 1 op 1 begeleiding nodig.

Sneu, maar het is wat het is er we moeten er mee dealen.

Ben allang blij, dat ik nu wat voor hun kan betekenen.

Allemaal extra cadeautjes, als je niet meer drinkt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan wel een boek over Nederland schrijven inmiddels. Nederland waar alles net gisteren opnieuw aangelegd is. Sommige dingen die eeuwenoud zijn niet, maar dan zijn ze wel net gisteren geverfd en met een nieuw roestvrijstalen bordje ernaast en betaald parkeren maar dan moet je wel een soort Nederlands pasje hebben dat pas sinds gisteren bestaat en jij bent de enige die het niet heeft en je kan het ook niet zomaar kopen. En dan wil je ergens tegenaan slaan maar alles is hufterproof roestvrijstaal.

Zoiets 😁

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hahaha ja bestand tegen Fransen @bumperjim nee grapje ik heb niets tegen onze stokbrood vrienden. Engels terug praten doen ze dat inmiddels al? Of zijn ze nog steeds, wat is Frans voor koppig?

Misschien zijn het eeuwenoude vooroordelen.... 

Ik heb dit weekend geen kinderen en dit is het weekend waar mijn vakantie begint (op maandag werken na).

Dit is het weekend waar ik vorig jaar dacht, 1 kratje bier op vrijdag en zaterdag en dan komen de kinderen maandagavond en blijf ik weer op de 0. Nou dat werd doordrinken tot ongeveer 12 september, toen heb ik de huisarts gebeld... Dat het niet alleen lukt.. 

De kinderen waren toen een stok achter de deur, maar de vakantie en de krat bier op vrijdagavond waren voor mij funest. 

De gedachte dat ik na 2 dagen kon stoppen... 

Goed om bij stil te staan... 

De wasmachine is zo klaar, en dan op bed. Morgen bootcampen! 

Weltrusten allen! 

Dag 152!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zonet lekker gegeten na mijn slapen wat erg goed ging. Nu baalde ik dat ik eruit moest maar als ik er eenmaal ben ben ik daar alweer overheen. Als ik eenmaal fiets is dat gevoel al weg. Ook een mooie plek om naar toe te fietsen door het bos.

Weekend lekker vrij, fijn vooruitzicht.

Fijne avond nog en welterusten voor degenen die wel kunnen slapen😁

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 19-7-2024 om 21:43 zei Freekie:

Hahaha ja bestand tegen Fransen @bumperjim nee grapje ik heb niets tegen onze stokbrood vrienden. Engels terug praten doen ze dat inmiddels al? Of zijn ze nog steeds, wat is Frans voor koppig?

Misschien zijn het eeuwenoude vooroordelen.... 

Ik heb dit weekend geen kinderen en dit is het weekend waar mijn vakantie begint (op maandag werken na).

Dit is het weekend waar ik vorig jaar dacht, 1 kratje bier op vrijdag en zaterdag en dan komen de kinderen maandagavond en blijf ik weer op de 0. Nou dat werd doordrinken tot ongeveer 12 september, toen heb ik de huisarts gebeld... Dat het niet alleen lukt.. 

De kinderen waren toen een stok achter de deur, maar de vakantie en de krat bier op vrijdagavond waren voor mij funest. 

De gedachte dat ik na 2 dagen kon stoppen... 

Goed om bij stil te staan... 

De wasmachine is zo klaar, en dan op bed. Morgen bootcampen! 

Weltrusten allen! 

Dag 152!

Haha nee hoor ze kunnen gewoon geen Engels. Mijn dochters zijn de enige Fransen die echt goed Engels spreken. OK ik overdrijf, mn vrouw spreekt ook best prima.

Het probleem is dat de tv is nagesynchroniseerd. Zelfde probleem in Duitsland. Ze hebben geen idee hoe Engels hoort te klinken. Dat plus het feit dat het Franse schoolsysteem behoorlijk schriftelijk is + nogal gauw aan de leerlingen duidelijk maakt dat het allemaal maar matig is wat ze doen, maakt dat 99% vd Fransen heel onzeker is in het Engels. Ze begrijpen het wel een beetje, maar ze zijn echt als de dood om antwoord te geven.

En dan leer je het ook niet, want je leert het door gewoon door te klooien. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...