Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst
8 minuten geleden zei Mai:

*korsakov komt ook voor bij niet alcoholisten, het is vaak een vitamine gebrek (daarom slik ik Thiamine, vit B1)

Klopt van de 100 clienten/bewoners, heb ik dat 1 keer meegemaakt. Zij at al een jaar bijna niets. Aleen 2 crackers per dag. Dan kan het ook natuurlijk.

Geplaatst
8 uur geleden zei Yvonne:

Goeie genade, wat duurt wachten dan lang @ikkanhet, ik zag dat je een afspraak hebt staan voor 30 mei, worden dan de uitslagen van de onderzoeken besproken en ook wat men gaat doen??? 

Als het goed is wel dus zal mij ook benieuwen. 

Geplaatst
24 minuten geleden zei Smaragdie:

Deze ga ik wel quoten. Omdat als het anders weggehaald gaat worden door jouzelf dan slaat het hele gesprek nergens meer op. Of door de moderator en terecht. Dit hoort hier niet! Je ageert alleen maar en gaat dan nog meer over grenzen heen en niet zo een klein beetje ook. 

Heb het niet gemeld, anderen wel en terecht.

Ik ben bevriend met jou op FB @Claudius. Jij mag mij altijd benaderen prive daar. Ik zou je met alle liefde willen helpen om jou op een goede waarschijnlijk gesloten plek te gaan zitten/opgenomen te worden. Want ik weet dat jij dit niet bent maar wel door wat jij doet en inneemt, komt deels door de drank maar ook door iets anders en dat weet jij best wel. Uiteindelijk verdien jij het niet maar je kan hier niets aandoen, de sociale sturing van een forum is niet genoeg hiervoor. Was het maar waar.

Meer dan dit kan ik niet doen. Zit hier ook niet voor niets.

Waarom? Ik was toen pas maar zelf maar veertien. Je slaat de bal ver mis. 

Geplaatst
4 minuten geleden zei Roberto:

ASS = Autisme Spectrum Stoornis.
Die term heb ik niet zelf bedacht.
Zo staat het in de DSM V.

Meerdere mensen hier op dit forum hebben die diagnose door professionals gekregen, o.a. C. en ik zelf.
Dat betekent o.a. verslavingsgevoelig.

Bij veel andere forumleden hier herken ik autistische kenmerken.

@Roberto ik weet wat ASS is. Wat jij bij anderen op het forum denkt te herkennen, kun je netjes bij jezelf houden. Jij bent hier niet degene die diagnoses stelt of behandelgesprekken voert. Mede forumleden zijn niet jouw cliënten. 

Geplaatst
8 uur geleden zei bumperjim:

Een ijzeren discipline is een mooi iets. Ik denk niet dat het een aangeboren ding is. Ik dat het iets is waar je zelf aan kan werken, net als een goede conditie. Na een tijdje is het geen ijzeren discipline meer (iets wat heel veel wilskracht kost) maar gewoon een gewoonte.

*knip omdat het anders zo lang wordt* 

Dus wat van buiten ijzeren discipline lijkt, kan "van binnen" heel normaal zijn en geen enkele moeite kosten. Je moet je nooit blind staren op de schijnbare ijzeren discipline van iemand anders.

Het zal zeker niet volledig aangeboren zijn. Toch geloof ik dat de één het van nature meer heeft dan de ander. Mijn man heeft dit op alle gebieden, niet op het ene gebied wel en op het andere gebied niet. Waar ik op meerdere gebieden een vrij flexibele ruggengraat heb, op zijn zachtst gezegd 😬

Qua alcohol is het natuurlijk ook de verslaving die het moeilijk maakt ongeacht of je discipline hebt, en (in reactie op Etty; dubbel quoten gaat me niet zo goed af op de telefoon): ik bedoelde zeker niet dat als het je niet lukt, je niet genoeg wilt en ren mislukking bent, maar dat voor iemand met veel discipline en geen verslaving het moeilijk te begrijpen is waarom willen soms niet genoeg is om het te laten lukken. 

Anyhow... vandaag is een goede dag. Ik heb een soort van verlate voorjaarsschoonmaak gedaan en kan nu voor even trots zijn op mijn opgeruimde huis. Met kinderen duurt dat over het algemeen nooit lang, dus ik geniet er maar extra van. 

