Spring naar bijdragen

forum vs meeting

witte

Aanbevolen berichten

Ik zie ook wel wat stappen vooruit hoor Jopielief.
Je bent je ervan bewust dat je niet bent waar je dacht dat je was.
Je hebt dat ook nog erg snel gedaan dat stuk, sommigen halen dat nooit of doen er jaren over.
Je staat open om de volgende stap te gaan doen om er wat mee te doen.
Je deelt het met ons (tnnx)
Je weet nog beter nu dat we meer zijn dan die veilige icoontjes
Je erkent je verlangen naar weer fysiek contact, met alle risico vandien
Je bent in contact gebleven met het forum
Je voelde dus aan dat je ons niet los hoefde te laten
je hebt een erg goeie smaak om bij bol in bed te willen kruipen

Ik krijg steeds Tina Turner in gedachten, maar snap de link niet met jou,
maar misschien kun je die zelf plaatsen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Jop van me,

Wat is het weer ontzettend goed en duidelijk geschreven meis, en wat durf je goed naar je gevoelens te kijken.
Zo omslaan van iemand die veel gevoelens weg gedronken heeft naar een wijfie dat heel goed durft te kijken naar wat ze voelt, daar is echt heel veel lef voor nodig hoor. Daar zit helemaal geen vluchtgedrag meer in. Van mij ook een hele warme stevige knuffel want die verdien je.
Dat je die avond bij mij in bed wilde kruipen dacht ik al gevoeld te hebben. Het is in m'n leven al vaak voorgekomen dat vrouwen daar behoefte aan hadden. Ik vraag me dan af waardoor komt dat. Is het een behoefte aan geborgenheid, klein mogen zijn? Heeft het te maken met mijn uitstraling? Ik weet het niet, want ik ben toch maar een heel doodgewoon mens. En echt niet iets om door een ringetje te halen of zo.
Ik heb daar in het verleden ook veel door gedronken om maar te voldoen aan de behoefte van die ander, en kon net weer het gevoel voelen wat ik er toen bij had. Het gevoel van mezelf weg cijferen om aan die behoeften te voldoen. Er helemaal voor die ander zijn zonder mezelf af te vragen wat het mezelf deed.
maar goed das verleden tijd. O ja, vergeet je ook niet om nog wel te blijven genieten wijfie. Soms ff alles opzij zetten en gewoon maar gaan zitten trots te wezen op jezelf, want dat is alleen maar heeeel goed.
:sun::present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jops,

Eens, eens, eens en zoooooooo eens met de vorige schrijfsters.

Terwijl ik je las dacht ik al: "Nix achteruitgang, beweging!"

Je durft het ook op te schrijven, voor ons die je hebben mogen ontmoeten te lezen!
Je geeft je bloot en dat doe je, behalve treffend, integer en toch maar met lef!

Herkenning in wat je over het open staan schrijft. Ook ik werd plotseling, onverwacht & als donderslag bij heldere hemel gegrepen door een paar ogen, uitstraling, voorkomen, bewegingen, stem....wat niet eigenlijk?

En al die gevoelens zitten in me.
Niet vastvast als in beklemmend maar als "ze zijn er nu eenmaal, geniet er dan maar van".

Wat niet hoeft is er gelijk (of überhaupt) actie op te ondernemen. Koesteren is voldoende.
Dat jouw verlangen naar lichamelijk contact bijna uit z'n voegen barst kan ik me ook voorstellen, heb dat af en toe ook. Daar ga ik dan maar weer doorheen en tegenwoordig ook geholpen door fysiek bezig te zijn.
Vroeger zat ik altijd in mn hoofd, nu begin ik ineens mn lijf te voelen, te kennen door te trainen en dat voelt ineens zo lekker. Dat geeft me ook acceptatie waar Meisje66 over schrijft.

Je bent vandaag wandelen en imo een goede & lekkere manier de energie die je voelt een richting en uitweg te geven. Bovendien is het er wat het weer betreft een prachtige dag voor.

Gevoelens zijn er voor mij niet meer om weg te stoppen of om ze om te zetten in daden maar om ze bewust te voelen, ervaren wat ik allemaal kán voelen. Emotioneel én fysiek. Wat ik ook lekker vind is dat ze van MIJ zijn, All Mine! Het hoeft er allemaal niet meer zo nodig uit. Koesteren dus.

Zo voelen/ervaren geeft mij de ruimte te onderscheiden wat bij wat hoort al ben ik daar nog lang niet.

"Vriendschap, intimiteit en liefde" door elkaar halen vind ik zo logisch als het onderscheid daarin je nooit duidelijk is meegegeven. Ik weet het meestal ook niet. Dat is nu wel de duidelijke reden waarom ik nog steeds een bepaalde afstand houd. Als ik mijn grens niet (her)ken, wil ik die van een mezelf en een ander niet (meer) overschrijden.

Als "Vriendschap, intimiteit en liefde" er allemaal tegelijkertijd is, heb je, denk ik, de liefde van je leven.
Los van elkaar lijkt me ook welkom maar ik voel de angst dat wat jij als vriendschap/liefde ervaart b.v. door de ander alleen maar fysiek is bedoeld.

Andersom kan natuurlijk ook.

Ik weet niet anders te bedenken dan dat je het 'moet' blijven ervaren, dóen & je blijven openstellen voor al deze gevoelens. Uiteindelijk komt er wel meer duidelijkheid in, ook hoe er mee om te gaan.

Eigenlijk, door zoals jij hebt geschreven heb je mij ook weer geholpen want ineens voel ik dat dit allemaal zulke eerlijke en echte gevoelens zijn. Zonder drank komt er veel ruimte en dat zijn 'we' niet gewend en dat is letterlijk: wennen.

Komt wel goed met 'ons' zolang we maar blijven durven.

Enfin, je hebt me veel stof tot richting zoeken gegeven.

"No more, no more drama in my life"

Dank je wel

:)

*omhelzing*

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dapper dat je uitkomt voor jouw beleving en gevoelens. Ik vind echt niet dat je overkomt als een verknipte geest hoor! Een verknipte geest zou juist de fles grijpen om dergelijke gevoelens onmiddelijk weer te onderdrukken:-)
En daarbij, ieder mens heeft toch gevoelens, verlangens en behoeften? En daarbij; we hebben hier op het forum natuurlijk wel één belangrijke gemeenschappelijke factor die we niet zo maar met iedereen kunnen delen en dat schept natuurlijk ook een band niet waar?

Jim.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jop deze gevoelens zijn nooit raar, fout of gevaarlijk, ze zijn juist zo ontzettend mooi en eerlijk. Ze worden pas gevaarlijk als je ze gaat ontkennen of weg drukken. Koester die momenten maar. Jopies zijn net mensen.
Fijn dat je zo veel baat hebt om het met ons te delen meid. Dank je voor je vertrouwen.:sun::present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 2 years later...

Ik hoop dat Jopie het oke vindt dat je dit draadje van en over haar na 3 jaar omhoog haalt. Best heel open en emotioneel. Dat was wat ze toen wilde delen.

Maar om nu zomaar van een ander zoiets omhoog te halen.

Eigenlijk vind ik dat nogal wat, hoe goed bedoeld ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had gemist dat je de link zelf al had geplaatst, Jopie.

Gelukkig heb je er geen moeite mee.

Het ging mij meer om zorgvuldig met elkaar omgaan hier op het forum.

Ik zou het zelf niet zo prettig vinden als iemand een oude geemotioneerde post van mij na jaren omhoog haalt. Niet uit schaamte. Meer omdat ik liever zelf bepaal wanneer ik wat deel. En dat bij een ander ook niet doe, uit respect.

Net zoals ik niet gauw gevoelige uitlatingen of info van een ander zal quoten.

Misschien haalt die ander het later liever weg, of ziet zijn woorden liever niet herhaald.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...