Spring naar bijdragen

Pact...


Aanbevolen berichten

Lieve Will,
Dat gaat over dat shit gevoel... Nu nog gewoon te vers !!!
Laat het gewoon effe over je heen komen en deel het hier, je gevoel !!!

Zo, ik ook weer terug...
En poot stijf gehouden, al hoefde ik niet eens veel moeite te doen...
Baas stelde het zelf al voor...
Zo zie je maar weer hoe veronderstellingen een eigen weg kunnen gaan leiden in je koppie;)

Therapie weer erg leerzaam...
Loop nog steeds tegen mijn perfectionisme aan, maar herken het nu in ieder geval...
Stap 1 is mijn stap 1 in mijn proces van herstel en dat kan nooit fout of onvoldoende zijn... Het hoeft niet perfect te zijn !!!
Pfff... Last is van mijn schouders gevallen en ik ben weer een stapje verder in mijn verandering en een dag wijzer:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 1,8k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

De angst voor de angst he Blondie
maar je was vastbesloten op te komen voor de tijd die je nodig hebt
en je baas ziet je ook veranderen in je voordeel en gunt je die tijd dus.
Bovendien uiteindelijk ook in belang van je werk, dus goede langetermijnspoliutiek.
Fijn he dat je nu je zo hard werkt ook beloond wordt van buitenaf!

Wil, als je je niet als shit zou voelen nu,
dan klopte er toch iets helemaal niet?
Eén voordeel; vanaf nu kan het dus alleen beter met jou;
er komt elke dag eentje bij het tellen,
en je gaat je leven nuchter aanpakken
wat het ook aan pijn, verdriet en boosheid brengt.
Misschien wel goed er nu een mediator of andere hulp bij te halen,
mijn ervaring is dat je als je zo kwetsbaar bent je ook moeilijk voor jezelf
op kunt komen. Eenb mediator kan je erbij helpen on speaking terms te blijven en toch reee zakelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen pacters,

Dag 66.
Ik neem vandaag de eerste niet !!! :D

Wat heb ik slecht geslapen zeg, dan vanavond maar wat eerder naar bed.
Ben gisteren tot middernacht bezig geweest met mijn presentatie en eigenlijk nu nog steeds niet tevreden, maar ik laat het maar...
Heb mijn beste been voorgezet en meer dan dat kan ik ook niet doen...
Ik hoef nu eenmaal niet alles perfect te doen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen medepacters,

Dag 67. Vandaag neem ik de eerste niet !!! :D

Gisteren met vlag en wimpel geslaagd voor mijn stap 1... Waar maak ik me ook zo druk over...
Ik ben goed !!!! hihihihihihihihihi...
Was dan geen echte toets, maar ik kreeg veel complimenten dat ik het zo helder en met gevoel kon verwoorden...
Had maandagavond een deel geschreven en was van plan om dinsdagochtend het 2e deel te schrijven alleen kwam toen het incident met mn doggies ertussen...
2e deel dus puur uit mijn hoofd en met mijn gevoel gedaan...
Grappig was het dat ze juist dat 2e deel supergoed vonden...
Ook kreeg ik het compliment dat ik eigenlijk er al aan toe was om stap 2 en 3 spoedig te doen, aangezien ik al veel verder ben volgens hen in het programma...
Hhahaha... En maar zeggen dat ik het rustig aan moet doen !!! ;)

Partner is gisteravond voor de eerste keer naar het familieprogramma geweest...
Hoop dat hij door gesprekken met anderen de ernst van een verslaving gaat begrijpen en beseft dat niet alleen ik verander, maar dat het in herstel zijn van mij ook effect heeft op de relatie die daardoor ook zal veranderen...

Afijn , vandaag weer therapie en ik ga mijn succes met de groep delen... Heb dr zin an

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blondie wat fijn dat je hier zo uitbegreid verslag doet steeds
ik kan me voorstellen dat het jou scherp houdt
maar voor mij is het ook fijn zo mee te kunnen leven.
Van dat fam. programma wist ik niet.
Goed dat dat er is, want idd partners en fam. moeten
ook herschikken in het nieuwe evenwicht.
De relatie verandert en als je niet mee verandert
dan wordt het extra zwaar.
en juist in deze fase heb je elkaar zo nodig.
Op naar dag 68!:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allen,

Dag 69.
Vandaag neem ik de eerste niet !!!:D

Hier nog steeds flink grieperig...
Voel me beroerd, maar ga naar therapie...
Realiseerde mij gisteren dat ik normaliter naar de drank zou hebben gegrepen, wanneer ik mij zo ziek voelde...ja, ondanks dat ik me dan zo beroerd voelde toch nog drinken om het gevoel te verdoven... Machteloos tegenover de drank dus...
Het zieke gevoel verdoven, jeah right !!! En dan nog beroerder wakker worden ?

