Spring naar bijdragen

Pact...

Aanbevolen berichten

hoi........
al weer een weekje geleden maar het gaat goed......
Kee vorige week zondag ff een uitglijder(maar een beperkte danks zij jullie steun dank jullie allen).
Maar ik wou ff reageren op bor en wil.
Ik weet wat het is als je de toekomst somber in ziet en ik weet ook wat verdriet hebben is.
Maar ik weet nog beter dat drank niks oplost.
Op dat moment dat je kl... voelt wel maar zodra de rouse weg is en je weer helder kunt na denken komt het des te harder aan.
Hou ook aub in de gaten dat je neg gevoelens worden versterkt door de drank.
Ik zelf heb het onder ogen moeten zien en er over moeten leren praten.
Uit eindelijk kom je tot de ontdekking dat het de drank niet waard is.
Jongens kop op en sterkte.
Tjee Desi wat erg voor je je was goed op weg,maar vandaag een nieuwe dag.
Ik denk aan je................;).
En voor de resterende luitjes ga zo door
gr moontje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 1,8k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Helemaal gelijk Moontje,
we weten het
en het is goed het even van een ander ook nog te horen.

Desi jammer dat je na afloop pas hier komt
we kunnen je helpen meis, maar het is wel fijn
als je daarvoor hier bent
Gisteren drop je een opmerking op de dagdraad
en weg is Dees
Kun je vertellen wat er gebeurde?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dees, was er veel spanning na je dag therapie?
Had daar iets over gemeld hier joh!!

Maar weet je: ik weet dat je wil, dus je komt er wel!!
Niet al te bang zijn hoor, van wat daar wordt opgerakeld.....
denk op de 1e plaats aan je gezondheid joh. En dat je problemen beter aan kunt zónder de A.

Good luck!

Blondie: doorzetter!!!!
Voor allemaal een Bloemetje :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen kanjers.
Vandaag, voor iedereen die het wil, een nieuwe start. Ik begin vandaag weer om de eerste weer niet te nemen. Dat doe ik al vanaf 25 dec. en het lukt me nog steeds erg goed. Ik richt me op andere dingen en de drank is voor mij meestal geen obsessie meer. Ik heb meer rust in m'n hoofd sinds ik gestopt ben met drinken. Geen paniekaanvallen meer maar een evenwichtig leven.
Dat gun ik iedereen.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allen,

Nog bedankt voor alle steunende berichtjes gisteren voor mijn eerste dag therapie...
Is me giga meegevallen, al zal het wel een weektaak worden om de therapie te volgen...
De groep is erg leuk, voelde me snel thuis en ook de therapeuten zijn heel begrijpend en steunend... Weten precies waar ze het over hebben, aangezien het ook allemaal ex-verslaafden zijn...

Vandaag dag 2 voor therapie en ga vandaag de grote groep ontmoeten, dus toch weer wat gespannen, maar een stuk minder dan gisteren...
:D

Laat dag 39 maar beginnen, ik neem de eerste niet !!!

liefs Blondie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helaas is het bij mij al na dag 5 misgegaan. :(

Een beetje spanning en stress en ik krijg in mijn hoofd al allerlei smoesjes dat het best mag tijdens het uit eten. Grrr.
Ik ga weer mijzelf proberen op te laden. Gelukkig is het wel bij 2 glazen gebleven. Meld mij weer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry. Gisteren benik mijn bed niet uitgeomen. Ik heb zo'n wroeging en vind mezelf zo oneindig stom dat ik weer toe heb gegeven.Heb weer alles verknoeid. Mijn lange tijd van niet drinken en het vertrouwen van P. Jullie snappen wel dat dat heel erg is. Ik was het liefste van de aardbodem verdwenen. Ben ook weggegaan en tot overmaat van ramp op de terugweg op mijn gezicht gevallen.Zo wordt ik nog erger van mijn stommitiet bewust. Zo dadelijk naar mijn huisarts om ernaar te laten kijken . Mijn gezicht is helemaal opgezwollen en de wond wil niet dichtgaan. Het is te laat om te hechten. Ik zal het bij mijn thearapie ook nog moeten vertellen. Ik ben zo bang daarvoor want absolute abstinentie is vereist. Dit ga ik vanmiddag doen. ben bang dat ik niet meer mee kan doen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jemig Dees toch. Ik las het en ik voelde de moed in m'n schoenen zakken, echt waar. Waarom is het verdorrie voor jou zo moeilijk meis. Waarom lukt het nog steeds niet. Waarom doe je jezelf iedere keer weer die pijn aan. Hé verdorrie ik voel me teleurgesteld. Niet naar jou persoontje lieverd maar wel omdat je nu weer gedronken hebt.
Ik hoop dat je jezelf vandaag nog ff laat zien. Heel veel sterkte meisie.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Desi, ik schrik erg van je bericht,
juist na je eerste therapiedag, dan
is er vaak juist een positieve kentering lijkt mij.
maar misschien is dit juist een bekend fenomeen
bespreek het openlijk vanmiddag en wie weet
wordt het juist goed aangepakt en kom je een stap verder.
Verder en ik bedoel dit opbouwend hoor; misschien is opname
toch een veiligere weg voor je? dan word je tegen terugval beschermd
en ben je voortdurend onder professionele hoede.
Voor P en dochter misschien ook even rust en voor jou even totale overgave.
Ik hoop dat je dit niet als kwetsend ervaart.:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bolletje ik begrijp dat je terleurgesteld bent. Ikzlf niet in zijn minst om mezelf. Ik kan wel in de grond wegkruipen. Ik moet heir doorheen zien te komen. Nu ik er ff over na heb kunnen denken denk ik dat ik teveel op mijn nek heb gehaald voor deze week. Ik kan absoluut niet tegen stress.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Desi,
Meisje toch!!!

Wat zal jij je rot voelen. Maar vind het wel heel dapper dat je eerlijk bent,.
Besef dat je de tijd niet kan terugdraaien, maar er wel op reageren.

Je krijgt weer een nieuwe kans in de vorm van ee nieuwe dag!

Sterkte en goois alles er maar uit hier hoor!

Knuffie voor jou, en je bent een kanjer!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien helemaal geen verkeerd advies van Jane, Dees. Zo blijf je iedere keer weer terug vallen hoe goed je je best ook doet. Ik weet niet hoelang de opnames van vandaag kunnen duren maar ik meen me nog te herinneren van Suus dat dat niet zo lang was. Ik ben drie x opgenomen geweest. Een keer ruim een jaar, een keer 9 mnd. en een x 3 en een half jaar. Je neemt toch iedere keer weer wat mee. En uiteindelijk ben je toch zo sterk geworden dat het je lukt. Moet je kijken ik ben nu bijna 60 en heb ook heel m'n leven gevochten en nu is het me tot nu toe gelukt om sober te blijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Auwch, dees, wat een rot gevoel weer. Ik had je helemaal niet gelezen, mijn excuses daarvoor.
Vind het heel erg voor je. Mag ik je vragen hoe het elke keer weer begint ? Hoe komt het dat je dat eerste drankje toch hebt genomen ??
Wat spookt er door je hoofdje op die moment ??

Allemaal vragen door voor pons eigenlijk erg belangrijk zijn, om onze eigen triggers te wapenen. Hoop dat het ook voor jou zal helpen om de volgende keer eens een keertje niet in de val te trappen.

Vlugge genezing van je hoofdje hoor en heel veel sterkte. Hoop maar de de bluts met P en je dochter van korte duur is, en je er des te sterker uitkomt :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Dees :

Weet niet of je dit nog leest, maar ook bij mijn behandeling geldt complete abstinentie van zowel alcohol,drugs alsook Tranquillizers...
Wat ik wel weet is dat je als je maar eerlijk verteld, je dat ook wel een tweede kans gegeven wordt...
Vraag me alleen net als Jane af of het geen plan is om toch voor opname te gaan, een meer veilige omgeving om sterker te worden...
Las dat je al in gesprek gaat met de kliniek...
Hoop dat je daar een stukje verder mee komt, want de wil is er wel !!! :sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij deze ook even een korte reactie over mijn 2e dag behandeling...
Een korte reactie aangezien het veel energie kost en me veel doet nadenken...
Heb af en toe het gevoel dat ik compleet binnenstebuiten wordt gekeerd en dit is nog niks volgens de anderen die al wat langer bezig zijn met de behandeling...
Er staat me dus nog wat te wachten, maar voel me er goed bij en merk bij mijzelf dat uitkijk naar de volgende dag... :D

Ga nu lekker effe relaxen voor de tievie en lekker vroeg mn mandje in...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...