Spring naar bijdragen

Sobriety for Life - Dagboek


Woman

Aanbevolen berichten

Wat een nacht weer. 

Pas erg laat naar bed, wachten tot het stil is om te kunnen slapen duurt lang. 

Misschien eens tijd voor een biecht. Al die tientallen jaren was ik de stichter. Drugs en alcohol, mensen bij me thuis voor feest en afterparty, met harde muziek en s*x geluiden. Soms met drugs de volgende dag nog door. 

Ik heb heel lang veel buren overlast bezorgd met mijn gedrag. Wat ik nu meemaak van buurman is maar een schijntje. Schaamrood op mijn wangen als ik bedenk wat ik buren heb aangedaan.

Karma dus? Ja. Boete doen om karma re reinigen. 

Inzicht. Bezinning. Eigenlijk moet ik hem dankbaar zijn voor deze boodschap, zou Eckhart Tolle zeggen maar dat gaat me wat te ver. Ik vind het wel hypocriet om stampvoetend een zaak aan te gaan bij de woningbouw. 

Vanmiddag even naar de winkels en vandaag komen mijn sleep earbuds. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De sleepbuds zijn binnen. Mooi klein en passend. In ieder geval voor overdag nu rust in mijn hoofd. Ben benieuwd hoe het in bed gaat en of ik er echt mee kan slapen. Na wat gewoel verwacht ik toch dat ze wel uit gaan vallen.  

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Woman, 

Kwam even spieken zoals ik gezegd had. ;)

Ik heb me voorlopig even tot de laatste pagina beperkt en daar kom ik al wat bijzonders tegen namelijk sleepbuds.... Wat zijn dat voor dingen als ik vragen mag?

Of valt dat te lezen op de andere pagina´s?

Begrijp ik het goed dat je niet kan slapen vanwege de omgevingsgeluiden?

Je spreekt over karma, omdat jij dat vroeger ook gedaan hebt. Ik heb mensen ook wel geluidsoverlast bezorgd maar als mijn buurman een feestje in zijn jacuzzi heeft met voor mij niet zo een leuke muziek. Weiger ik me eraan te storen en denk aan het feit dat ze het nu gezellig hebben. En dan kan ik zelfs een beetje mee genieten. Maar ja ik begrijp ook wel dat het ook minder leuke herinneringen oproept waardoor je wakker blijft.

Ik ben echt benieuwd wat die sleepbuds zijn.  Dus kom nog wel terug om verder te lezen.

Groetjes,

Spud

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een redelijke nacht gehad. Avond en nachtroutine opbouwen. Wat langer televisie kijken, (ik heb een gezellig zithoekje bij de haard) uurtje lezen en uurtje zen muziek in bed. Pas na twee het licht uit maar dat moet dan maar zo. 

Oortjes blijven goed zitten, je kan ook op je zij liggen. Maar om nou een hele nacht mee te slapen met gewoel en gedraai lukt niet denk ik. Dus toch nog even wisselen voor gele oordopjes. 

Ik ga geen mail meer sturen naar de woningbouw. Het geeft veel onrust. Zou wel even moeten nog maar dan komt er weer een mail terug en daar moet ik dan weer op reageren etc. 

Het is nu van belang dat ik ontspan en geniet van de fijne dingen van het huis. Dan maar rare tijden slapen. Dingen veranderen ook weer. 

En uiteindelijk zal ik toch nog eens verhuizen maar pas over een heleboel jaar. Dus nu er het beste van maken zoals het nu is. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag. 

Nieuwe avondroutine is heel fijn. Wat later de honden uitlaten betekent een stille straat. Dat is wel een bijzonder gevoel. Daarna lezen in mijn favoriete stoel met de haard aan. In bed nog even oortjes in met meditatiemuziek en zacht licht.  

Gister toch iets te vroeg oortjes uitgedaan want ik hoorde het precies toen. Het kroop meteen weer onder mijn huid. 

Half uurtje later ofzo bij de andere buren een deur. Maar die knalt niet zo door en irriteert me niet omdat ik met hun goed communiceer. 

Als er in februari weer geld vrij komt ga ik investeren in een goede isolatievloer. Het kleine kamertje is maar klein dus dan kan ik kiezen voor de beste optie qua budget. Ik zal dan ook de muren laten doen. Dan wordt dat de stilte kamer. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst (bewerkt)

Goedemiddag! 

Het slaapprobleem is nog steeds niet opgelost. 

Soms denk ik wel eens, met alcohol, hash en nicotine was het heel makkelijk. Roken en drinken tot je out gaat eind van de nacht. Probleem opgelost. 

Gister begonnen een kamer op te knappen. Met plamuur en monodek een papje maken en gaatjes en kieren dichten. Het wordt ook wel heel mooi en strak. Ik vind dat leuk om te doen om dat het resultaat heel belonend is. 

Er is nog 1 kamer die ik nog niet getest op slapen. Dat is de kamer waar de vorige bewoners sliepen. De afdrukken van de poten van hun bed staan nog in het tapijt. Dat geeft weerzin omdat ik dan het gevoel heb in een andermans kamer te slapen. Waar iemand 40 geademd heeft en weet ik wat nog meer. 

Eerst dus verven en nieuwe vloer. 

Ik weet dat het wel een jaar kan duren voordat ik mn draai gevonden heb in een huis. In dat jaar kan veel veranderen. 

Nu proberen te werken aan acceptatie en vertrouwen. 

Gister sprak ik een persoon van de woningbouw en we hebben besproken dat ik nog wacht en later nog eens een brief ga schrijven aan buurman. 

Vannacht werd ik evengoed nog wakker ondanks dat ik nu belachelijke tijd naar bed ga. Ergens om half 5 ofzo denk ik. 

Adem in adem uit. Innerpeace vasthouden valt niet mee met deze uitdagingen in dit huis. Toch moet ik dat wel trainen. Dat is de oplossing voor een hoop ellende. 

bewerkt door Woman
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volle maan

Vol plannen en energie. Gister een kastenwand gemaakt. Isoleert en nu een royale presentatie van mijn merchandise. 

Nu ik wat later naar bed ga heb ik snachts een stil uurtje. Met airpods maar oké. Toch voelt het stil. Ik lees een boek bij de haard en ben begonnen met schrijven. Journaling. Een beetje zoals hier maar dan dieper. Gedachten op orde voor het slapen. 

Ik ga me niet meer druk maken en proberen de geluiden stil te krijgen. Ik focus me beter op constructieve oplossingen, acceptatie en meditatie. 

Door het schrijven kreeg ik een vraagstuk. Ik ben toch nog steeds wel op zoek naar de rush, de extase, de blijdschap. Ik kan me voorstellen dat daar zonder verslavende middelen ook een kater aan vast hangt. Als het niet lukt, als er teleurstelling is. Zoals nu met buurman.

Ik ga dat verder onderzoeken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Woman, 

Ik weet nog niet goed waar je exact last van hebt, omgevingsgeluiden of dat in je hoofd? 

Maar als het om een slecht geïsoleerde woning gaat?  Mijn woning is slecht geïsoleerd omdat ik in een soort van caravan woon. 

Van internet heb ik toen een tip gehad om de dozen van eieren in je kamer te hangen. Daarmee kan je een geluidsdichte ruimte maken. Ik heb dat uitgeprobeerd en het werkt!  Ik heb nu een stilte kamer als geluiden mij te heftig worden. 

Die dozen zien er natuurlijk niet zo gezellig uit, dus ik heb ze geschilderd. En dat kan ook. Via het raam en de deur komt nog wel geluid binnen omdat ik deze niet wilde afsluiten. Maar ik dacht misschien is dit ook wel iets voor jou? 

Groetjes,

Spud

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Spud, 

In februari komt er weer wat financieel vrij zodat ik budget heb om te klussen

 Vloeren isoleren. Kasten voor de aangrenzende muren. 

Ik heb een heel klein slaapkamertje in die ik helemaal goed wil laten isoleren. Dan heb ik een stilte kamer voor meditaties en slapen. Het lijkt me leuk om dan de vloer ook nog helemaal te bedekken met matrassen. 

Maar dat moet allemaal nog wachten tot het geld er is. Tot die tijd voorbereidend werk. Plamuren, muren verven. Wel heel leuk om te doen! 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag! 

Redelijk geslapen. Moest er vaak uit voor het toilet. Als ik snoep savonds heb ik snachts meer dorst, door meer water drinken moet ik er dan vaak uit. 

Het nieuwe ritme bevalt steeds beter. Door het schrijven en luisteren naar 8D muziek merk ik dat ik me beter begin te voelen. 

Vandaag rustig aan. Eens zien wat de dag me brengt. 

Een goedkope uitschuif slaapbank besteld. Die wordt geleverd in een pakket met allemaal losse planken. Ik denk dat het morgen al komt maar ik ga het opzij zetten voor als ik zin heb in zo een klus. 

Ik denk wel dat het heel leuk wordt en leuk staat. De uitstraling heeft we iets Japans. Uitgeschoven is het ook een megaloungebank, slapen is overdwars. 

Als ik weer eens beneden wil/moet slapen heb ik dat daarvoor. Dan kan ik het makkelijk tot bank maken als er visite komt of een dansleerling. Ik kan me voorstellen dat in december al vuurwerk begint hier, en dan slaap ik liever beneden. 

Morgen komt een leerling en heb ik direct daarna 2 meditaties. De vaste dagelijkse meditatie en een extra. Die lekker lang duurt. Als er interesse is voor de link, laat dat even weten dan stuur ik de link waar je je aan kan melden. Ik ga daar een fijne plek voor maken. Zodat ik goed en in stilte kan mediteren. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Woman, 

Huur je of heb je een koopwoning? Want als je huurt zijn de isolatie voor kosten voor de verhuurder.

Kei leuk idee! Een hele kamer vol matrassen dat kan dan als de woningbouw de rest doet. ;)

En ja klussen is leuk! Het is alleen jammer, als je zo lekker bezig bent niet door kan pakken en op je financieel moet wachten om tot het eindpunt te kunnen komen. 

Ga je die meditatie online geven? Lijkt me wel leuk om mee te doen. Maar ik zit met een pc zonder webcam maar wel met geluid en ik heb een gsm waar ik wel beeld en geluid op af kan spelen. En natuurlijk de vraag? Wat vraag je ervoor want niks is meer gratis in deze wereld en dat is ook niet erg want daarmee krijg je ook meer waardering en het helpt met de verbouwing.

Groetjes,

Spud

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een link gehad, maar waarschijnlijk omdat ik nog een broekie ben in het mediteren eentje van 3 jaar geleden. 

Is verder niet zo erg, heb met veel enthousiasme de meditatie om klokslag 10 uur gestart en toen kwam ik er vrij snel achter dat ik heel erg onvoorbereid erin gestapt was. Tsja enthousiasme en nieuwsgierigheid zijn niet zo een beste basis om te beginnen met mediteren leerde ik. Allereerst werd ik afgeleid door de katten en het omzagen van bomen door mijn buurman. Dus ben ik verhuist naar mijn stilte eierdozen kamertje. ;) Maar toen zat ik inmiddels zo in mijn hoofd dat ik me niet zo goed kon overgeven aan de meditatie. Ik werd alleen maar nieuwsgieriger naar wat er achter de opdrachten zat, hoe het zou kunnen helpen enzo?

Ik heb het ongeveer 3 kwartier vol kunnen houden, toen was ik echt heel erg nerveus. Vooral mijn faalangst kwam naar boven, zoiets moois wat je zomaar gegeven wordt mag je dan ook gewoon zonder pardon ontvangen en hoef je geen vragen bij te stellen. Vind ik. Vind ik niet zo respectvol. 

Dus ik heb het afgesloten en ga de link pas openen als ik me voldoende voorbereid heb en verwacht dat ik het beter kan ontvangen. 

Ergens ben ik wel blij dat het nog geen live verbinding was, anders had ik echt afgesloten met een gevoel van falen en dingen gemist hebben. Nu kon ik het afsluiten met een minder sterk gevoel van falen maar een wijze les meegekregen te hebben. En dat is me even zo dierbaar dan ergens goed in zijn of iets af te maken. Eigenlijk maakt me dat trotser. Omdat ik dan nog iets te leren heb. Voor nu leren ontspannen en me over kunnen geven aan. En minder in de bovenkamer zitten. Dus het was zeker wel helpend! Dankjewel voor de tip! 

Ik heb nogal een haat liefde verhouding met mijn gevoel er te laten zijn. Ik schijn hoog sensitief te zijn zonder bijzondere kenmerken. Ja wil ik erbij zeggen, want de hspers die ik ontmoet heb blinken uit in bijvoorbeeld foto lezen of voetreflex of meditatie of andere dingen om toch een ander te kunnen dienen. Om een beetje te kunnen passen in de maatschappij omdat het toch best een beetje gek is nog. Ik heb al die dingen onderzocht en ik weet dat ik het ook kan, maar ik kan het niet in opdracht of dat er een verplichting achter zit. Ik vind het namelijk heel eng als mensen zich gaan ophangen aan mijn voelsprieten. Mijn voelsprieten zijn aangegroeid om voornamelijk mij te helpen en te beschermen. Als ik mijn gevoel volg puur voor mezelf, ben ik een raar mens voor omstanders want dan zeg ik afspraken af zonder veel uitleg. Omdat ik wel snap dat iets afzeggen gebaseerd op je gevoel raar is. Dus ik heb me een beetje aangepast, als het voor mij niet goed voelt om te gaan, gebruik ik een smoes. Vind ik heel erg vervelend want dan mag ik er mijn gevoel niet laten zijn. Maar omdat mijn gevoel niet geaccepteerd wordt ga ik dan in mijn hoofd zitten om mensen tegenmoet te komen. En dat kwam ik dus ook tegen in de meditatie.

 

Ik ben best wel bereid om andere mensen tegenmoet te komen, maar daar hoop ik ook gewoon een plekje te vinden waar ik mezelf kan zijn en kan verdrinken in mijn gevoel. En het weer lief te hebben.

Ik ben gevoelig gewoon en dingen overkomen mij altijd spontaan als die gekke voelsprieten van mij iets doen voor een ander. En dat vind ik leuke feedback altijd! Maar het gebeurt spontaan dat ik iemand help, komt door mijn gestoei met het leven en dan zeg ik iets waar iemand iets aan heeft. 

Leuk dat iemand er iets aan had, maar ik voel de druk dan om verder te helpen terwijl ik eigenlijk het af wil sluiten op het mooie moment. Ik ben met mezelf bezig, dus ik kan voor niemand niet een redder zijn denk ik dan.

Ik ben een meisje eigenwijsje, soms zeg ik dingen waar mensen iets aan hebben en die komen dan spontaan uit mij, zonder dat ik nadenk over dat ik hsper ben. Maar het voelt dan wel alsof ik het af moet maken dan. En dat mag ik niet doen want dan ga ik voor waardering en van dies meer. 

Ik ben gewoon hsp, qua horen, aanvoelen en zien. Maar dat is net even anders en ik wil nu juist overbrengen dat gevoelig zijn heel normaal is. Eigenlijk gewoon het nieuwe normaal. 

Ik heb mijn hele leven naar een poster zitten kijken die op de wc hing, ooit een normaal mens ontmoet, en hoe beviel het? Stichting pandora. 

Mijn hele leven lang vroeg ik mezelf af waarom mijn moeder die poster had en waarom hij op de plee hing? De antwoorden heb ik niet van haar gekregen, ben dat domweg gewoon vergeten te vragen. Maar nu via een radio programma vernam ik dat dit een poster was om mensen met psychiatrische problemen geaccepteerd zouden worden.

 

Ik vind dat een bijzondere wetenschap, behalve dat het een hechte herinnering heeft aan mijn mam. Zegt dat wel wat over mijn moeder toen ik me liet opnemen in het gekkenhuis. Ze wist toen al, dat als ik mijn leven weer zou willen oppakken ik tegengewerkt zou worden. Binnen de wc gaf ze me steuntje mee. Door gewoon mijn mondje te gebruiken waar correct Nederlands uitkomt. 

Al verstaan mensen mij niet altijd. 

Ik wist mijn boodschap wel over weten te brengen dus ik had eigenlijk snel een baan kunnen krijgen maar dat heeft het uwv wel behoorlijk tegen proberen te werken. Daar ga ik niet in mee, dus ik heb mezelf een hele leuke job toen weten te bemachtigen. Voor toen. Maar voor andere sollicitatie gesprekken was het altijd een probleem of ik wel kon functioneren omdat ik 15 maanden opgenomen ben geweest. 

Daarom ben ik naar België verhuist.

Daar ging er een hele wereld voor me open, wel kunnen werken op een asiel en dieren helpen. Maar ja dat is voor een gevoelig persoon zoals ik ook niet fraai. Maar ik heb wel voor 3 weken een asiel gerund en personeel gestuurd, dus ik heb wel ontdekt dat dat gewoon in mij zit. 

Maar als de bazen terug zijn en alles weer veranderen en dat je gaat denken over ik werk hier 50 uur gratis ga je erover denken om een nieuwe collega, omdat je gewoon niet binnen  24 uur over de 100 katten hebt te verzorgen, met hun chalets die op orde moeten zijn, dan ook nog de hoevendieren en ze ook nog ziek zijn dus medicatie moeten hebben. 

Op mijn moment een varken van 150 kilo en een heel slim varken dus ik moest elke dag iets anders bedenken om  hem dat medicijn binnen te laten krijgen. Mijn tekst van toen is gebruikt om door te geven dat hij uiteindelijk overleden is. Dus ik schreef toen ook al mooie teksten. En jammer van Ozzy was een leuk varken. Ik ben aan het flippen dus laat je draadje even met rust

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De meditatie begint om 18:30 op live op you tube. 

Het is een wereldwijde meditatie. In je eentje mediteren is veel moeilijker om vol te houden. Ik doe eigenlijk alleen maar online groepsmeditaties. Het wordt ingeleid. Juist het samen mediteren zal bijzonder zijn vanavond. 

Ik maak een plekje waar ik goed kan zitten met goede ondersteuning. Soms ook met wierook, kaarsje en sfeerverlichting. Soms op de grond, soms in mijn luie feautuil. 

Ik raak niet altijd in meditatie. Soms een beetje voor me uitkijken met ogen open. Het is allemaal oké. Net als in slaap vallen ben je je niet bewust van in meditatie gaan. Pas achteraf merk je dat je je anders voelt. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even blijven schrijven hier want er kwam alweer een fles wijn voor mijn geestesoog voorbij vliegen. 

Vandaag uitschuifbare slaapbank in elkaar gemonteerd. Zweten! 8 Uur werk...

Maar het is supergoed gelukt, het staat leuk en schuift ook echt. Van 80 cm naar 160 max. Dus mijn matrasje van 140 past er ook in als ik het wat minder ver uitschuif. Lattenbodem is dan ook steviger. Ik had wel al matrassen (80br)  besteld maar die kunnen er wel onder denk ik, op elkaar en dan heb ik een superleuke bank waar ik ook goed op kan liggen. 

Nu omvallen want mijn lichaam zegt stop. 

Morgen nog wat dingetjes goed afwerken en dan is het helemaal zoals ik wil. 

Zitbank, loungebank, 1persoonsbed, twijfelaar, 2persoonsbed. Alles in 1. 

Yey. 😄

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...