bumperjim Geplaatst 22 mei Rapport Share Geplaatst 22 mei 2 minuten geleden zei Roberto: @Quinn, wij vallen hier allemaal wel onder een of meerdere stoornissen uit de DSM. Echt niemand uitgezonderd. Ook jij en ik niet. Praat maar voor jezelf. Een diagnose stellen is voor medici en dat gaat niet via een forum. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Smaragdie Geplaatst 22 mei Rapport Share Geplaatst 22 mei 11 minuten geleden zei Quinn: Geen idee, ik ben geen hulpverlener en dit forum en haar leden zijn geen hulpverlener. 1 van de beste opmerkingen van vandaag voor mij en zo is het ook! Quinn reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 22 mei Rapport Share Geplaatst 22 mei 5 minuten geleden zei Roberto: @Quinn, wij vallen hier allemaal wel onder een of meerdere stoornissen uit de DSM. Echt niemand uitgezonderd. Ook jij en ik niet. Wat heeft dat er nou mee te maken? Het gaat niet om stoornissen, maar over gedrag. Diagnoses zijn voor professionals, niet voor forumleden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 22 mei Rapport Share Geplaatst 22 mei Zo sprak de “salon alcoholist” Ik heb op latere leeftijd ook een vorm van autisme aangeleerd Broodnodig onbewust, bewust Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 22 mei Rapport Share Geplaatst 22 mei Wie noem je nou een salon alcoholist @Mai? Soit, koken. Later. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 22 mei Rapport Share Geplaatst 22 mei Diagnoses… Alles komt voort uit gedrag Hoe om te gaan met Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 22 mei Rapport Share Geplaatst 22 mei 1 minuut geleden zei Quinn: Wie noem je nou een salon alcoholist @Mai? Soit, koken. Later. Niemand in het bijzonder Voor wie zich aangesproken voelt Of het aangaat Fijn dat je nog lekker kan koken ook Dat houdt je in het hier en nu mooi Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 22 mei Rapport Share Geplaatst 22 mei (bewerkt) Ik las iets over dromen Ik herinner me ze als kind zijn altijd al Veelal ben ik daarom bang te gaan slapen de laatste jaren Echter volhouden tot de buuf eindelijk na elven ligt, lukt me ook niet Dan schrik ik weer wakker middenin een droom door honden, een lichtknop, de deuren En verder geblaat Ook herinner ik me dingen van voor mijn derde levensjaar Wat ook niet zou kunnen Ik weet van wel Obsessies ben ik mee bekend Eenzaamheid ook Het niet meer giegelend wakker worden Abrupt uit mijn slaap getrokken wel al hoe dan ook Ooit was het anders 22 mei bewerkt door Mai Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 22 mei Rapport Share Geplaatst 22 mei Mijn mam wist het Die kwam zachtjes op de rand van mijn bed zitten Totdat ik wakker werd En mijn droom kon vertellen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Smaragdie Geplaatst 22 mei Rapport Share Geplaatst 22 mei (bewerkt) 1 uur geleden zei Claudius: Ik heb zeer dikwijls voorbij het huis gereden met de fiets waar ik als veertienjarige verliefd op was , Zij was toen past tien jaar oud. Maar ze wist veel meer over seks als ik . dat bleek uit een tekening dat ze maakte. Haar oudste zus was zeer mooi en speelde voetbal Bijna nationaal . Haar een jaar oudere zusje zag mijn wel zitten . Maar ik haar niet. Ze was toen ede jongste van een groot gezin. en kwam op vakantie bij mijn buren. Blijkba&ar hadden haar ouders niet meer middelen. Ze had later een jonger broertje . Dat was de enige die kik ik mogelijk gestalkt heb . Ik reed steeds maar voorbij haar huis. op een dag zag ik haar een, jaar oudere zusje buiten. Een vroeg haar naar haar. Wat haar zusje niet niet aanstondL. Z'e was duyiudelijk verliefd op mij. Ik heb haar denk nu op Facebook uiteindelijk gevonden. en een bericht gestuurd.;, Waar ze helaas niet op geantwoord heeft. Deze ga ik wel quoten. Omdat als het anders weggehaald gaat worden door jouzelf dan slaat het hele gesprek nergens meer op. Of door de moderator en terecht. Dit hoort hier niet! Je ageert alleen maar en gaat