Spring naar bijdragen

Pact...


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 1,8k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Bedankt voor het welkom :D

Ik ken zeker de voordelen en voel mij ook altijd heel euforische de eerste periode. Maar daarna wordt het moeilijk. Maar goed, zover zijn we nog niet. Eerst maar gewoon weer dag voor dag niet drinken.

Blondie, Borretje en Will al over de maand heen. Zal blij zijn als die van mij er ook weer is. Dus vanaf vandaag kom ik mij ook dagelijks melden.

Vanacht weer heerlijk geslapen en fris wakker geworden. Dat was de laatste tijd ook anders.
Lees net dat andere juist slecht slapen door het stoppen? Bij mij is het juist andersom. Ik val met alcohol altijd als een blok in slaap, maar na 3 a 4 uurtjes ben ik klaarwakker en kan niet meer in slaap komen. En dan het 's ochtends geradbraakt zijn.

Misschien dat meditatie helpt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tortilla : Heb je al geprobeert met melatonine ?
Hielp bij mij ook niet hoor, maar ik hoor van anderen dat zij er veel baat bij hebben gehad...
Hier lig ik mijn tijd gewoon maar uit, als ik niet in slaap kom...
Ga er in ieder geval niet meer uit, want dan ga ik alleen maar lopen ijsberen
Slaap ik niet dan rust ik dan toch

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag pacters,

Niemand last van vrijdag de 13e?

Pacters het gaat goed zo SUPER !!!!!!!

Zelf dag 29 mede door jullie en AA en het thuisfront natuurlijk.
Maandag begint mijn therapie. Weg vakantie maar toch kijk ik ernaar uit. Dit varkentje wil ik ook wassen:)

Borr ik heb dat ik nu steeds wakker wordt zo stijf als een plank. Dromen doe ik zo levendig dat ik er in geloof en overdag het gevoel heb dat ik doordroom. Denk echt dat deze kwaaltjes met het ontgiften te maken heeft.

Het afbouwen van de AD gaat trouwens prima. IK doe het wel heel rustigaan. Hierna heb ik het voornemen om het homeopatisch te onderhouden. Mijn psych. waarschuwde me dat het een ziekte is die in fases terug kan komen en het beste een jaar of 5 geslikt diende te worden maar daar wil ik niet aan. Ben blij als ik van mijn (de meeste dan) medicijnen ook afkom.
Ik slaap in mijn geval veel te veel vaak 11 uur zoals vandaag. Dat is dus ook weer niet bevorderlijk schijnbaar voor depressies maar ik wordt niet wakker door wekkers of wat dan ook. Vanaf maandag moet ik hiervan af zijn dan moet ik om half zeven iedere dag op!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Melatonine hielp mij ook niet
wel een middel van de DAdrogist
het heet en kost €5,99 met als ondertitel iets van
gezonde nachtrust en smorgen fit weer op.
Moest wel besteld worden (paar dagen) en is een natuurlijk middel.
2 potjes over een paar maanden gebruikt en daarna op warme
melk met anijs overgegaan.

Bor, waarschijnlijk reset verschijnselen, maar maakt het uit? Iedereen reageert verschillend
en het belangrijkste is dat het weer overgaat en geen trigger wordt.
Beschouw het maar als een test:D.
En je kunt wat gaan experimenteren met wat je sa vonds nog eet of drinkt, je wordt wel gevoeliger
voor bepaalde dingen of rituelen, dus het kan tijd zijn iets nieuws (gezonds) te introduceren.
Mindfulness/yoga, sport, sauna kijk wat er is en wat je aanspreekt, je hebt wel een beloning verdiend
zo langzamerhand:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Desi, wat ga jij goed zeg !!!
Dag 29 en je hebt het allemaal zelf gedaan hoor, met een beetje steun die iedereen op zo'n moment wel kan gebruiken...
:heart:
Ik ben trots op je !!!

Je komt zo zeker en vastberaden over, ik krijg er gewoon kippenvel van...
Yippie, de strijdbare Desi is weer uit dr schulp gekropen (je weet wel welke ik bedoel;) )

:D
Liefs Blondie:sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat fijn dat dit draadje er is. (het is niet voor niets ontstaan!)
Laat je niet afleiden meiden/mensen.
Hier gaat het om.

Gaat voort.
Er komen betere tijden.

Bor: ik heb gehoord dat het hele afkickproces best lang kan duren.
Blijf mild voor jezelf! Bij ongerustheid altijd een arts vragen hè?
Ik hoop voor jou dat het tijdelijk is!

Jullie gaan zo goed!
Ik ben een onverbeterlijke wereldverbeteraar - denk ik- HUUH... maar het
niet-drinken lukt me nog niet.
Duim voor me dat ik het ook weer zal aangaan.
Ik blijf me hier laten zien hoor!
toi toi toi... en welterusten.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou dat is tenminste wat he? Vind het sneu voor je maar de tijd zal het leren.
Jij gaat hartstikke goed dat is fijn. Houen zoB)

Bij mij is alles onder controle. Ben me op aan maken voor het feest wat ik zaterdag ga geven. Ik wordt Sara.
Heb me voorgenomen dan ook niet te drinken wat wel een opgave zal zijn. Maar we doen het gewoon. :D
Een maand geleden dacht ik nog op mijn verjaardag toch wel wat te kunnen drinken maar ik risceer het gewoon niet.

Verder ook bezig met de AA. Ik vind het heerlijk om daar naartoe te kunnen gaan. Het is een echte toevoeging aan alles. Een echte aanrader.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben trouwens Buddy voor iemand in mijn omgeving en daar trek ik me ook heel erg aan op. In die sores wil ik echt niet terechtkomen. Het is erg sneu en het geeft me hoe erg het voor haar is toch veel sterkte voor mezelf. Als het mij ook slecht zou gaan kan ik haar niet helpen. Snap je.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dees Sara? Wat leuk voor je. Nu kun je zeggen Sara is en blijft nuchter. Wat zal jij gaan genieten meid. Ik gun het je zo van harte.
Je doet het zo goed. Iedereen zal nu toch wel trots zijn op je? En vooral jijzelf.;)

Will heel veel plezier vandaag met Niwi. Ben heel benieuwd naar jouw ervaring.:heart:

En verder doen jullie het hier op dit draadje bar goed. Voor iedereen een dikke knuffel hoor. Het is niet niks om van die drank af te blijven, daar is moed en doorzettingsvermogen voor nodig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi alle medepacters,

Vandaag Dag 35, en nemen de eerste vandaag niet !!!

Will : Van harte met je 50 dagen !!! Geniet van de overwinning op de drank en wat je nu al bereikt hebt... :heart::sun::musicnote::present::heart::sun::musicnote::present::heart::sun::musicnote::present::heart::sun::musicnote::present:

Dees : Al bijna Sara, toch super dat je je sara-leeftijd zonder drank mag ingaan:heart:

Cathy, je blijft welkom hier hoor !!! :sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...