Maja Geplaatst 9 december 2024 Rapport Share Geplaatst 9 december 2024 maandag; tijdvoor de antabus! Fonny reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Fonny Geplaatst 13 december 2024 Rapport Share Geplaatst 13 december 2024 Vrijdag Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Maja Geplaatst 16 december 2024 Rapport Share Geplaatst 16 december 2024 Maandag is antabusdag! Fonny reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Fonny Geplaatst 16 december 2024 Rapport Share Geplaatst 16 december 2024 2 uur geleden zei Maja: Maandag is antabusdag! Maja reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Maja Geplaatst 19 december 2024 Rapport Share Geplaatst 19 december 2024 Donderdag: antabuse weer een feit😄 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Fonny Geplaatst 20 december 2024 Rapport Share Geplaatst 20 december 2024 Jippie Vrijdag Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Fonny Geplaatst 23 december 2024 Rapport Share Geplaatst 23 december 2024 Maandag= ANTABUS Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Maja Geplaatst 24 december 2024 Rapport Share Geplaatst 24 december 2024 19 uur geleden zei Fonny: Maandag= ANTABUS Hier ook!!! Fonny reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Maja Geplaatst 26 december 2024 Rapport Share Geplaatst 26 december 2024 Vandaag de bus (in)genomen. 😄 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Fonny Geplaatst 27 december 2024 Rapport Share Geplaatst 27 december 2024 Vrijdag!!!!🥳 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Claudius Geplaatst 29 december 2024 Rapport Share Geplaatst 29 december 2024 Op 9-12-2024 om 02:34 zei Maia: Vandaag op deze mooie maandag zal ik de Antabus weer onder toezicht innemen! Neem je nog steeds mooi de Antabuse? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Maja Geplaatst 3 januari Rapport Share Geplaatst 3 januari Donderdag de bus niet gemist!😄 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Fonny Geplaatst 3 januari Rapport Share Geplaatst 3 januari Vrijdag=ANTABUS Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Fonny Geplaatst %s om %s Rapport Share Geplaatst %s om %s Busje komt zo......👍 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Maja Geplaatst %s om %s Rapport Share Geplaatst %s om %s 1 uur geleden zei Fonny: Busje komt zo......👍 Ik lift mee @Fonny!! Fonny reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Maja Geplaatst %s om %s Rapport Share Geplaatst %s om %s Donderdag: dus de bus genomen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Fonny Geplaatst gisteren om 06:01 Rapport Share Geplaatst gisteren om 06:01 Vrijdag....daar komt ie weer! Maja reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Strijkbout2 Geplaatst 12 uur geleden Rapport Share Geplaatst 12 uur geleden (bewerkt) Ik ben ook weer van de partij, na een beetje een losgeslagen decembermaand. Nu is dat wel altijd een beetje standaard bij mij ieder jaar. In vergelijking met voorgaande jaren viel het ook nog mee en relatief netjes gehouden. Maar goed, alsnog genoeg om er weer even helemaal klaar mee te zijn! Ik had al het afgelopen jaar met periodes gemerkt dat ik het voor mezelf toch wel lekker vond werken om ipv iedere dag om de drie dagen een hele te nemen. En die aanpak hanteer ik dan ook nu. Bevalt me echt prima. Toch wat minder vrijblijvend dan een kwartje per dag, want dan kun je toch nog redelijk makkelijk jezelf gaan voorhouden 'morgen of overmorgen wellicht weer een avondje', wat dan ook best vaak gebeurde*. En dan ligt bij mij altijd de neiging op de loer weer avonden achter elkaar te gaan zuipen... Nu teken ik steeds voor minstens 3 dagen bij, en dat bevalt me goed. Is een stevigere ondergrond ook om de gezondere overtuigingen vast te houden en van meer fundament en brandstof te voorzien merk ik. Getwijfel en geflirt met alcohol krijgt dan veel minder ruimte om te groeien en uiteindelijk wortel te schieten. Dus