Spring naar bijdragen

Ik sober , maar partner drinkt wel


Margriet77

Aanbevolen berichten

Hai allemaal,

ik loop al een hele tijd tegen iets aan. Ik ben nu ruim een jaar clean.  Dit gelukkig mede omdat mijn partner zag dat ik er aan onderdoor ging.  Hij heeft me in sommige opzichte erg gesteund, maar toch heb ik het idee dat hij het niet snapt.

We praten hoe we zorgen dat ik clean kan blijven, we beslissen dit samen,  maar elke x wordt er aan mijn grens getrokken.  

Eerst geen alcohol in huis, naar alcohol halen en door naar drinken door de weeks. 
Hii vraagt hoe hij mij kan helpen en zegt dat als we naar een feestje gaan , en t mij helpt om ook niet te drinken,  dat dan graag voor me doet.   Om vervolgens toch de volgende keer niets te bespreken en een grote pitch te bestellen.   
ofwel , de ene keer is hij er voor me en de andere keer doet hij alsof er nooit wat besproken is. Terwijl we samen een afspraak maken.  En nu lijkt t soms alsof ik hem dwing.  

 

wat mag of kan ik verwachten of vragen van hem??  Ik weet t niet meer. 

ik zit op dit moment niet goed er in, ik denk veel aan drinken en voel enorme onrust in mn lijf. 

maar ik wil niet terug naar waar ik vandaan kwam

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Margriet,

wat goed dat jij al een jaar niet drinkt
en ook fijn dat je partner daarin meedenkt en soms handelt.
Heb je het na een jaar nog nodig dat hij zo solidair is/moet zijn?
Je legt het nu een beetje bij hem, maar zoals ik ervaren heb zelf, kom je uiteindelijk
toch echt bij jezelf uit. Is de knop om? Dan zou het misschien niet veel meer uit maken wat hij doet of laat.
Tenzij hij zelf verslaafd is natuurlijk, maar dat lees ik niet echt bij je.
Maar ook dan, dan is zijn weg misschien (nog) niet de jouwe.
 

9 uur geleden zei Margriet77:


ik zit op dit moment niet goed er in, ik denk veel aan drinken en voel enorme onrust in mn lijf. 

Ik denk dat deze zin de kern van je probleem is nu.
Wat heb je nodig om een nieuw commitment naar jezelf te maken, en je grenzen daarin te weten.
Jij bent het centrum van jouw adb zijn. Je zet de deur een beetje op de kier nu, door je partner als afleiding te gebruiken.
Ik hoop dat je dit niet hard of konfronterend vindt klinken, ik ken je niet immers, maar weet dat dit een fase is in je proces 
en dat we (ik) hier wel wat in herken. Natuurlijk weet ik niet hoe jullie relatie is, maar vraag hem anders zelf wat je van hem kunt verwachten
en wat hij zelf daarin wil. En spreek misschien af zoń gesprek vaker te hebben, want soms moeten afspraken her-ijkt worden,
mensen veranderen, omstandigheden veranderen en afspraken vaak ook dus. succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 uur geleden zei Margriet77:

We praten hoe we zorgen dat ik clean kan blijven, we beslissen dit samen,  

Fijn dat hij je al zo lang steunt. Na een jaar niet drinken lijkt mij dat hij daar wel mee mag ophouden en je het zelf kunt.

Dat je enorme onrust voelt, betekent dat je emoties je iets willen vertellen. Ga daarmee aan de slag met een therapeut of zoek een goede vriendin op om mee te praten. En gun jouw man zijn drankje, als hij dat op een feestje wil.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn man drinkt ook gewoon door, voor hem gaat alles door. Dat dat niet altijd gemakkelijk is (maar juist vaak wel, want dan ben ik blij dat ik niet hoef) dat is zo, maar zoals anderen zeggen dat is mijn ding en niet zijn ding. Ik haal zelfs een biertje voor hem op uit de schuur. Ik denk dat jane de spijker op zijn kop slaat, je laat een achterdeur open op deze manier, wellicht goed om met jezelf aan de slag te gaan ipv met je man. Succes ermee! Ruim een jaar, geweldig toch!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

mijn vriendin pakt ook wel eens een wijntje..of rosé of iets  

we hebben ook gewoon een plank in de kast vol 'mooie' flessen drank..

sommige flessen en de kokers waar ze inzitten zijn best kunstig..

maar ze blijven dicht..behalve voor gasten ...

de koelkast op mijn bedrijf heb ik ook gewoon bier in liggen..voor klanten..

soms moet ik het wegpleuren omdat het te oud is..

zelf drink ik het niet ..

dat een ander er zin in heeft ,mijn best..ik moet het niet meer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...