Spring naar bijdragen

Pact...

Aanbevolen berichten

Hallo lieve pacters:present:

Ben even niet geweest maar geen paniek: dag 5 droog alweer. Maar mijn moeder is heel ongelukkig gevallen gisteren en we hebben in het ziekenhuis gezeten, heen en weer... Volgende week donderdag wordt ze geopereerd dus ik moet de komende dagen veel hulp bieden, en ze wonen 45 km. verderop dus het is een heel gedoe, maar ik wil er wel voor mijn ouders zijn. En ja, dat moet nuchter en dat gaat ook lukken, dit is een heel goede stimulans. Hulp bieden en serieus bezig zijn.

En Sailor, ga je nog steeds goed? Vast wel want je bent een kanjer!

En RTaylor, jij ook heel erg bedankt voor je bemoedigende woorden, thanks!

Liefs, Tobbertje:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 1,8k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Dag 8 droog... druk druk druk... morgen weer naar mijn ouders en dinsdag.
donderdag wordt ze waarschijnlijk geopereerd... Radius-kop-prothese in de arm.
Heb ik ook sinds 2008 na een onfortuinlijke valpartij van de trap (en niet door de alcohol, was gewoon overdag, de collectant van de nierstichting stond voor de deur en ik was met de strijkwas bezig boven...)

Maar nu heb ik ook goed nieuws: ik heb promotie gemaakt op mijn werk! Vanaf 1 juni krijg ik een andere functie binnen het bedrijf, waar ik veel beter tot mijn recht kom, ik kan er veel meer 'mijn ei in kwijt'... na 25 jaar... eindelijk... ik ben zo blij!!! Ik had dit nooit gekregen zonder te stoppen met drinken.
Dat is me nu wel duidelijk... dus des te meer reden om ervoor te gáán! Er zijn collega's die het me niet in dank afnemen omdat ze denken dat ik met de baas heb lopen slijmen, maar dat is iets wat ik NOOIT zou doen... ze kennen me al zooooo lang... dat vond ik echt vreselijk. Gelukkig reageerden de anderen wel tof en positief. Ze gunnen het me ook. Grootste voordeel is dat ik NOOIT meer op zaterdag hoef te werken!!!! Wat een luxe na 25 jaar... Nu heb ik elke week om 15.45 u WEEKEND!!! Mijn man was ook ontzettend blij. Gisteren heb ik dus de laatste zaterdag gewerkt. Nog eentje in augustus vanwege de vakanties maar ik kan het nog steeds niet geloven... Ik werk in een bibliotheek en ga nu veel meer kantoorwerk doen plus werken in de Bibliobus, die de scholen langs gaat. Heerlijk met die kinderen allemaal, dat is echt super voor mij. Ik vond het zo leuk om met kinderen te werken, ze zijn zo lekker onbezonnen en dat vind ik geweldig. Ze vinden me ook altijd de leuke gezellige biebjuf, haha.
Niet de nuffige bieb-muts, het stereotiepe beeld van vrouw met knot.... duh... ik niet dus.:D

Al met al gaat mijn leven helemaal de goede kant op en daar moet ik nu alle voordeel uitslepen.
Er komt best verzet van collega's maar ik hou mezelf maar voor dat IK het niet bedacht heb.
Het was de directie, en zo is het ook.
Vorige week wist ik nog van niks en nu krijg ik vanaf 1 juni mijn droombaan!!

Ik ben blij! Normaal had ik allang weer een feestje gebouwd met de nodige wijn, maar nu niet.
Gewoon aan de frisdrank. Helder koppie, wel zo fijn!!

Samen staan we sterk!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wow Toppertje,
wat een fijn nieuws!
Nou als je op je werk net zo'n
doorzetter bent als met ADB worden
dan hadden ze al veel langer van jou in je nieuwe funktie
kunnen profiteren! En 25 jaar is zilver, dus daar hoort
een kado bij. Ik hoop dat je er nog lang van mag genieten
en die weekends is helemaal toppie! Gefeliciteerd meid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor jullie lieve reacties!:heart: echt hartverwarmend hoor!
Ik ga per 1 juni dus echt ander werk doen, het is geen financiële promotie maar ik ga nu wel werk doen dat veel beter bij me past. Meer op kantoor, en ik hoef veel minder lange dagen te staan en te lopen, en ik heb al zo last van mijn gewrichten dus dit is een geschenk uit de hemel. Al 25 jaar was ik altijd heel veel in de uitleendiensten, dus veel lopen, staan, mensen helpen met boeken, opruimen enz. Nu ga ik alleen nog in de Bibliiobus werken, de scholen langs dus met kinderen in die bus en dat is zoooo gezellig. Wel hectisch maar daar heb ik persoonlijk geen last van. En dan in een dorp een middag, voornamelijk voor de ouderen die niet meer naar de bieb kunnen, dus je bouwt een band op met je klanten. Dat doe ik overigens al vanaf 1 januari maar nu ga ik dus alleen nog maar met de bibliobus op pad, en ik ga waarschijnlijk ook mijn rijbewijs halen:D Tjongejonge... dat wordt me wat. Tobber in de SRV-wagen... maar dan met boeken, haha.
En verder alleen nog kantoorwerk, ik ga met nog een collega samen de nieuwe boeken zo snel mogelijk 'uitleen-klaar' maken, koppelen in het systeem, beveiligen, plastificeren, etiketten, barcodes toevoegen enz. Heel veel fröbelwerk maar dat doe ik graag.
Dus wat mijn werk betreft ziet het er echt rooskleurig uit.

Hierdoor deze week 2x een enorme trek in alcohol gehad, de dag dat het definitief was, vrijdag; stond ik in de supermarkt bij de wijn en had bijna een fles gekocht... niet gedaan.
De dag erna moest ik werken en door die hele vervelende reactie van 1 colleg: ik zou me 'er wel ingedraaid hebben" Dat was echt een steek in mijn rug. Ik hou niet van slijmen en zeker niet met mijn baas. Zij zijn met het voorstel gekomen, ik had het zelf nóóit verwacht... Dus dat was echt niet tof.
Dus op weg naar huis stond ik weer in de supermarkt bij de wijn... nu van frustratie.

maar: Toen dacht ik: door het stoppen met drinken had ik deze baan niet gekregen! Dus omdraaien en naar buiten, naar huis!!

Nu gaat het niet goed met mijn moeder, die woont 45 km. verderop en ik ga vandaag ook weer koken en wat klusjes doen bij mijn ouders. Als mijn man dadelijk terug is van het werk, dan vertrekken we.
Donderdag wordt ze geopereerd, maar ik heb er een heel akelig gevoel over, onheilspellend.
Mijn moeder is ineens heel erg aan het dementeren en de narcose zal dat nog een slag erger maken.
mijn vader is moe, bezorgd en verdrietig... Die arme schat rent de benen uit zijn lijf.
Hij is gelukkig nog vitaal met zijn 78 jaar maar toch, ik heb gisteren samen met hem boven een potje zitten janken. Arme schat.
Mijn moeder is ook een arme schat, maar zij krijgt alle aandacht en niemand ziet het stille verdriet van mijn vader, maar ík des te meer, en dat vind ik verschrikkelijk. Hij is mijn álles; hij begrijpt me altijd meteen. mijn zus heeft die band met mijn moeder, dus voor haar is het ook erg want zij ziet mama wegglijden in dementie... Heel triest allemaal.

Maar ik moet moedig blijven en met een 'vrolijk' masker dadelijk weer naar mijn ouders. Doen alsof het allemaal wel meevalt, maar ondertussen...

nou , tis toch nog een heel verhaal geworden, maar nu moet ik stoppen want ik moet nog vanalles doen voor ik ga... Tot morgen en samen staan we sterk!!

Dag 12... ja? ik ben de tel kwijt... droog.

We gaan gewoon door!

Liefs, Tobbertje:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik ben er ook weer....een klein slippertje ( denk ik) gemaakt van het weekend ivm met verjaardag van m'n kind... 6 biertjes in 2 dagen.
maaaarrrrrrr...we gaan weer verder.
merk wel dat ik me een heel stuk beter voel... nu dat gevoel nog in m'n hoofd brengen.
weet je?.....ik slaap weer door?...zonder 3 a 4x wakker te worden s'nachts

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tobbertje,

Heel veel sterkte me je moeder en knuffel je vader maar eens extra. Knap van je dat je ondanks alles niet drinkt.
Tijdens de ziekte van mijn zus (voor ze vorig jaar overleed) heb ik 3 maanden niet gedronken. Ik ben daar nu zo blij mee omdat ik veel voor heb kunnen doen en alles helder heb meegemaakt en van haar heb kunnen genieten. Dat neemt me niemand meer af. Helaas is het daarna weer een tijdje mis gegaan. Nu bijna 7 maanden weer droog en wil nooit meer terug naar af. dat wens ik jou ook toe.

:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mee eens Jane, daarom zei ik het ook;) Ik vind daarom dat voorbeeld die je in het vliegtuig krijgt zo toepasselijk. Je moet als moeder/vader altijd eerst in geval van nood het zuurstofkapje bij jezelf omdoen en dan pas bij je kind...

Tobbertje:
Is de operatie bij je moeder goed verlopen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo lieve pacters:heart:

allereerst allemaal bedankt voor de belangstelling, oppeppers, en lieve reacties; dat is echt hartverwarmend! Heel erg lief!

Net terug van het ziekenhuisbezoek; mama is weer 'boven water', maar ze praat er nu echt vreselijk naast. Ze zei dat ze de hele operatie had meegemaakt; dus wij naar de verpleegkundige om te vragen of ze soms plaatselijk verdoofd was... (wat wij ons dus echt niet voor konden stellen, want die operatie heb ik ook gehad, dat is echt timmeren en zagen...)
nee, ze had algehele narcose gehad, dus ze heeft niks gezien. Ze zij dat ik er toch bij was geweest...?!
Ze hield het maar vol, dus op een gegeven moment een ander onderwerp van gesprek gekozen.
Ze had erg veel pijn en waarschijnlijk moet ze toch nog 2 nachtjes blijven, dan kan ze zaterdag naar huis.
Ik hoop het stilletjes, dan heeft mijn vader nog even rust. Hij ging vanavond muziekprogramma's kijken die hij op DVD heeft. mijn moeder houdt daar niet van dus hij moet altijd met de koptelefoon op die dingen kijken, dus nu heeft hij het rijk eens alleen...
Ik heb hem gezegd dat hij er maar eens lekker van moet genieten, mama is in goede handen dus hij kan rustig slapen vannacht.

Maar goed, het is wat de operatie betreft allemaal goed gegaan, en zondag zijn we weer aan de beurt om te koken voor mijn ouders, maar dat doen we graag.

Nu nog even wat tv kijken, en op tijd naar bedje want om 6.15u gaat de wekker weer.
Werken tot half 6... mijn laatste lange vrijdag; voortaan is dat dan om 15.45 u weekend op vrijdag!!!
Wat een luxe... nu nog rust in mijn hoofd krijgen, voor wat betreft de boze collega's... dat schuldgevoel is niet fijn, terwijl ik er toch echt niet om gevraagd heb... Zucht...

Goed, dag 13 droog... of is het nou 2 weken... ik weet het zelf niet meer.
Maar we gaan door.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijn dat de operatie goed is verlopen Tobbertje. Jammer dat ze zo verward was, maar omdat (als ik je goed begreep) ze al wat dementerende was, was dat helaas te voorzien. Maar vaak knapt dat na een paar dagen op, hoop dus dat het beter gaat wanneer ze thuis is zaterdag. Zo wie zo is zo'n ziekenhuis een vreemde omgeving en zal ze beter floreren in haar eigen huisje vol herkenningpunten en herrinneringen. Je zult zien, daar gaat het vast veel beter. Je kunt er inderdaad maar het beste een beetje omheen praten wanneer ze van het padje is, er tegenin gaan geeft enkel nog meer onrust.

Vandaag je laatste lange werkdag en dan de vlag uit:present: En laat die collega's van je maar lekker een boom in vliegen:o Je hebt het verdient die baan! Het zijn gewoon een stelletje jaloerse guppen!
Schouders naar achteren, borsten vooruit en met big smile lekker werken vandaag!
En sterkte met je moeder:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag de laatste lange dag gewerkt... inderdaad; nu ik dat besef...
Vervelende dag was het, de bibliotheek moet van de gemeente 3 ton gaan bezuinigen, dus mijn grootste blijdschap is alweer verdwenen... Dadelijk ben ik gewend aan mijn nieuwe baan en dan kan ik na (tegen die tijd) 26 jaar nog het veld gaan ruimen... Dat mag ik toch niet hopen...

Maar ja, we wachten maar af, misschien kunnen we de gemeente nog op andere gedachten brengen door met hele sterke argumenten te komen en ludieke acties te organiseren...
Nu heb ik weekend, en mama is alweer thuis gekomen! Dat is goed nieuws, ze is in haar eigen huis toch het beste op haar plaats. Ze had geen koorts, haar bloeddruk was goed, dus mocht ze naar huis.

