Elinn Geplaatst 9 mei 2023 Rapport Share Geplaatst 9 mei 2023 (bewerkt) Een jaar geleden was ik hier ook even, daarna is het behoorlijk veel slechter gegaan, burnout, psychische klachten en daarmee ook een ontsporing met alcohol, uiteindelijk een opname eind december op de acute ggz. Door de opname en de therapie ging het steeds beter, het stoppen met drinken was een verademing, ik kreeg andere antidepressiva die beter aansloten bij mijn klachten. Bij mijn ontslag raadde de psycholoog mij aan om refusal te gaan gebruiken om de overgang naar thuis makkelijker te maken, dat heb ik niet gedaan maar na een maand dreigde het toch wat betreft alcohol mis te gaan. Daarna ben ik toch gestart met refusal en dat bevalt mij uitstekend, doordat ik niet bezig hoef te zijn met wel of niet drinken kan ik mij beter richten op de therapie, dat geeft heel veel rust. Voor mij is de refusal echt een uitkomst. 9 mei 2023 bewerkt door Elinn lady jane, Francoise en Lonster1 reageerden hierop 3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mariann Geplaatst 9 mei 2023 Rapport Share Geplaatst 9 mei 2023 Hoi elinn Fijn dat het goed gaat en je kunt richten op de therapie! Wat een weg ben jij gegaan, pff. Sterkte met alles! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elinn Geplaatst 9 mei 2023 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 mei 2023 Dank je Marianne, ik ben nu bijna 5 mnd zonder alcohol! Zoveel beter! Artax reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Oskar Geplaatst 10 mei 2023 Rapport Share Geplaatst 10 mei 2023 Welkom Elinn, of welkom terug eigenlijk dus. Een uitkomst inderdaad, die toverpil, ik heb er vroeger ook veel baat bij gehad. Een jaar geleden schreef je dat je het aan drank uitgespaarde geld wilde uitgeven aan een dure hobby, las ik net. Nu je vijf maand onderweg bent: is die boot er al? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 10 mei 2023 Rapport Share Geplaatst 10 mei 2023 welkom terug Elinn de rust die de Refusal je biedt geeft je tijd om te helen de rust van niet drinken laat je weer leven Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elinn Geplaatst 10 mei 2023 Auteur Rapport Share Geplaatst 10 mei 2023 Zo is het lady Jane, zonder alcohol is het leven zoveel beter! Zoveel waardevoller. En die hobby was geen boot. Mijn hobby heeft maar 1 pk en dat gaat ook vele malen beter dan met een kater. lady jane reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 10 mei 2023 Rapport Share Geplaatst 10 mei 2023 die hobby is therapie op zich Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden