Spring naar bijdragen

Nieuw


Janejane

Aanbevolen berichten

Hoi hoi,

Tja ook ik hier. Dag 3 van mijn vakantie en zonder wijn. 

Ik stop er mee, mijn gezondheid is nu belangrijk. Ben of was ik een stevige drinker,? 2 a 3 wijn soms per pag, niet elke dag,maar wel vaak. Met vriendinnen soms aan de gin maar dan ook echt los. Partner drinkt niet. Ik wil niet meer ook omdat mijn bloeddruk te hoog is.

Mijn plan is: voor de psychologie heb ik nu 2 alcoholvrije wijn gekocht tijdens mijn week vakantie. Met toast en kaasje samen met partner hij drinkt nooit maar soms Shandy of radler in de vakantie.

Maandag 14 aug naar huis en dan ook geen alcoholvrije wiijn door de weeks.

Heb wel binnenkort een feest dan neem ik wel alcoholvrije wijn mee.

Is dit een redelijk begin?

Partner staat 100 procent achter mij.

 

Gr Janejane

Link naar opmerking
Deel via andere websites

welkom janejane
als je alcovrije wijn lekker vindt is het een goede stap
ikzelf ben op 0% bier gestopt. drink het nog wel af en toe
maar heb net zo lekker, koffie of thee, de %% zeggen me niks meer gelukkig.
Sommige mensen worden getriggerd door 0% namaakdrank, dus wees alert daarop
jouw weg hoeft niet op die van mij of een ander hier te lijken
als je eens veel tijd hebt en hier wat gaat lezen op anderen hun draadje, zul je zien
dat de een je meer aanspreekt dan de ander. misschien helpt je dat bij een keuze maken?
Meestal past iets wat jou aanspreekt ook wel bij jou. succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei lady jane:

welkom janejane
als je alcovrije wijn lekker vindt is het een goede stap
ikzelf ben op 0% bier gestopt. drink het nog wel af en toe
maar heb net zo lekker, koffie of thee, de %% zeggen me niks meer gelukkig.
Sommige mensen worden getriggerd door 0% namaakdrank, dus wees alert daarop
jouw weg hoeft niet op die van mij of een ander hier te lijken
als je eens veel tijd hebt en hier wat gaat lezen op anderen hun draadje, zul je zien
dat de een je meer aanspreekt dan de ander. misschien helpt je dat bij een keuze maken?
Meestal past iets wat jou aanspreekt ook wel bij jou. succes!

Dank je wel, ik vind de alcoholvrije niet zo lekker en neem mij dus ook voor om vanaf nu alleen een alcoholvrije te doen bij een gelegenheid. Ik heb nu ook de tomatensap ontdekt, echte alcohol wil ik niet meer.

 

Bloeddruk van 160 97 nu naar 128 87 dat wil ik graag zo houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Janejane.
Super goed dat je de stap hebt gezet. Ik begeef me ook in een alcoholvrije vakantie en heb ook een partner die niet drinkt. Ben nu 2 weken gestopt met wijn drinken. Echt een heerlijk gevoel om niet met een blurry hoofd naar bed te gaan, 's avonds gewoon nog een boek of de ondertiteling te kunnen lezen :lol: en 's ochtends helder wakker te worden. Ik ben wel mega moe, slaap me een gat in de dag, maar hopelijk trekt dat snel weer bij.
Ik heb wel alcoholvrije alternatieven in huis gehaald. oa de Lindeman's alcoholvrije chardonnay en cabernet geprobeerd, maar echt blij verrast was ik van de Viverty sparkling rosé. Die is echt lekker. Succes! Je kunt het!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Janejane,

wat een knappe beslissing ten eerste!

Ik verving ook de drankjes door 0.0 radler of deperados. De eerste twee weken kon ik niet zonder de 0.0 maar nu geef ik er niet veel meer om. Alleen bij gelegenheden drink ik ze nu. Of het goed is om zo te stoppen weet ik niet... iedereen doet t op zijn manier. Voor mij heeft het gewerkt.

Ik denk dat het juist heel bevorderend is dat je bent gestopt tijdens je vakantie. Even andere omgeving, ander ritme en wellicht meer rust?

Hoe dan ook: ga zo door!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is voor iedereen anders. Ik ben op 0% afgekickt en drink het nog steeds af en toe, maar dan heb ik echt genoeg aan 1 of 2.
Deze week mosselen gegeten met dochter en we dronken daar Texels Skuumkoppe 0% bij, en ik was aangenaam verrast door de pittige dronk.
Ik ben geen sapjes of limo fan, en het triggert me absoluut niet. Maar als iemand er wel door wordt getriggerd, dan niet doen? Je hebt keus he.
En misschien is dan de knop ook niet echt om nog. Dus zoals mn moeder vroeger zei; bij twijfel niet doen, is misschien een simpele weegmethode.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 11-8-2023 om 13:40 zei Kraan:

Alcohol vrij drinken is uitermate slecht. De lijn naar echte alcohol is te dun. Grote kans op terugval dus.

Dat zeg je wel heel stellig Kraan. Maar goed dat je zelf hebt ontdekt dat dat voor jou kennelijk een gevaar is.

Mij doet het weinig eigenlijk. Ik associeer het niet echt met alcohol en vind het ook niet per se superlekker. Maar als het anderen helpt om aan hun alcoholvrije leven te wennen, good for them! :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...