Maar nu is mijn man hartstikke snipper-de-SNIPverkouden dus kunnen we niet op bezoek, of in ieder geval híj niet... Dan ga ik maar alleen, ik wil toch even naar mijn ouders in het weekend.

Volgende week mijn laatste week met het oude rooster, dan een week vrij en dan begin ik met mijn nieuwe werkrooster en andere taken... Ik ga heel veel leuke uitdagingen doen. ik kijk er echt naar uit en heb er ook echt zin in. Nu maar hopen dat het zo blijft en dat de sudderende frustraties bij mijn collega's weg-ebben... Daar kan ik echt niet tegen. Normaal zou ik hierdoor alweer flink aan de fles zitten maar nu met een pot thee dadelijk de X-factor kijken:D Heerlijk!

Dag 14 droog en we gaan door! Samen staan we sterk. En ja... waar is Sailor? Gaat het nog goed met je?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi,dat leek mij als kind nou de meest mooie baan die er is,lekker rondtoeren met de bibliobus,en maar lezen!!
Hoop dat je het erg naar je zin gaat krijgen!
Hier met veel moeite en af en toe refusal nog steeds droog,ben er na ??? jaar eindelijk eens achter dat èèntje voor mij niet is weggelegd!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag 15 droog is aangebroken... ik ga zo lekker buiten in de tuin zitten, wat een prachtig weer!
Vanavond gaan we kaarten bij vrienden en dat is dan altijd weer ff moeilijk, ze zitten lekker allemaal aan het bier of wijn, en ik met mijn frisdrank... Elke keer weer een 'uitdaging' ; maar ik heb ze nu al vaak weerstaan.

Heej Sailor, ik heb dat ook; ééntje werkt voor mij ook niet, dan wil ik MEER... dus dan beter niks, toch?
Grappig dat jij mijn baan een droombaan vindt... het ís ook heel leuk hoor, maar dat lezen komt er niet van, haha. Ik lees zelfs heel weinig... en dat als 'bieb-miep'...

ik hoop dat het vervelende gevoel omtrent die opstandige collega's snel weg gaat want zo kan ik nog niet met volle teugen van mijn nieuwe baan genieten... blijft maar zo sudderen...
Gisteren kreeg ik ook weer zo'n reactie met naar huis gaan; ik wenste iedereen prettig weekend om half zes en zegt er eentje: ja, JIJ wel... IK moet morgen nog werken... (met zo'n misselijk lachje erachteraan)

ik wist niks terug te zeggen dan 'Tja..." ik klap dan meteen dicht. Verdorie, waarom moet dat nou zo, denk ik dan... zucht...

Ach ja, ik moet het proberen los te laten maar dat is verdomd moeilijk...

Maar: we gaan dóór he Sailor; we staan nog steeds lekker droog en we kunnen het!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blondie mag ik je vragen waarom je dit pact hebt afgesloten? Ik ben heel veel mensen kwijtgeraakt in de periode dat het niet goed met me ging. Ik kon ze niet meer vinden op ditjes en datjes. IK zie dat heel veel mensen graag reageren op jouw pact. Maar kunnen we ditjes en datjes dan beter niet afschaffen? Het heeft meer dan een week geduurd voordat ik er achter kwam dat ze op jouw pact zaten.:brokenheart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

even kort melden dat ik dag 1 droog ben...
Ben gisteren even helemaal door het lint gegaan... familie-omstandigheden en niet met mijn moeder want daar gaat het best goed mee. Maar ik ben deze week volledig aan het werk omdat een collega zijn schoonmoeder is overleden en dan krijg ik verwijten dat ik niet genoeg voor mijn moeder zorg... MAAR IK HEB GEEN TIJD... zo frustrerend. Mijn zus werkt niet dus die heeft álle tijd en ik word dan bestempeld als degene die zich 'eronderuit probeert te draaien" en dat is echt niet zo.
mijn man werkt deze week nachtdienst, ik kan geen kant op naast mijn werk.... en ik heb ook nog een grote hond die je niet zomaar even meeneemt overal naartoe...

En ik wil het op mijn werk goed doen omdat ik nu eindelijk vanaf 1 juni ga doen wat ik graag doe en leuk vind...

deze hele week op de bibliobus, en dat is echt heel leuk werk, hectisch maar wel leuk.
Daarom gisteren 3,5 glas wijn gedronken van pure frustratie.

Vanmorgen een kop als een emmer, maar toch werken natuurlijk. Dat was weer een reden om het te láten...

Ik begin maar weer van voren af aan.

Liefs, Tobber:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...