Ben in ieder geval nu blij dat ik alleen beroerd ben van mijn griepje, dat gaat wel weer over !!!
;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen pacters,

Dag 70.
ik neem de eerste vandaag niet !!! :D

Gisteren zo beroerd geweest, daar wil ik eigenlijk niet meer aan terugdenken.
Wel naar therapie geweest en de dag eigenlijk half maar meegemaakt.
Kreeg ook te horen dat ik het in het weekend maar eens een keertje rustig aan moest doen, dus dat ga ik vandaag dan ook maar doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die Blondie!! Wat ga je goed!

Ik weet niet precies wat er was van de week, had je griep of zo, ik las niet alles.
Ik geloof ook, dat je even kalm aan moet doen meid. Is een gevoel bij mij.

Hou je rekening met je perfectionisme? Ook in jouw strevingen nu zie ik dat terugkomen.
Een enorme wil om het te goed te doen. (te)
Hoe mild ben je naar jezelf? Mag je genoeg huilen. "genoeg" bedoel ik dan hè... niet dat stipte half uurtje verdriet, maar.... jouw eigen verdiende tijd die er voor staat??!!

En hoe is je omgeving voor jou? Moet je het alleen doen, of is er steun?
Krijg je begrip en erkenning? Houdt jouw lief je vast als je het moeilijk hebt?

Ik kan niet in jouw leven kijken. Ik besef alleen ineens dat ik projecteer. Dat ik bij jou iets herken wat ik al eerder herkende... je moet en zal het goed doen. Klopt dat?

Wat de A betreft is er maar 1 weg denk ik: blijf het droog houden!
Maar daarnaast hè...!
Ik hoop voor jou dat ook het verdere proces zijn doorgang goed vindt!!
Weet dat ik vaak aan je denk en je gaat het redden, jij dondersteen!!:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen pacters,

Dag 71.
Vandaag neem ik de eerste niet !!! :D

Cathy !!!
Je legt precies de vinger op de zere plekken...

Mijn perfectionisme, de lat altijd te hoog leggen voor mijzelf en voor anderen...
Daardoor geen tijd voor mijzelf nemen...om de rust te nemen die ik op dit moment nodig heb... om eens een keer voor mijzelf te kiezen...

Verwachtingen die ik bij anderen heb en die nooit uitkomen, aangezien ik die lat voor de anderen ook zo hoog leg dat ze nooit en te nimmer aan die verwachtingen zouden kunnen voldoen...
Wat bij mij weer zorgt voor teleurstelling en ergernissen...

Daarnaast is er ook inderdaad de eenzaamheid in mijn "strijd"tegen de A (die ik mijzelf ook eigenlijk ook wel deels zelf opleg, aangezien ik niet iemand ben die snel om hulp zal vragen)
Ik krijg naar mijn gevoel weinig steun van mijn partner...
Hij begrijpt er niks van, of wil het eigenlijk niet begrijpen...
Partner is naar mijn idee zelf ook verslaafd aan cannabis en ik heb het idee dat hij niet wil begrijpen wat het is om verslaafd te zijn, omdat hij dan ook voor zichzelf zal moeten toegeven dat hij verslaafd is...
Is te confronterend voor hem...

Gelukkig heb ik inmiddels de steun van het forum, mijn pactmaatjes alhier, mijn therapie en mijn meetings bij de AA/NA waardoor ik mij wat minder eenzaam voel in mijn "strijd" maar dat is toch anders...
Kalmte om te aanvaarden wat ik niet kan veranderen...

Afijn, vandaag doe ik het rustig aan...
Lekker met een boek op de bank...

;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Dag 72
Ik neem de eerste vandaag niet !!! :D

Vandaag weer therapie, gelukkig...
Ik heb de laatste tijd toch steeds meer last van trekmomenten...
Op de een of andere manier is de euforie van het begin aan het afnemen en maakt op dit moment plaats voor zelfmedelijden...

Nu hangen er wel wat grote zorgen boven mn koppie, een groot gedeelte samenhangend en veroorzaakt in mijn drankperiode...

Financiele problemen die nu met een helder koppie duidelijk worden en die groter zijn dan ik voor ogen had...

Zorgen om mijn relatie die nu naar mijn gevoel gebasseerd is geweest op ons beider alcohol en drugsmisbruik en die nu dus een andere invulling zal krijgen doordat ik gestopt ben met drinken...
Echter zolang mijn partner nog steeds (drugs) gebruikt zal dit een zware kluif worden...
Ik kan hem niet veranderen en ik kan hem niet dwingen ook zijn verslaving onder ogen te zien, daar moet hij zelf achter komen...

Afijn, weekend natuurlijk weer geen echte tijd voor mijzelf genomen en dat breekt toch op !!!
Wanneer leer ik het nu eens... Word soms wat wanhopig van mijzelf !!!
Weet dat ik moet veranderen en ook WIL veranderen, maar trap toch iedere keer weer in dezelfde valkuilen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

"Afijn, weekend natuurlijk weer geen echte tijd voor mijzelf genomen en dat breekt toch op !!! "

Blondie, als ik het goed begrepen heb heb je afgelopen weekend dingen gedaan/geregeld die gedaan MOESTEN worden.
Dat is dan maar weg....
Ik merk zelf altijd dat als er nog werk ligt dat eigenlijk af moet en ik doe het niet, neem dan tijd voor mezelf dat dat niet werkt, het spul dat ik laat liggen hangt dan als een molensteen om mijn nek.
Dus ik denk dat je heel verstandig bent geweest.
Hou wel in de gaten dat je geen dingen op je neemt die je niet hoeft te doen... oftewel: laat je niet voor het karretje van anderen (buiten je gezin) spannen, geef daar rustig bij aan dat je daar op dit moment even geen tijd/energie/zin of wat dan ook voor hebt.
Hou vol hoor, een glas maakt het niet makkelijker ... maar dat weet jij als de beste...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Quote...
"Hou wel in de gaten dat je geen dingen op je neemt die je niet hoeft te doen... oftewel: laat je niet voor het karretje van anderen (buiten je gezin) spannen, geef daar rustig bij aan dat je daar op dit moment even geen tijd/energie/zin of wat dan ook voor hebt. "

Lieve Yvonne, mijn valkuil nu juist !!!
Heb nogal de neiging om ook binnen het gezin alles naar mij toe te trekken en mijn partner vind dat wel makkelijk... En dat moet ik loslaten !!!
Zijn verantwoording niet mijn verantwoording laten worden...
Ben gek genoeg om zijn baas te bellen dat hij ziek is !!!

Nu poot stijf gehouden en ondanks zijn smeekbede hem zelf laten bellen !!!
Weer een stapje vooruit...
Het zijn maar kleine dingen, maar dan toch... Veel kleine dingen maken veel werk...;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Blondje, dat zit in kleine dingen: beginnen met vragen aan gezinsleden om 'dit of dat' even te doen, mee te nemen, op te ruimen... Voor jou een oefening in bewustworden van wat je hen steeds uit handen nam. Zal wel wennen zijn, maar swa...
De omgeving heeft veel tijd nodig om mee te veranderen.
Pff, wat een toer hè?

xxx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen pacters,

Dag 73.
Ik neem de eerste vandaag niet !!! :D

Vandaag geen therapie, maar wel counselorgesprek en ik wil het in dat gesprek gaan hebben over de toekomst die ik zie in mijn relatie en wat ik daarmee wil en kan...
Ik weet dat het voor mij een vrij emotioneel gesprek zal worden en dat dat voor mij een trigger zou kunnen zijn... Herkenning en erkenning van mijn ziekte !!! Daar kan ik wat mee...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag pacters,

Weer terug van mijn gesprek en flink emo...
Weet dat dit eraan zat te komen en is ook puur mijn eigen beslissing, maar het doet wel verschrikkelijk veel pijn...

Mijn besluit is dus genomen om mijn relatie nog 1 kans te geven...
Ik ga vanavond een lijst opstellen wat ik van mijn partner nodig heb voor mijn herstel...
Na 1 maand ga ik de balans opmaken en een besluit nemen of ik verder wil met de relatie of niet...
Eigenlijk weet ik nu de uitkomst al, vooral dat het nogal pijn doet, maar ik vind het niet meer dan eerlijk om mijn partner een kans te geven onze relatie te redden of niet !!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...