dit hou ik lekker aan. Ook gestopt met roken trouwens. Voelt heerlijk om nu lekker schoon van giftige troep in het dagelijks leven te staan. Van plan dit nu ook echt voor een flink langere tijd te gaan volhouden. Roken is natuurlijk sowieso een zeer nutteloze ongezonde vieze verslaving. Daar wil ook wel echt voorgoed vanaf. *inc. soms die nacht met flinke, griezelige hartkloppingen in bed eindigen (echt scary kan dat zijn, en ook gewoon oprecht gevaarlijk), omdat er toch nog wat restant-effect of gewoon nog best wel actieve antabus was; geen aanrader dus! Wacht toch maar even op z'n minst 2 dagen. Maar blijf nog beter er nog langer vanaf of helemaal niet aan beginnen; het brengt je toch niks. 12 uur geleden bewerkt door Strijkbout2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 11 uur geleden Rapport Share Geplaatst 11 uur geleden 58 minuten geleden zei Strijkbout2: inc. soms die nacht met flinke, griezelige hartkloppingen in bed eindigen (echt scary kan dat zijn, en ook gewoon oprecht gevaarlijk), omdat er toch nog wat restant-effect of gewoon nog best wel actieve antabus was; geen aanrader dus! Wacht toch maar even op z'n minst 2 dagen. Maar blijf nog beter er nog langer vanaf of helemaal niet aan beginnen; het brengt je toch niks. klopt, jammer dat je roken en drinken niet even erg vind, beiden ondermijnen je gezondheid op een gevaarlijke manier. En dat experimenteren en risico nemen met de antabus erbij? Ik houd mn hart vast, het hoeft maar 1 x fout, echt fout, te gaan he. Jammer dat je niet een definitief besluit kunt nemen om helemaal niet meer te drinken. Want er komen altijd weer nieuwe triggers en feestdagen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Strijkbout2 Geplaatst 11 uur geleden Rapport Share Geplaatst 11 uur geleden (bewerkt) 49 minuten geleden zei lady jane: klopt, jammer dat je roken en drinken niet even erg vind, beiden ondermijnen je gezondheid op een gevaarlijke manier. En dat experimenteren en risico nemen met de antabus erbij? Ik houd mn hart vast, het hoeft maar 1 x fout, echt fout, te gaan he. Jammer dat je niet een definitief besluit kunt nemen om helemaal niet meer te drinken. Want er komen altijd weer nieuwe triggers en feestdagen. Jawel hoor. Vind drinken eigenlijk zelfs erger dan roken. Al zijn het 2 totaal andere verslavingen natuurlijk. Alcohol is veel directer in de negatieve gevolgen. Roken is een sluipmoordenaar. Het lijkt een soort 'onschuldig', zeker zolang je nog jong bent. Alcohol daarentegen is natuurlijk heel expliciet en wat dat betreft een goudeerlijk middel. (iig de volgende dag(en) Ik heb idd wel eens bewust het risico genomen met antabus.. hoewel, bewust..... je kunt je afvragen hoe bewust je die keuze maakt. Maar wel eens gedaan. Maar nooit met hele tabletten. Wel met die kwartjes. Dan op de dag zélf dat ik ze overdag had ingenomen. Op z'n minst is het sowieso niet prettig of fijn hoe de alcohol dan valt. Op z'n slechtst aan het einde van zo'n nacht ronduit griezelig. Daar heb ik wel m'n lesjes van geleerd en zou ik nooit meer doen. Die anderen keren was ik vooral wat te vroeg nog ermee. Dus onbedoeld. Evengoed m'n lessen mee geleerd. Helemaal definitief wil ik nog steeds niet helemaal aan inderdaad. Maar denk wel dat er een proces in me gaande is wat die richting op gaat. Kan me alleen nauwelijks voorstellen dat het dan ook écht helemaal nooit meer zou gebeuren. Al zou ik die keuze maken voor 'definitief' ook dan zou het vast nog wel eens heel sporadisch een keer gebeuren. Ik zit denk ik gewoon niet zo in elkaar om zoiets echt letterlijk nooit meer te doen voor de rest van m'n leven. Net als met roken trouwens. Ook daarmee zal heus wel eens op z'n tijd een verdwaalde peuk naar binnen vliegen. Alleen dat echt weer chronisch gaan roken en er weer echt 'aan' gaan zitten daar wil ik wel gewoon echt vanaf. 10 uur geleden bewerkt door Strijkbout2 lady jane reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden