Spring naar bijdragen

Zaterdag 4 Mei 2024


Aanbevolen berichten

Wat ben je toch een grappig mens @Reacher :D en een lieverd. Al zou ik het geen plukken noemen wat je met worteltjes doet.

Ik heb geen enkele reden om te drinken, ik heb mijn bescheiden jeugdtrauma's achter me gelaten, ben op niemand boos, er is liefde in mijn leven en lekker eten, ik ben geloof ik redelijk gezond en alles is goed zoals het is. Ik kan het prima met mezelf vinden maar ik ben gewoon verslaafd en wil altijd wel drinken; als ik blij ben, als ik de pest in heb, als ik moe ben als m'n vrienden er zijn, als m'n vrienden doodgaan... maakt allemaal niet uit. Niks is een reden.

Maar nu wil ik het niet meer, je zou er gewoon van op het jaarpact gaan staan.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Dune 55 was de leeftijd waarop mijn knop omging.
Prachtige leeftijd met nog veel mooie jaren voor je.
Geen idee of het kan; maar lees de bijsluiter van de anta nog eens?
Wie weet wat de bijwerkingen kunnen zijn. Maar wat je ook slikt het is een middel,
geen doel. Je kunt niet je ogen sluiten voor de omstandigheden en die zorgen ook
voor deze machteloosheid lijkt me. Je kind te zien lijden..............pfffft, nou daar weten
er hier wel meer van lijkt me. sterkte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@lady jane ik heb het onthouden van jouw knop op 55 en ik merk dat mijn knop nog niet om is in de zin van denken, ik blijf verlangen en mijn hoofd speelt nu met gedachten om de pil te ‘vergeten’ zodat het weer kan, ok wel over een paar dagen maar de gedachte eraan maakt me blij, en dat haat ik van mezelf. Ik heb overigens mijn paroxetine 2 dagen niet geslikt afgelopen week, gedoe met apotheek en ik weet dat dat ook niet mee helpt…. Ik moet mezelf herpakken maar weet even Niet hoe…. Ik besef me nu (pas?) dat ik er nooit echt klaar mee ben al is het maar in mijn hoofd en dat maakt me verdrietig en machteloos omdat ik dat niet kan veranderen 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wil nog even terug komen op het onderwerp jeugd trauma’s 

mijn vader was alcoholist en een zeer nare cynische trek. Ik kan 1000 verhalen vertellen ga ik niet doen.
4 jaar geleden was ik bij zijn euthanasie en ik heb een paar minuten voor zijn dood gezegd: je bent een brompot maar ik hou wel van je want je bent mijn vader’ ik denk achteraf dat ik toen nog hoopte op iets in de trant van ‘ik hou ook van jou’ maar dat kwam niet… ik heb dat nooit gehoord uit zijn mond, hij maakte me altijd pijnlijk duidelijk dat ik een teleurstelling was. 

mijn lieve man heeft door veel met mij te praten ervoor gezorgd dat ik dit een plek kon geven, het is goed zo, boek is dicht. Fijn om dat te beseffen 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 minuten geleden zei Yana:

 

Ik heb geen enkele reden om te drinken, ik heb mijn bescheiden jeugdtrauma's achter me gelaten, ben op niemand boos, er is liefde in mijn leven en lekker eten, ik ben geloof ik redelijk gezond en alles is goed zoals het is. Ik kan het prima met mezelf vinden maar ik ben gewoon verslaafd en wil altijd wel drinken; als ik blij ben, als ik de pest in heb, als ik moe ben als m'n vrienden er zijn, als m'n vrienden doodgaan... maakt allemaal niet uit. Niks is een reden.

Maar nu wil ik het niet meer, je zou er gewoon van op het jaarpact gaan staan.

 

Zo waar meis, jaarpact zou ik wel willen maar dat is met te groot, weekpact durf ik wel aan :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alles gebeurt in je hoofd, je zijn, je humeur de trek je geluk je depressie je balans en dat allemaal als je rustig op de bank zit en je aan de buitenkant niks ziet… worstelen en nog eens worstelen om een ingang te bedenken hoe ik mijn denken kan veranderen 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste mensen,

Vandaag is het 4 mei dodenherdenking, daar ga ik ieder jaar heen.

Al in de jaren tachtig zijn 'wij' begonnen met het plaatsen van een Roze Driehoek Krans bij Sint Joris en de Draak.
Die 's nachts vernield werd of de volgende dag alweer verdwenen was.

De laatste jaren is die herdenkingsceremonie veranderd.
Onze burgemeester houdt dezelfde toespraak, 'wij' vallen nu onder de categorie 'et cetera'.

Groningen, 'Sint-Joris en de draak' - Nationaal Comité 4 en 5 mei : Nationaal Comité 4 en 5 mei

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soms komt het omzetten van de knop in andere volgorde@Dune 
Dan volgt het omzetten van de knop pas nadat je bent gestopt met drinken. 
Dus niet drinken en dan wordt het hunkeren minder. Ik wil niet zeggen dat het ooit helemaal weggaat, maar behapbaar wordt het zeker.

bewerkt door Reacher
Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei Dune:

Alles gebeurt in je hoofd, je zijn, je humeur de trek je geluk je depressie je balans en dat allemaal als je rustig op de bank zit en je aan de buitenkant niks ziet… worstelen en nog eens worstelen om een ingang te bedenken hoe ik mijn denken kan veranderen 

mijn geluk en tevredenheid zitten in mijn hart. Mijn liefde zit in mijn hart. De wijdsheid van de zon, de natuur, wat ik aan liefde observeer soms bij anderen, zitten in iets veel grootsers dan mijn hart. Ook jouw balans opmaken zal op een ander moment weer anders voelen dan nu.:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Roberto:

@Dune, je kunt denken nooit omzetten naar een gevoel.
Dat zijn twee heel verschillende dingen.

Daar moet ik even over nadenken, is het niet zo dat je kan denken dat je je ergens op verheugd en daarbij een fijn gevoel krijgt. Dan heb je met denken je gevoel beïnvloed 

bewerkt door Dune
Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei Reacher:

Je plukt wortelen niet? 
 

@Yana misschien een goed idee dat jaarpact. Weer een jaartje niets? 

Je gaat toch ook niet de aardappels plukken?

"Weer een jaartje niets", hmmm, toen ik hier op het forum kwam heb ik 99 dagen niet gedronken, dat was de langste tijd ooit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Prikkel-gedachte-gevoel. Dat is normaal gezien de volgorde. Je kan de prikkel en/of gedachte leren veranderen. Het gevoel komt meestal voort uit die gedachte, waar je dus wel invloed op kan leren uitoefenen. Het probleem is dat de meeste gedachten onbewust voortkomen. Bewustzijn van je gedachten en waar ze vandaan komen is logischerwijs dan ook de eerste stap om ze te kunnen veranderen. Dat is niet gemakkelijk maar het kan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Dune:

 is het niet zo dat je kan denken dat je je ergens op verheugd en daarbij een fijn gevoel krijgt.

Ja @Dune, zeker weten.
Maar meestal blijkt het dan toch anders te verlopen dan je gehoopt of verwacht had in jouw fantasie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb trouwens ooit gehoord dat de ene verslaving word vervangen door een andere… ik was ooit eetverslaafd na een gastric bypass kon ik niet meer eten en voel 70 kilo af. Toen ging ik drinken….

nu ik niet meer drink eet ik weer meer, wil de hele dageten en kom dus ook weer aan. En ik ben volgens mij ook een koopverslaving ontwikkeld. Elke dag online shoppen vooral bij Ali express 

zie je weer een worsteling (in mijn hoofd)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Yana:

Je gaat toch ook niet de aardappels plukken?

 

Haha, je hebt me aan het lachen gekregen  :lol: Best knap

ik zie het ook voor me, aardappelen en wortels moet je rukken ipv plukken 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Prikkel-gedachte-gevoel. Dat is normaal gezien de volgorde. Je kan de prikkel en/of gedachte leren veranderen. Het gevoel komt meestal voort uit die gedachte, waar je dus wel invloed op kan leren uitoefenen. Het probleem is dat de meeste gedachten onbewust voortkomen. Bewustzijn van je gedachten en waar ze vandaan komen is logischerwijs dan ook de eerste stap om ze te kunnen veranderen. Dat is niet gemakkelijk maar het kan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is mij nooit gelukt @Musashi om mijn gedachten te veranderen. Ik lees altijd met verbazing
de mensen die het wel kunnen. Ik heb wel gemerkt dat mijn piekeren 's nachts somberder is dan
de piekers overdag. En beiden heb ik leren uitzitten of voorbij laten gaan. Een beetje net als trek denk ik.
Mindfullness heeft me wel geleerd dat in het hier en nu blijven, piekers helpt richting iets luchtigers/lichters.
En de natuur in gaan ook. Op een ander moment worden de gedachten ook heel anders. Dus wat zijn die
dan eigenlijk waard/belangrijk? Soms schrijf ik de fijne op. Of juist de minder fijne, want die zijn de volgende dag
ook al onbeduidend vaak. En grappig genoeg gebeurt hetzelfde met mijn gevoelens daarover.
Kip en ei verhaal misschien?
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...