Geplaatst
4 minuten geleden zei Claudius:

Waarom? Ik was toen pas maar zelf maar veertien. Je slaat de bal ver mis. 

En nu ben je in de 60. Jouw lange termijn geheugen doet het idd prima. Ik en meerderen zitten hier niet op te wachten. dat moet je met jouw psychiater verder gaan bespreken. Je bent nu geen 14 meer. En laatste wat ik erover tik en je mag mij benaderen want het is niet goed dit. En als jezelf dat niet eens snapt kan dit forum weinig doen. Ga je goed en je weet mij te benaderen en daar ga ik het bijhouden. 

Ga de keuken in, beter!

Geplaatst (bewerkt)

Met mijn zoon heb ik nog sporadisch app-contact

’t is een echte

Heb ze beide al vroeg moeten verlaten

Vanuit liefde

Gelukkig nog goede basis mee gegeven

hij noemt

”De leven”

En geniet met volle teugen 

Ik vermoed mijn dochter op Bonaire ook

Dat is toch wat ik wou 

Ik zie ze graag gelukkig

Mis ze

Laten..

bewerkt door Mai
Geplaatst
29 minuten geleden zei Smaragdie:

Klopt van de 100 clienten/bewoners, heb ik dat 1 keer meegemaakt. Zij at al een jaar bijna niets. Aleen 2 crackers per dag. Dan kan het ook natuurlijk.

Die ben ik gisteren vergeten te halen..

Geplaatst
7 minuten geleden zei Roberto:

@Quinn, wat ik bij andere forumleden herken is de overprikkeling of onderprikkeling wat tot alcoholgebruik kan leiden, nothing more then that.

Dat is wat anders dan DSM

Waar ik een broertje dood aan heb

Maar ik zit weer in de molen…

Geplaatst

@Roberto natuurlijk joh. Je zegt dit:

12 minuten geleden zei Roberto:

@Quinn, wat ik bij andere forumleden herken is de overprikkeling of onderprikkeling wat tot alcoholgebruik kan leiden, nothing more then that.

Maar even eerder zei je dit:

23 minuten geleden zei Roberto:

ASS = Autisme Spectrum Stoornis.
Die term heb ik niet zelf bedacht.
Zo staat het in de DSM V.

Meerdere mensen hier op dit forum hebben die diagnose door professionals gekregen, o.a. C. en ik zelf.
Dat betekent o.a. verslavingsgevoelig.

Bij veel andere forumleden hier herken ik autistische kenmerken.

Dus nogmaals, en dan spreek ik puur voor mezelf, bespaar me jouw amateuristische diagnoses en veronderstellingen.

Geplaatst (bewerkt)

Ik dacht me niet meer in te loggen. Hoe kan nu als een veertienjarige  verliefdheid een probleem zijn? Dan zit ik inderdaad een op  een verkeerd forum. 

bewerkt door Claudius
Geplaatst

Tuurlijk doet het pijn @Mai maar je hebt hen wel gebracht waar ze kunnen zijn nu, had nooit zonder jou gekund. Weet ik wel zeker, althans dat hoop ik. Mooie sterke mensen/individuen zijn het geworden. Reden om door te blijven gaan. Jij blijft altijd hun mams, no matter what. Zo slim zijn ze wel schat ik in en zij genieten en denken ook na. Niet altijd leuk misschien maar denk het wel eigenlijk. Genoeg om voor door te gaan jij en te vechten. 

Geplaatst (bewerkt)
6 minuten geleden zei Mai:

Ik denk dat ik Claudius wel snap

Ik ook maar niet de uitlatingen op een openbaar forum. Als zoveel mensen zeggen het gaat te ver, doet mij pijn wat je kan aanrichten, dan stop je gewoon maar goed. Misschien mag en kan alles. Dan zit ik mis maar wil niet dat mijn nichtjes zoiets moeten ervaren. Als mensen hun grens aangeven dan moet het gewoon kappen op een ADB forum maar goed zo denk ik erover, is niet aan mij meer.

Mij maakte het helaas wel woedend, zal aan mij liggen dan.

bewerkt door Smaragdie
Tikfout, toevoeging t
Geplaatst (bewerkt)

Wel als er een anonieme meldig wordt gedaan

Dan is het huis te klein

Het kabouterhuis

-destampendekabouter-

bewerkt door Mai

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...