dan nog meer over grenzen heen en niet zo een klein beetje ook. Heb het niet gemeld, anderen wel en terecht. Ik ben bevriend met jou op FB @Claudius. Jij mag mij altijd benaderen prive daar. Ik zou je met alle liefde willen helpen om jou op een goede waarschijnlijk gesloten plek te gaan zitten/opgenomen te worden. Want ik weet dat jij dit niet bent maar wel door wat jij doet en inneemt, komt deels door de drank maar ook door iets anders en dat weet jij best wel. Uiteindelijk verdien jij het niet maar je kan hier niets aandoen, de sociale sturing van een forum is niet genoeg hiervoor. Was het maar waar. Meer dan dit kan ik niet doen. Zit hier ook niet voor niets. 22 mei bewerkt door Smaragdie Aanvulling. Francoise reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 22 mei Rapport Share Geplaatst 22 mei (bewerkt) Maar middenin de nacht Schoof ik nog met bed en kast Het moest anders Kwam ze bij me Wat ben jij aan het doen Dat kunnen we morgen ook samen doen Nee mam Het moet nu Anders kan ik niet slapen En morgen weet ik het niet meer *korsakov komt ook voor bij niet alcoholisten, het is vaak een vitamine gebrek (daarom slik ik Thiamine, vit B1) 22 mei bewerkt door Mai Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ikkanhet Geplaatst 22 mei Auteur Rapport Share Geplaatst 22 mei 9 uur geleden zei rapilos: Goedemorgen allemaal, Goh, veel te vroeg wakker vanochtend (6.15) Nu word de dag wel heel erg lang Dus vroeg aan de koffie ook Hoe gaat het met @ikkanhet vandaag ? Eigenlijk best goed de hele dag wel druk en vanavond visite rapilos reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ikkanhet Geplaatst 22 mei Auteur Rapport Share Geplaatst 22 mei Behoorlijk spannend @lady jane Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Smaragdie Geplaatst 22 mei Rapport Share Geplaatst 22 mei 8 minuten geleden zei Mai: *korsakov komt ook voor bij niet alcoholisten, het is vaak een vitamine gebrek (daarom slik ik Thiamine, vit B1) Klopt van de 100 clienten/bewoners, heb ik dat 1 keer meegemaakt. Zij at al een jaar bijna niets. Aleen 2 crackers per dag. Dan kan het ook natuurlijk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ikkanhet Geplaatst 22 mei Auteur Rapport Share Geplaatst 22 mei 8 uur geleden zei Yvonne: Goeie genade, wat duurt wachten dan lang @ikkanhet, ik zag dat je een afspraak hebt staan voor 30 mei, worden dan de uitslagen van de onderzoeken besproken en ook wat men gaat doen??? Als het goed is wel dus zal mij ook benieuwen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ikkanhet Geplaatst 22 mei Auteur Rapport Share Geplaatst 22 mei Dank je @Quinn Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ikkanhet Geplaatst 22 mei Auteur Rapport Share Geplaatst 22 mei Dank je @Smaragdie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roberto Geplaatst 22 mei Rapport Share Geplaatst 22 mei (bewerkt) 51 minuten geleden zei Quinn: Wat heeft dat er nou mee te maken? Het gaat niet om stoornissen, maar over gedrag. Diagnoses zijn voor professionals, niet voor forumleden. ASS = Autisme Spectrum Stoornis. Die term heb ik niet zelf bedacht. Zo staat het in de DSM V. Meerdere mensen hier op dit forum hebben die diagnose door professionals gekregen, o.a. C. en ik zelf. Dat betekent o.a. verslavingsgevoelig. Bij veel andere forumleden hier herken ik autistische kenmerken. 22 mei bewerkt door Roberto Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Claudius Geplaatst 22 mei Rapport Share Geplaatst 22 mei 24 minuten geleden zei Smaragdie: Deze ga ik wel quoten. Omdat als het anders weggehaald gaat worden door jouzelf dan slaat het hele gesprek nergens meer op. Of door de moderator en terecht. Dit hoort hier niet! Je ageert alleen maar en gaat dan nog meer over grenzen heen en niet zo een klein beetje ook. Heb het niet gemeld, anderen wel en terecht. Ik ben bevriend met jou op FB @Claudius. Jij mag mij altijd benaderen prive daar. Ik zou je met alle liefde willen helpen om jou op een goede waarschijnlijk gesloten plek te gaan zitten/opgenomen te worden. Want ik weet dat jij dit niet bent maar wel door wat jij doet en inneemt, komt deels door de drank maar ook door iets anders en dat weet jij best wel. Uiteindelijk verdien jij het niet maar je kan hier niets aandoen, de sociale sturing van een forum is niet genoeg hiervoor. Was het maar waar. Meer dan dit kan ik niet doen. Zit hier ook niet voor niets. Waarom? Ik was toen pas maar zelf maar veertien. Je slaat de bal ver mis. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Claudius Geplaatst 22 mei Rapport Share Geplaatst 22 mei Tik log me uit. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 22 mei Rapport Share Geplaatst 22 mei 4 minuten geleden zei Roberto: ASS = Autisme Spectrum Stoornis. Die term heb ik niet zelf bedacht. Zo staat het in de DSM V. Meerdere mensen hier op dit forum hebben die diagnose door professionals gekregen, o.a. C. en ik zelf. Dat betekent o.a. verslavingsgevoelig. Bij veel andere forumleden hier herken ik autistische kenmerken. @Roberto ik weet wat ASS is. Wat jij bij anderen op het forum denkt te herkennen, kun je netjes bij jezelf houden. Jij bent hier niet degene die diagnoses stelt of behandelgesprekken voert. Mede forumleden zijn niet jouw cliënten. bumperjim en Moeps reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ikkanhet Geplaatst 22 mei Auteur Rapport Share Geplaatst 22 mei 9 uur geleden zei rapilos: Oh gadver @ikkanhet Wanneer krijg je daar een gesprek over ? Ook de 30e rapilos reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ayla89 Geplaatst 22 mei Rapport Share Geplaatst 22 mei 8 uur geleden zei bumperjim: Een ijzeren discipline is een mooi iets. Ik denk niet dat het een aangeboren ding is. Ik dat het iets is waar je zelf aan kan werken, net als een goede conditie. Na een tijdje is het geen ijzeren discipline meer (iets wat heel veel wilskracht kost) maar gewoon een gewoonte. *knip omdat het anders zo lang wordt* Dus wat van buiten ijzeren discipline lijkt, kan "van binnen" heel normaal zijn en geen enkele moeite kosten. Je moet je nooit blind staren op de schijnbare ijzeren discipline van iemand anders. Het zal zeker niet volledig aangeboren zijn. Toch geloof ik dat de één het van nature meer heeft dan de ander. Mijn man heeft dit op alle gebieden, niet op het ene gebied wel en op het andere gebied niet. Waar ik op meerdere gebieden een vrij flexibele ruggengraat heb, op zijn zachtst gezegd 😬 Qua alcohol is het natuurlijk ook de verslaving die het moeilijk maakt ongeacht of je discipline hebt, en (in reactie op Etty; dubbel quoten gaat me niet zo goed af op de telefoon): ik bedoelde zeker niet dat als het je niet lukt, je niet genoeg wilt en ren mislukking bent, maar dat voor iemand met veel discipline en geen verslaving het moeilijk te begrijpen is waarom willen soms niet genoeg is om het te laten lukken. Anyhow... vandaag is een goede dag. Ik heb een soort van verlate voorjaarsschoonmaak gedaan en kan nu voor even trots zijn op mijn opgeruimde huis. Met kinderen duurt dat over het algemeen nooit lang, dus ik geniet er maar extra van. Smaragdie reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 22 mei Rapport Share Geplaatst 22 mei Een hart 💖 voor Ikkanhet ikkanhet reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Smaragdie Geplaatst 22 mei Rapport Share Geplaatst 22 mei 4 minuten geleden zei Claudius: Waarom? Ik was toen pas maar zelf maar veertien. Je slaat de bal ver mis. En nu ben je in de 60. Jouw lange termijn geheugen doet het idd prima. Ik en meerderen zitten hier niet op te wachten. dat moet je met jouw psychiater verder gaan bespreken. Je bent nu geen 14 meer. En laatste wat ik erover tik en je mag mij benaderen want het is niet goed dit. En als jezelf dat niet eens snapt kan dit forum weinig doen. Ga je goed en je weet mij te benaderen en daar ga ik het bijhouden. Ga de keuken in, beter! bumperjim reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden