Spring naar bijdragen

Woensdag 20 december 2023


Beatrix

Aanbevolen berichten

33 minuten geleden zei Kraan:

Niet zo'n probleem als in de zin van dagelijks drinken

In welke zin dan wel? Want de dagen dat je wel drinkt leveren je zo te lezen geen enkel probleem op. Fluitend bezat je je, je omgeving vindt het allemaal best, jij functioneert zonder een centje pijn en je springt de volgende ochtend fris als een hoentje uit je bed om vol energie aan het werk te gaan.

Vrij ongeloofwaardig, maar zo spiegel je het wel voor. Dus waar zit het probleem?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Adri03:

Vrij ongeloofwaardig, maar zo spiegel je het wel voor. Dus waar zit het probleem?

 

Dat mensen je hier niet geloven op een lotgenoten forum. 
Maar goed, blijkbaar moet je hier dagelijks in de olie hangen (of gehangen hebben) en een kater hebben na een dag zuipen alvorens je hier mag posten. 

Heel simpel mensen. Verschil met een groot deel van jullie en mij is dat jullie je wellicht meerdere keren per week of misschien zelfs wel dagelijks van de wereld zuipen/zopen en ik dat maar twee keer per maand doe, misschien eten jullie ook wel niet tot slecht, geen fruit/vitamine etc nemen of maar een paar uurtjes slapen. 
Als ik vandaag zou door gaan met gisteren dan zou ik nu wellicht ook moeilijker die derde fles op krijgen. 
En zou ik wellicht morgen ook doodziek uit bed komen. Lallen heb ik nooit gedaan van de alcohol. 

Dus wellicht val ik inderdaad buiten de boot. 
Ik kan me er ook niks bij voorstellen dat mensen die zucht hebben de dag erna na een dag drinken.
Ik was net kerstcadeau's kopen bij Gall en Gall (voor familie, niet voor mij) en dat doet me helemaal niks.
Hier ligt ook gewoon een paar flessen wijn koud in de koelkast, die heb ik vandaag al tien keer gezien maar dat raakt me verder niet. Die blijven er wel liggen tot ergens in 2024. 
Dus qua dat zit ik waarschijnlijk wel nu nog aan de goede kant van de lijn, maar ik realiseer me ook dat we allemaal zo begonnen zijn waarschijnlijk. En dat het opeens door kan slaan. 
Dus no offence, maar die zucht herkennen doe ik op dit moment echt niet. Ook niet dat ik op een dagpact zou moeten schrijven om nuchter te blijven. Prima dat het er is, maar ik heb dat inderdaad zeker niet nodig.

Waar mijn probleem ligt is dat ik mij realiseer dat het niet goed is om om 9u een fles wijn leeg te drinken alsof het ranja is. Heb ik er op dit moment last van? Nee. Is dat goed? Nee. Moet dit veranderen? Ja. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Kraan, als alcohol totaal geen effect op je heeft, waarom voel je dan die behoefte om eens in de zoveel tijd ineens een paar flessen wijn achter elkaar leeg te drinken? Dan kun je toch net zo goed echt ranja nemen? Veel minder schadelijk voor je lichaam, goedkoper ook en met hetzelfde effect.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Kohtje:

@Kraan, als alcohol totaal geen effect op je heeft, waarom voel je dan die behoefte om eens in de zoveel tijd ineens een paar flessen wijn achter elkaar leeg te drinken?

@Kohtje, wat ik hier door de jaren heen gelezen heb op dit forum is dat alles te maken heeft met opgebouwde stress, niet om kunnen gaan met stress, prikkels, et cetera.

Ik ben hier echt niet de enige autist (naast Francoise en Artemis).
Bij iedereen herken ik dat.

ZBB dondert binnenkort weer in elkaar, dat is voorspelbaar voor mij.
En wordt weer doodziek van die rotzooi die hij slikt.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu even niet, Roberto. Ik vraag @Kraan met oprechte bedoeling waarom hij wijn drinkt als dit totaal geen effect op hem heeft. Alcohol wordt toch gedronken om er enig effect uit te halen, hetzij een opwekkend effect, hetzij een verdovend effect. Of wat dan ook.. maar toch niet om het 'geen effect'-effect?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Kohtje:

@Kraan, als alcohol totaal geen effect op je heeft, waarom voel je dan die behoefte om eens in de zoveel tijd ineens een paar flessen wijn achter elkaar leeg te drinken? Dan kun je toch net zo goed echt ranja nemen? Veel minder schadelijk voor je lichaam, goedkoper ook en met hetzelfde effect.

 

Ik voel niet de negatieve dingen van drank.
Maar wel de roes. Ik doe het om nare gevoelens te verdoven. Even ontsnappen uit de realiteit zeg maar. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Kraan:

[...] Dus qua dat zit ik waarschijnlijk wel nu nog aan de goede kant van de lijn, maar ik realiseer me ook dat we allemaal zo begonnen zijn waarschijnlijk. En dat het opeens door kan slaan. 
Dus no offence, maar die zucht herkennen doe ik op dit moment echt niet. [...]
 

Als je 2 of zelfs 3 flessen wijn nodig hebt om een roes te ervaren zit je niet echt (meer) aan de goede kant van de lijn, Kraan. Zo zijn we, denk ik, niet allemaal begonnen. Niet met zoveel.
Wat die zucht betreft, die heb je zo'n twee keer per maand dus wel. Anders zou je je wel weten te bedwingen. Toch?
Ik denk dat je probleem groter is dan je zelf inziet. Gevaarlijk groot zelfs, omdat het allemaal zo stiekem moet. Wil je het er op aan laten komen dat je ineens aan de andere kant van die lijn terecht komt? Dat het, in je eigen woorden, opeens doorslaat, of dat je op een andere manier ineens 'betrapt' wordt?
Tussen haakjes: rijd je nog zelf (auto, bromfiets/scooter, fiets....) als je met een paar flessen op nog met je vrouw boodschappen gaat doen?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Kohtje,

Voor mijn buurman (52) en mij gaat het al jarenlang niet meer om wel of geen roes.
Of de smaak van een of ander drankje.
Alcohol is voor ons zelfmedicatie.

Voor mijn buurman dagelijks:
2 a 3 pakken wijn + methadon + diazepam + oxicodon

Voor mij dagelijks:
2 a drie flessen wijn / sherry, soms diazepam

Het is voor mij hier geen wedstrijd wie het meeste drinkt en wie de meeste schade heeft opgelopen.

Gewoon stoppen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien zijn mijn problemen wel groter dan ik zelf zie. Maar dat komt puur omdat ik denk dat je bij een "echt" drankprobleem dagelijks zou moeten drinken, of zware ontwenningsverschijnselen zou moeten hebben. Dat wilt niet zeggen dat mijn visie de juiste is.

Nee, met drank op rijd ik geen meter. Ik woon hartje centrum. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...